Buildlog - Computer in a Case

Case-modding d.  01. december. 2014, skrevet af Confidenze
Vist: 1703 gange.

Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
01-12-2014 12:57:44
Svar/Indlæg:
217/59
Projekt Kuffert!

FINAL UPDATE - SIDSTE BILLEDER




Så fik jeg endelig gjort noget ved det.
Det har taget sin tid, men jeg synes selv at det har været besværet værd. :yes:
Inden posten begynder skal jeg lige begynde med at sige tak til alle der har hjulpet herinde på HWT. Jeg har fået masser af inspiration, hjælp og gode råd fra så mange brugere herinde. Mange tak!

Planen var fra starten af at bygge en computer ind i en gammel CD kuffert. Grunden til at jeg ville det var at jeg var blevet træt af at skulle slæbe min store computer rundt når jeg skal besøge min kammerat, men samtidig undgå at nøjes med en stationær computer - og nok også lige så meget på grund af at jeg synes det er hammer sjovt at rode i. 😀

jeg besluttede mig for vandkøling da der vil blive et meget begrænset airflow, hvis man ikke skal lave alt for mange huller i kufferten. Og det ville nok desværre gå ud over dens stabilitet.

Det startede med følgende:

MSI Z97M Gaming mATX bundkort
MSI GTX 970 Gaming grafikkort
4x4 GB Crucial 1666 Mhz RAM
Intel i5 4690k
Corsair 850W RM PSU
Kingston 120 GB SSDNow
Gammel CD Kuffert

Kølingen kommer til at bestå af følgende:
2 x 240 mm EK Coolstream PE
4 x 120 mm BlackNoise PWM e-Loop blæsere
Heatkiller CPU Rev 3.0 1150
Heatkiller GPU-X3 Core 60 DIY
Eheim 12V Pumpe
Matsorte fittings




Første udfodring var at passe alle tingene ned i kufferten, og jeg nå nok indrømme at jeg har været heldig. Da jeg ikke er typen som regner en masse ud og måler og så regner noget mere, men bare propper det i og så arbejder videre, så er det faktisk faldet heldigt ud.

Til at starte med skulle jeg montere standoffs og det skulle være sådan at jeg kunne have PSU på den ene side af bundkortet, og en 240 radiator på den anden side.

Udskæringen i kufferten til højre er for at tillade airflow til radiator, og udskæringen i venstre side er for at tillade de sidste millimeter til PSU, så kuffert kan lukkes:




Radiatorerne er placeret således:
Intake skal blæse ind fra den ene side og ind på grafikkortet. Luften skal derefter passere rundt om grafikkort og hen over bundkort og suges ud igennem radiator som sidder mounted på den ene kuffert side, monteret lige over CPU.










Jeg har været nødt til at bestille vandkølingen seperat fra resten af delene, så dem har jeg lige modtaget på arbejdet idag, og glæder mig til at komme hjem og montere dem så jeg kan blive færdig 😲

TO BE CONTINUED...

-------------------------------------------------

KAPITTEL 2

Er rendt ind i nogle problemer:
Havde ikke taget højde for størrelsen af pumpen. Desværre kan den LIGE præcist ikke nå at være inde i kufferten... Alternativt skulle jeg skille reservoir og pumpe delene fra hinanden, men jeg har ikke fittings og slange til at forbinde dem når de er væk fra hinanden.

Desuden havde jeg heller ikke tænkt på hvor meget slangerne ville fylde. Det er noget sværere at få det hele til at passe, når man begynder at komme hen mod enden, hvor alting er presset ned i. Desuden er jeg løbet TØR for slange... Hvem havde troet at 2 meter ikke var nok i den her lille kuffert.

Smider lige nogle billeder af vandblokkene nu her, og nogle flere når jeg kommer hjem af hele setuppet.

Enjoy. 🙂































Tråden blev redigeret 8 gange, sidst af Confidenze d. 06-04-2015 22:31:54.
GUD
 
Overclocker
Tilføjet:
01-12-2014 19:03:00
Svar/Indlæg:
58/3
Spændende projekt. Glæder jeg mig til at se mere fra :)


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2014 19:08:08
Svar/Indlæg:
3340/386
Fed kuffert, Egon Olsen stil.

"Du har en plan" 😉


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
11-12-2014 09:36:41
Svar/Indlæg:
217/59
Opdateret.


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2014 09:54:01
Svar/Indlæg:
3100/53
Brug imgur.com til dine billeder. Det er nok den mest pålidelige billedhost jeg har brugt.


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
11-12-2014 10:02:28
Svar/Indlæg:
217/59

Brug imgur.com til dine billeder. Det er nok den mest pålidelige billedhost jeg har brugt.

p0Pe skrev d. 11-12-2014 09:54:01


Prøver det - mange tak


DeuS#1
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2014 01:17:54
Svar/Indlæg:
206/12
nice :D


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2014 22:40:48
Svar/Indlæg:
217/59
Hej Allesammen.

Jeg er færdig med maskinen, men fordi vi er midt i flytning, så bliver det ikke lige til så meget online tid. Poster en masse lækre billeder når jeg er kommet på plads!


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 11:26:45
Svar/Indlæg:
7263/260
Det lyder rigtig godt - vi glæder os til at se den færdig 🙂.

Godt nytår 😲 !.


Confidenze
 
Overclocker
Tilføjet:
06-04-2015 22:33:42
Svar/Indlæg:
217/59
Så kom de sidste billeder.

Beklager - det har taget alt for lang tid at få dem op.
Jeg kan sige at maskinen kører til hverdag for mig og jeg har sjældent haft så få problemer med en computer.

En sidste ændring som ikke kan ses på billederne er at jeg har været nødt til at sikre grafikkortet med strips meget diskret, sådan at det var mere stabilt nu hvor det ikke har nogen kabinet bagside at gribe fat i.

Tak for jeres tid 😀