Jeg er meget i tvivl om jeg kan optimere min (gamle) PC med noget opdateret RAM. Helt ærligt har jeg mistanke om, at jeg har en RAM-sammensætning, der er helt ude i skoven! Er der nogen af jer, der kan give et råd?
#1 Ja, det er så min næste option 🙂 Jeg tænkte bare at hvis jeg har en flaskehals lige nu med mine RAM, hvor jeg måske kunne score lidt ekstra performance blot ved at skifte til højere frekvens på RAMene, så kunne jeg udsætte en investering i ny PC lidt.
Nb husk ddr ram skal gange med 2 for få opgivet hastigt hed. 400 er bus hastigheden. Ram kør 800 mhz.
Nej...
400 er den egentlige hastighed, hans bus hastighed ser ud til at køre 266,7 MHz.
Grunden til man siger dobbelt er at det hedder D(ual)D(ata)R(ate), da der kan skrives og læses på samme tid, og gøres dette vil den teoretiske hastighed være 800MHz.
#0 Dit system er håbløst forældet, og du får absolut INTET ud af at skifte de RAM. Brug du hellere de penge på et sæt DDR3 til når du skifter til Haswell, eller gem dem og se om du vil over på en platform med DDR4 til den tid.