Nyt GFX til MSI Z68A-G45 (G3)

Grafikkort d.  10. december. 2014, skrevet af djk
Vist: 407 gange.

djk

Superbruger
Tilføjet:
10-12-2014 09:04:24
Svar/Indlæg:
586/212
Hej HWT.
Virkelig længe siden jeg har postet herinde sidst, men håber i kan hjælpe mig igen.

I sommers prøvede jeg at sætte en kammerats ATI Kort i min computer, som vi vidste er et markant nyere kort end det jeg har i nu.

Af en eller anden grund, virkede det ikke i min computer. Der var ikke noget billede men ellers ingen klager af hvad vi kunne se eller høre. kortet virkede fint i hans computer og min computer virkede fint når vi satte mit kort i igen.

Jeg overvejer at købe et GTX 970 nu, men kommer i tvivl om
det vil fungere i mit setup overhovedet. Har i nogen idéer til hvad der gjorde det andet kort ikke virkede i mit bundkort?
Er der noget jeg bør checke inden jeg køber nyt kort?

Har i brug for flere setup info, finder jeg dem lige når jeg kommer hjem, jeg har en Socket 1155 Core i7 I7-2600K i ihvertfald.

\Djk
Rafcio

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2014 09:23:49
Svar/Indlæg:
445/32
Du skal nok starte med at fortælle detaljeret om pcens indhold, alle komponenter inkl psu.
Skriv kort fremgangsmåden ved kort udskiftning fra den gang du har gjort det med kammeraten. Det kan nemlig ikke bare skiftes ud uden at afinstallere softwaren til dit nVidia kort først og installere ATI kortet efterfølgende.

djk

Superbruger
Tilføjet:
10-12-2014 10:15:26
Svar/Indlæg:
586/212
PSU mener jeg er en:
Corsair CMPSU-620HXEU

Det var to ATI kort vi skiftede i mellem, min kammerat og jeg, så derfor ændrede jeg ikke nogen driver indstillinger i mellem dem.
Ved heller ikke hvad drivere har af betydning, den viste slet ikke hverken bootskærm eller alt inden windows load, som om der intet signal blev sendt til skærmen overhovedet.

Ram: 2x4096 MB DDR3 1600 MHz Corsair
CPU: Core i7 I7-2600K
OS Drev: 120 GB Samsung 840 EVO SSD
+ Nogle lager diske, mekansike. 4 stk.

Selv har jeg tænkt at det er enten bundkort der på en eller anden måde ikke er kompatibelt med lige præcis det ATI kort eller generelt nyere grafikkort.

Eller at min PSU ikke holde en høj nok spænding på PCI-E strøm kablerne, men ikke lav nok til at kortet begyndte at hyle.

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2014 10:16:57
Svar/Indlæg:
2897/83
Fyr du bare et GTX 970 i. Det vil ikke være et problem.