Hej!:) Jeg har et størrer problem med mit wifi! Jeg har 50/50 fiber fra Wao, og har købt en anden router, sådan at jeg kan få wifi(det koster ekstra ved Wao, hvis man skal ha' det fra derse router) Problemet er at, min mors og lillebror bærbare begge kører på wifi, og de er begge ca. 10-15m fra routeren, og har begge god signal styrke/værdi. Men nettet er MEGET langsomt! Har kørt en speeedtest på dem begge, og de liger på omkring 0,5/2. Hvilet ikke er meget da vi har en 50/50 forbindelse! Kan man indstille sig ud af problemet? Har købt denne router: http://www.proshop.dk/Netvaerk...
Den kan stadig sendes tilbage på de 14 dages fortrydelsesret. Hvis jeg skal ha' fat i en anden router, hvilken vil i anbefale?
#11 Nope hehe, skal man det?:P Nettet virker fint når man er tæt på selve routeren! 🙂 har lidt en idé om at den ikke kan sende signalet langt nok :/ Bor I et hus med to etager.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Frogh d. 15-12-2014 22:52:11.
Lydersom om du skal ind at ændre kanalen dit WiFi kører over, grundet der er for meget radio støj i dét frekvens område. alternativt kan det være pga. routerens placering ikke er optimal, og signalet bliver blokkeret af beton vægge e.l.
Det også pænt langt væk 10-15m hvis der er vægge/beton og lignende du skal nok anskaffe dig noget ekstra udstyr som accesspoint eller powerline så du kan få det fordelt ud i huset :yes:
Jeg smider lige en her fordi jeg lige har hjulpet en ven med lignende problem, som var lidt ud over det sædvanlige, og omend usandsynligt, kunne det være det var løsningen:
Han havde en HP Envy, og havde også fået 50/50 og en ny router. Hans kærestes PC kørte fint, men hans egen kørte omkring 2Mbit/s, både på wireless og wired. Det viste sig at være HP som har en eller anden AppEx Networks Accelerator tingest installeret som standard som skulle fjernes, ved at finde indstillingerne for netkortene, og i de avancerede indstillinger (samme sted som TCP/IP protokol osv vises) for kortene skulle fjerne vingen i accelerator tingen (som her https://d37wxxhohlp07s.cloudfr... )