Jeg skal have opgraderet mit system, men følger aldrig rigtig med i HW, så skal altid til at sætte mig ind i det når jeg skal opgradere. Jeg har fundet noget som jeg lige vil høre jer om, om det er godt nok, eller om der findes alternativer som er billigere. Mit gamle system kan ses i profil.
Du skal over i noget 4770k eller 4790k og et z97 bundkort, da det er det nyeste haswell. GFX ser okay ud men du kunne også overveje Nvidias gtx 970 da de er nyere, kører køligere, mindre støj, og mindre strømforbrug.
Ja hvis den udelukkende skal bruges til gaming, og ikke videoredigering og renderinger (applikationer der udnytter alle cores + HT). Så ville det klart være den bedste mulighed for dig.
Jeg elsker, når folk anbefaler en i7 til gaming, fordi de ser det som en penisforlænger :P i5-4690K er vinderen til gaming PC'er. 4790K er en awesome render CPU...
Opskriften ville kunne være:
Et givent Z97 bundkort efter ønske og pengepung i5-4690K CPU 8 GB DDR3 RAM efter ønske og budget GeForce GTX 970 - Mange forskellige modeller fungerer rigtig godt, men GIGABYTE og ASUS laver formidable GFX kølere..
Jeg behøver skam ikke en i7, det var blot fordi jeg er træt af min nuværende i5, den har aldrig rigtig levet op til forventningen, det kan selvfølgelig også måske skyldes jeg kun har 4gb ddr3. Nå men ville den opskrift som #7 giver, ikke være det bedste bud umiddelbart ? Eller bør jeg kigge på andre producenter af gfx ?
#15 De bedste kølere til de nye 970 i forhold til ydelse(overclocking) pris og stilhed, vil JEG sige det ser sådan her ud. - Gigabyte>MSI>Zotac/Gainward>PNY>Asus>Resten>EVGA
Jeg skal nok bruge lidt mere hjælp, da jeg vil bygge helt ny maskine og bruge den gamle til andet formål. Hvilken strømforsyning skal jeg have for at være sikker på at der er strøm nok. Skal udover dette have et par diske. ved endnu ikke helt om jeg vil køre SSD som i mit nuværende setup, da jeg synes jeg mangler installations plads, men erfaring er velkommen :)
Kabinettet er selvfølgelig en smagssag, så det vil jeg ikke kommentere på.
Strømforsyning er jeg personligt kæmpe fan er Seasonic, efter ret kort tids brug af deres produkter. Meget støjsvage 😀
Jeg vil på det kraftigste anbefale en SSD til styresystem. Hvis du så hellere vil have en gammeldags HD til spil og lign, så er det helt fint. Men til systemet - SSD all the way
650 watt er en fornuftig størrelse på strømforsyningen hvis du skal køre med 2 gtx 970 ellers 500 watt så har du også mulighed for med 500watt at vælge en uden blæser da de ikke findes i større version end 520watt
Nå, så jeg vist ved at have styr på det hele, men er der en venlig sjæl der kan fortælle mig om denne skærm er noget værd, skal udelukkende bruges til at spille på-
En anden strømforsyning det er den billigste af de billigste fra corsair, den er kendt for at larme og ville ikke nøjes med kun 500 watt hvis jeg senere vil opgradere med et ekstra gtx 970.
Har med vilje ikke taget k model da jeg ikke kommer til at overclocke. Kigger lige efter en anden psu ??
Så skal du gå efter så støjsvag cpukøler som muligt thermalright true spirit 140 power (er meget støjsvag uanset hvilken omd den køre med) http://www.alternate.dk/Therma...
Du har ikke brug for køling, det du har brug for er en stille cpu køler og de små billige aio vand cpu køler er ikke bedre end billige luftkøler til at køle og de larmer lidt mere, da de har en pumpe vil du stort set altid have lidt mere støj fra pumpen som du ikke har fra en luftkøler
Og selvom du ikke skal overclocke er en k model klart at foretrække. 1.Hvis du en dag alligevel vil frigøre alt den ekstra ydelse ved OC (en god sjat) og det er virkelig nemt, så nemt at min mor kunne finde ud af det. Og 2. Fordi den er noget mere værd når/hvis du en dag skal sælge den.