Scandinavian Park - de er som regel en 10'er billigere pr. 3ks. sodavand/øl, der er sjældent ret mange mannesker, og der er mulighed for at få kørt en palle med dine (dåse)indkøb ud til bilen, mens du handler småting i butikken.
Altid Fleggaard... Der har de typisk den bedste samling tilbu, samt det støreste udvalg: Dog kigger vi altid priserne hjemme fra, og laver 2-3 stop og sparer derved gerne 2-300 kr ved at handle på de bedste tilbud, de billigste steder.
Hvis du vil derned for at spare penge er du nødt til at tjekke tilbudsaviserne, personligt kører jeg som udgangspunkt altid i Fakta, mest pga. jeg ikke gider stå i kø og priserne derinde normalt sagtens kan matche de andre, alternativt bruger jeg Priess 🙂
#10 fakta Tyskland er stortset lige så dyr på dagligvarer som i Danmark.. Man skal i Lidl for at spare på dagligvarer.. På 3 kasser skiftes de altid om at være billigst.. Fleggaard er blevet dyre på slik på det seneste.. Var billigere for 0.5 år siden..
Hmm - vi tager derned en gang om måneden og køber lidt af hvert.
Og vi tager i Real i Førde Park (http://www.foerdepark.de/da/aa... ) - godt nok er de ikke billigst på sprut og prisen på dådesodavand er det samme som alle andre steder. Men nu er kæresten "Coca Cola holiker", så der skal købes stort ind til en måned - omkring 60-70 liter - og så er det altså billigst at købe det i 1½ liters genbrugsflasker - plejer at ligge omkring 4.50-5 kr/l.
Og overfor Real ligger en tobakskiosk hvor de har alt i tobak. Og så er Førde Park trods alt noget meget spændende at tøffe rundt i end hvilken som helst kedelig grænsekiosk 🙂
Tager til Flensborg og kigger rundt i byen og når så der skal handles stort ind så er det ofte hos City Markt varehus.
Grænsebutikkerne har alt for et begrænset udvalg, skal man ha noget spændende så skal man handle der hvor Tyskerne handler og ja så er priser bedre end hos grænse drengene.
Tager fakta fordi jeg som regel kan gå igennem uden at stå i kø 😉 Men indrømmet, så kunne jeg meget bedre lide dem da det stadig var Sonja og Wolfgang.