Bryder AIRTAME loven?

Hyggehjørnet d.  14. december. 2014, skrevet af M.Beier
Vist: 1501 gange.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
14-12-2014 14:10:04
Svar/Indlæg:
2085/124
Kære alle,
Jeg læste om den danske virksomhed AIRTAME under CES 2014 og blev helt fristet til at købe en enhed, hvilket jeg så også endte med at gøre!
Enheden blev købt d.16 Januar med beskeden om den forventede levering var d.1 Maj.
D.21 køber jeg en enhed mere...

Siden da gik det ned af bakke, udskudt med udskudt på toppen og serveret til mere udskudt.
D.14 December har jeg stadig ikke set skyggen af produktet og seneste nye er at den skulle afsendes i løbet af December.

Der er forudbetalt for enhederne, og det lader til at de udskyder på ubestemt tid - indtil videre har firmaet bag modtaget over 6 mio kroner på denne måde, uden rent faktisk at levere et produkt - et produkt de iøvrigt hævdede var færdigudviklet ved CES.

Jeg har mistet tålmodigheden med firmaet, og har anmodet om at såfremt de to produkter ikke leveres i løbet af Januar vil jeg gerne afbestille og have refunderet.
Det forlyder dog at firmaet ikke er helt gode til rent faktisk at følge op på dette (modtaget 3 uafhængige beskeder fra folk i samme situation)

Hvad bør/skal man stille op? Bør jeg gå til forbrugerklagenævnet eller lignende hvis jeg nu hænger med lorten (AIRTAME) januar 2015?
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2014 14:15:56
Svar/Indlæg:
7765/230
2 muligheder som jeg ser det.... Enten forbrugerklagenævnet eller samle et tæskehold og banke pengene ud af dem....
Vel lidt op til dig hvilken løsning du vælger.. 😛 🤣 🤣

Pelinox

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2014 14:48:01
Svar/Indlæg:
949/9
Du har vel betalt med Visa eller hvad? Så det jo bare at trække pengene tilbage

clauswobbe

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2014 17:33:11
Svar/Indlæg:
71/11
#0 Hvis jeg var dig (og det er jeg faktisk på sin vis - jeg har nemlig også sponsoreret firmaet for 2 stk 🙂 ), så ville jeg klappe hesten og være tålmodig.

Jeg ved ikke om du selv har prøvet at starte et firma - det har jeg. Og jeg er bare fuld af beundring over disse gutters succes mht. ide og funding. Jeg tror på dem, og jeg har tænkt mig at give dem al den snor i verden, de har brug for.

Jeg ønsker dem al mulig succes, og jeg forstår godt, at de kan komme i en situation (flere gange), hvor de må udskyde endelig levering. No sweat - man kan ikke planlægge sig ud af alt, og særligt ikke, når vi taler om produktion af high tech.

Jeg glæder mig bare til jeg har produktet i hånden - så skal jeg rigtig blære mig på arbejdet 🙂

corpus

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2014 17:46:30
Svar/Indlæg:
42/6
Airtame er som udgangspunkt et indigigo projekt (lige som kickstarter). Så man bliver nød til at have tålmodighed med disse produkter, da de som regel bliver forsinkede. De skulle måske have kommunikeret det noget bedre på deres hjemmeside. De har været løbet ind i problemer under vejs. Sidste update jeg har fra 2 nov. havde de stadig test problemer. Men var ved at gøre klar til at sende ud til de første backers. Men der er kun en ting at have, og det er tålmodighed. Er ret sikker på de nok skal komme. Har selv supported en del forskellige projekter. Og har indtil nu. Stort set fået det hele. Dog med forsinkelse.

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2014 17:48:10
Svar/Indlæg:
1118/24
Sådan er når man køber som first mover. Jeg ville bevæbne mig med tålmodighed, du vil kun blive mere frustreret over at prøve en klagesag, og inden du er kommet igang har du modtaget den.
Du skal nok få din airtame snart.

En anden gang burde du måske for din egen skyld kun købe produkter som er færdig produceret.

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2015 17:25:56
Svar/Indlæg:
2211/331

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
30-01-2015 18:24:36
Svar/Indlæg:
2085/124
Afbestilte begge enheder, vil aldrig støtte det lorte firma med en øre mere, magen til ringe business etik skal man lede længe efter.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2015 18:25:34
Svar/Indlæg:
5474/39
crom ikke det samme? til 150 kr i butikken.

clauswobbe

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2015 20:11:35
Svar/Indlæg:
71/11
#7 What?!! Hvad snakker du om?? Etik? De er forsinket - det er et start-up - forventer du leverance af et produkt fra et firma, der er i fuld drift med en professionel organisation osv.?

Jeg venter stadig på mine 2 dongles - og jeg glæder mig, til de kommer.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
21-03-2015 13:51:10
Svar/Indlæg:
2085/124
http://www.flatpanels.dk/nyhed...

Godt man slap væk fra dem.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
21-03-2015 14:15:07
Svar/Indlæg:
3385/80
Jeg ville sgu kræve pengene tilbage. Uacceptabelt med så mange gange udskudt - opstartsfirma eller ej, så må man sgu sørge for at have en troværdig tidsplan.