Redaktør
Tilføjet:
29-11-2014 20:03:42
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har forsøgt at lave en VPN server på min ASUS AC66U router, men da jeg har et lidt unikt setup tvivler jeg på om det overhovedet kan komme til at køre.
Jeg kan nemlig ikke køre DDNS da jeg har endnu en router foran min ASUS router. Alt fra den første Tilgin router bliver blot sendt videre til ASUS routeren, så egentlig står den bare som bridge, men den deler alligevel IP'er ud (192.168.1.x). Min ASUS router har IP 192.168.1.193 og er det eneste der er sat til den. Portforwarding virker, både FTP, web og proxy server fungerer.
ASUS routeren kan selv køre VPN server hvilket jeg meget gerne ville have sat op. Jeg har forwarded de porte som jeg kan se bruges til VPN (443, 5555, 8888) til ASUS routeren, og canyouseeme.com fortæller at disse porte er åbne som de skal.
Men når jeg forsøger at forbinde til min VPN server ude fra (eller inde fra for den sags skyld) kan jeg slet ingen forbindelse få til serveren.
Er der nogen der har erfaring med disse ting? Det kunne være lækkert at få VPN til at køre også 😀