Opgradering eller helt nyt

Grafikkort d.  15. december. 2014, skrevet af Disconnect
Vist: 667 gange.

Disconnect

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2014 13:36:06
Svar/Indlæg:
0/1
Hejsa
Min nevø vil gene have en ny pc, den skal kun bruges til gaming. Da det er lidt småt med pengene til en hel pc har mit forslag været at han her til jul får et godt grafikkort og han så kan opgradere bundkort,cpu og ram når han har fødseldag til marts.

Spørgsmålet er så om det eksisterende kan trække grafikkortet uden at være for stor en flaskehals

Det er dette grafikkort jeg har kig på
ASUS GeForce GTX 970 Strix - 4GB GDDR5

Hans nuværende system:
ASUS Rampage II GENE Republic of Gamers
Intel Core i7 920
3x2048 MB DDR3 1600 MHz Corsair XMS3
MSI GeForce GTX 275 896MB
650 Watt Corsair TX Strømforsyning
Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2014 13:49:21
Svar/Indlæg:
2897/83
Hvis du overclocker CPU'en vil det ikke være et problem. Har selv kørt med en i5-750@3.8Ghz + et 7990 indtil jeg fik opgraderet til nyt, og det kørte helt fint.

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2014 16:15:57
Svar/Indlæg:
1268/80
Som nævnt, er det nuværende grafikkort flaskehalsen i systemet, det vil være en klar forbedring at opgradere dette. Resten af systemet er jo fint

Kalle2712

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2014 17:25:10
Svar/Indlæg:
103/11
Hvor gammel er han,,, for et nyt grafikkort vil gøre meget

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2014 18:37:16
Svar/Indlæg:
2011/185
Glem en ny pc nu da pengene er små. Den CPU har stadig god potentiale. Hvis i har mod på at overclokke hans CPU, er den CPU stadig en fin CPU til spil også til de tunge spil.

Jeg vil mene jeg burde vide det efter som jeg selv har en i7 920 overclokket til 3.8 GHz.

Som de andre er inde på, er grafikkortet den Pc's klare flaskehals.

Her er hvad jeg vil forslå i gør uden at udgifter løber hel løbsk:

Overclock CPU til mellem 3.6 GHz og 4 GHz (bruger i Intels stock køler, så skift den ud med en god luft køler. Køb ikke en for billig køler). Tjeck også op på hvilken Stepping/revision CPU køre med om det er DO eller CO. Hvor det er DO i helst vil have, da den er nemest at overclokke samt kræver mindst volt og der med mindst varme udvikling. CO Stepping kan være svær at få over 3.6 GHz men med en DO er det ret nemt.

GTX 970 er et smader fint kort, dog er jeg bange for at hvis i ikke overclokker CPU kan den blive en flaskehals. Overclokker i ikke cpu, kunne et GTX 960 (som lanceres ret hurtigt efter nytår), være et bedre og billiger valg som også igen ville kunne give lidt penge til overs til lidt mere upgrade.

Som lidt evt. bonus upgrade, vil jeg forslå lidt mere ram da flere og flere spil efter hånden kræver minimum 6 GB ram og de første spil som kræver 8 GB ram er kommet. Opgradere så husk 3 ram blokke da I7 920 køre med triple channel support for den bedste ydelse.

Også hvis ikke ellerede gjort så smid en billig SSD i dyret, det vil i sig selv føles som en ny PC, hvis din nevø er vand til en almindelig harddisk nu.

En billig SSD kunne være den her, hvor der plads til OS og lidt spil:

https://www.komplett.dk/crucia... #!tab:info

Skal der lige det sidste til, så den her PCI sata/USB 3 controller. Har den selv i min PC og den fungere rigtig fin.

http://www.proshop.dk/Controll...

Jeg ved ikke hvor meget du har forstand på 3Dmark, men her er hvad min maskine score med overclock og mine 2 grafikkort i sli:

http://www.3dmark.com/3dm/4421...

Evt. et screenshot af min maskine som lidt inspiration. Se der ved den sorte ring ved revison, det er der i kan se om hans CPU er DO eller CO Stepping med CPU-z:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 15-12-2014 18:38:11.

KHisdaKing

Nørd
Tilføjet:
15-12-2014 21:12:55
Svar/Indlæg:
97/2
en ssd og et nyt grafikkort, så kan han fint køre et par år endnu