Jeg har denne strømforsyning https://www.mm-vision.dk/sonic... en thermalright macho zero med en ty-147 blæser (meget støjsvag) et msi gtx 780 gaming oc som er 30 db høj under load og 3x120mm,1x140mm corsair af quiet,køre med minimum hastighed den kan køre med via den blæserkontrol der er i mit nanoxia deep silence 1 kabinet, har prøvet at stoppe blæserne med en finger,starte uden strøm til grafikkortet og skrue op for blæserne, men det som om jeg stadig har denne lyd som lyder som min strømforsyning(min gamle strømforsyning var også en fra seasonic en g-650 som ikke var 100% stille "ikke hørbar")
Min note 3 oven på min strømforsyning som har passive blæser ved lave belastning, alle andre blæser køre med lave omd (ingen billed selv om jeg optog en video)
Har ikke nogen mulighed for kun at have strøforsyningen tændt men alt andet slukket som når man udlufter en vandkøling, synes ikke det lyder som coil whine, men jeg kan sagtens høre det og det irritere mig for jeg synes ikke mine blæser,cpu køler og grafikkort har den lyd jeg oplever og strømforsyning er netop købt for at være en meget strømbesparende (titanium) og støjsvag (pga semi passive mode) strømforsyning.
Har ikke andre strømforsyninger jeg kan prøve, men kan jeg gøre noget for at gøre min pc helt støjsvag ved lav belastning
Ved ikke lige hvordan man gør og har ikke lige pt noget jeg kan bruge til det.
Men er ret sikker på det er min strømforsyning da jeg har haft med min pc tændt uden strøm til grafikkortet og det er ofte det der larmer meste i en støjsvag pc
Har fundet hvad det er, det er min 2 tb wd green som trods det at det er en god og strømbesparende harddisk så køre den mere eller mindre hele tiden og da jeg to strømstikket ud så forsvandt lyden og jeg kunne kun høre en meget svag men hørbar luftstrøm som jeg er sikker på ikke er høj nok til at jeg bliver genert af dem siderne på.