"Simplicity" mATX, 2x GFX og WC i et 14.9 liter kabinet

Case-modding d.  17. december. 2014, skrevet af Fruergaard
Vist: 4898 gange.

Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2014 12:58:41
Svar/Indlæg:
202/5
Hej

Mit SG09 projekt er færdig, men det føles lidt for stort og bulky til mig.

Derfor har jeg designet et nyt kabinet som jeg håber vil passe bedre til mig 🙂

Her nogle renderinger af kabinettet:






Jeg forventer at benytte bundkort, RAM og CPU fra mit SG09 build (medmindre nogen køber dette til en fin pris?).
Samt to 970 og en SFX 600W PSU.

Der er meget mere info omkring kabinettet her (engelsk):
http://www.overclock.net/t/153...

Hvis du har et spørgsmål så sig endelig til, men læst venligst overstående inden da 🙂
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2014 14:21:32
Svar/Indlæg:
3100/53
Interessant design. Jeg tror dog du kommer til at løbe ind i nogle heftige plads problemer. Kabler fylder altid dobbelt så meget som man tror, selv efter man har lagt "riiiigeligt" med plads ind til dem.

Derudover ser jeg også et problem med de to gfx kort, når du skal koble dem sammen med vandkølingen. Specielt fordi at de blokke du har på i din rendering ikke bliver brugt på nyere kort. Der går ugangene meget længere ud.

Men spændende projekt. Glæder mig til at du får lavet noget progress :)


SeriQst
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2014 15:26:23
Svar/Indlæg:
256/34
Hvilke program tegner du i?. For overvejer kraftig at lave noget lignede.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2014 15:50:27
Svar/Indlæg:
3799/43
#2 Jeg gætter på at det er Sketchup som han benytter.
Her kan du finde Pc dele som allerede er tegnet http://scc.jezmckean.com/

Link til Sketchup
http://www.sketchup.com/


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2014 16:31:06
Svar/Indlæg:
202/5
#1, Ud fra en masse beregninger (jeg har brugt en hel del tid på måleringer osv.) burde kablerne ikke være problemet.

Faktisk er det mere vinkel adaptor fittings som kan gå hen og blive et "close fit".
Umiddelbar skal disse nok bruges flere steder:
http://koolance.com/fitting-si...

Angående GFX og vandblokke, så er det i den nuværende design kun muligt at bruge EKWB CSQ blokke hvor man ikke benytter den ekstra fitting del men installere overstående vinkel adaptor direkte i blokken.
(Og de bliver nu lavet til nyere ref kort: http://www.ekwb.com/shop/block... )

Nogen der ved hvor høj den ekstra del er på de andre EKWB vandblokke?:
http://www.ekwb.com/shop/block...

Ligner 2.5cm og så tror jeg ikke det lige bliver muligt at få klemt disse blokke ind også (når man bruge to kort).

#2, Som #3 siger så er det lavet i Sketchup.
Med diverse modeller hentet fra nettet.

Når du mener "noget lignede" er det så samme form af setup eller bare at du vil tegne det først?

For hvis interessen er der for det endelig design, så vil jeg nok sælge ud af dem (materialer er ikke bestemt endnu). Eller hvis man selv kan skærer det ud, så bliver udskæringsfilerne og renderfilerne lagt ud til gratis benyttelse 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fruergaard d. 17-12-2014 16:31:37.


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
17-12-2014 17:25:55
Svar/Indlæg:
202/5
#1, Jeg har nu kigget lidt i mine filer, og det bedste jeg kan gøre vil give 4cm i mellem de to grafikkort.
Hvilket jeg ikke tror er nok.

Så hvis andre blokke med disse toppe på skal kunne bruges skal kabinettet som minimum udvides med 1cm hvilket tilføjer 0.5 liter til den inder volume.

Jeg skal alligevel kun bruge CSQ design blokke, så det er ikke et problem for mig 😎
Og det er noget jeg har i tankerne hvis kabinettet en dag skal sættes i en form af produktion 🙂


KHisdaKing
 
Nørd
Tilføjet:
18-12-2014 00:21:54
Svar/Indlæg:
97/2
har du overvejet at gøre det en tomme bredere eller 2.5cm og så smide harddiske om bag ved MB?

så har du mere plads til vandkølingen


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
18-12-2014 11:30:28
Svar/Indlæg:
202/5
#6, At tilføje 2.5cm vil give et volumen forøgelse på 2.5 liter.

Ideen er at skabe et så lille kabinet som muligt, der både henvender sig til luft og vandkølere.

Dog først og fremmest henvender det sig til mine behov.
Og jeg bruger ikke 3.5" HDD, da SSD'er nu er blevet så billige at de sagtens kan opfylde mit lagerforbrug til anstændige penge, og ellers så smider jeg bare en 2.5" 1-2TB i også (Har en NAS i lejligheden som holder alt mine billeder osv.).

Med vandkøling i siden hvor HDD'erne sidder så er der stadig plads til 5 2.5" drev, hvilket skulle være rigeligt for de fleste 😀

Men hvis man virkelig mangler plads, så kan man overveje ITX med et dual chip GFX hvilket vil give mere plads til vandkøling, men stadig 2x 3.5" HDD.


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2014 22:07:55
Svar/Indlæg:
202/5
Så en 6mm krydsfiner plade blev smidt ind i laser skæreren og ud kom mit nye kabinet 😀

Jeg har endnu ikke haft tid til at samle det, men skulle gerne ske mellem jul og nytår 🙂

Her er en lille video af processen. 1 time skære tid.
http://youtu.be/yH3T2bzKxI8

Og her nogle billeder efter laser skæreren var færdig:















Så I må alle have en god jul indtil vi ses igen 😀


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2014 22:15:32
Svar/Indlæg:
3100/53
arrrg come on! Du kan da godt lige hurtigt smide det sammen:D

Det der er eddersatme en teaser der kan mærkes...


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2014 22:28:47
Svar/Indlæg:
949/9
Krydsfiner? 😐

Havde været federe i alu 😀

Men ser da meget lækkert ud :yes:


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2014 22:41:29
Svar/Indlæg:
202/5
#9 I know 🤣

#10, Tror nok det skal blive udmærket i træ.
Men ellers så er dette bare proto udskæring.

Måske jeg laver det i carbon eller akryl lige som Parvum system kabinetter 🙂


kedde2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2014 01:18:43
Svar/Indlæg:
704/19
#11 Hvis du laver det i akryl ligesom parvum så sørg for at det er mere stabilt end parvum.
Man skal godt nok lede længe efter et kabinet der er mere ustabilt end det lort... 😕
Skal helt sikkert tilbage til et metal kabinet igen..
Det jo noget lårt det parvum akryl pjat...


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2014 08:25:13
Svar/Indlæg:
7263/260
Det bliver spændende at følge 🙂!.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2014 09:33:20
Svar/Indlæg:
1300/30
fedt projekt! Jeg kan heller ikke vente :no:


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2014 10:53:00
Svar/Indlæg:
202/5
Tak alle 🙂

#12 Kan du uddybe hvad du mener med ustabilt?


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 01:01:16
Svar/Indlæg:
202/5
Så kommer der en større opdatering til dette case (billede tungt)

Det begynder at tage form:
Bundkort side:



GFX side:



Bag side:


The large cutout is for HDD installation or the extra PSU or whatever you can fit there ;)

Bund:


Kan huse en 280mm long radiator samt 4xSSD.

Top:


Udskæringen over I/O pladen har dimensionerne til en 5.25" port.
Så her kan man installere et lille bay reservoir eller måske en HDD+ SSD
Eller bare noget ventilations mønster.

Og så med lidt hardware installeret:



Jeg havde kun en enkelte 3.5" HDD liggende.
Men der er plads til 2, og rigeligt med SSD'er










Og SLI broen kan installeres.



GFXs er holdt oppe men en lille krydsfiner plade og så tre skruer og bundkort standoffs:


Installation af disse skruer bliver lavet om således man skruer pladen fast fra toppen = væsentligt nemmere

Som skrevet ovenfor kan man installere en HDD I toppen:



Hvilket også giver plads til 6cm tykke radiator (ingen HDDs i bag siden) når 26.67cm / 10.5 inch grafikkort bliver brugt.

Her installeret med den 4cm tykke radiator fra en H80'er:



Der var nogle små fejl I mit design (primært hul dimensioner og deres placeringer), men intet som gør dette prototype ubrugeligt. Bare nogle mindre fejl som er blevet rettet til i filerne

Har dog lidt problemer med hvor håndtaget skal placeres, samt at gøre GFXs mere stabile. Lige nu bøjer de lidt kabinettets side og top hvis kabinettet ikke står oprejst. Og så svinger de lidt, ved hårde rystelser.
Dertil så skal man være opmærksom på at ikke alle AIO kølere vil fungere da pumpen og CPU plate er højeste punkt i loopet = luften samler sig der oppe hvilke sænker flow og skaber støj.

Nogle AIO kan nok stadig fungere, hvis pumpen fx er installeret sammen med radiator og blæsere, eller at et reservoir sidder oven på pump og CPU plate. Ikke det store problem for mig, da jeg da smider custom vand i mit eget build 😉

I krydsfinér vejer kabinettet 1.650 kg hvor 750 gram er fra plexi vinduerne.

Hvis man lavede det hele i 1mm kulfiber plader (uden vindue) kunne man nok presse det under 800 gram samlet. Men når hardware og vandkøling alligevel vejer så meget, så er de ekstra 800 gram ikke så meget.
Specielt set i forhold til prisen på kulfiber. Vil se cool ud og være yderst stærkt og holdbart. Men også lidt dyrt 🤣

Setuppet som det ses på billederne vejer ca. 8.3 kg.
Hvis man valgte at man kun skulle luft køle ens setup, kan fjerne 4.5 cm i højden (radiatoren) hvilket vil give et kabinet med 13.0 liter inder volume. Ikke dårligt for mATX, SLI og 2xHDD samt SSD'er. 😎

Det var alt for denne gang 😛
Glæder mig til at få de sidste dele hjem. Men indtil da samt ikke før eksamen er overstået i midt januar, kommer der ikke flere opdatering med systemet her 😕
I er dog stadig velkommen til at stille spørgsmål osv. 🙂


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 01:59:01
Svar/Indlæg:
949/9
Ser skisme godt ud!

Som jeg nævnte tidligere, syntes jeg det er synd det ikke er i metal, men dette ville vel ikke have gjort tingene mere stabilt?

Det kræver vidst også et par nylon strømper for at undgå det bliver til en støvsuger 😛


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-12-2014 02:19:12
Svar/Indlæg:
15982/637
Det ser sgu godt ud 😉


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 10:11:32
Svar/Indlæg:
1300/30
Fedt!

Men dette er kun en prototype ikke? Det oprindelige kabinet bliver lavet i?


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 10:52:45
Svar/Indlæg:
202/5

Ser skisme godt ud!

Som jeg nævnte tidligere, syntes jeg det er synd det ikke er i metal, men dette ville vel ikke have gjort tingene mere stabilt?

Det kræver vidst også et par nylon strømper for at undgå det bliver til en støvsuger 😛

Pelinox skrev d. 29-12-2014 01:59:01

Tak tak 🙂
Tror ikke metal ville gøre det mere stabilt.
Så skulle det hvert fald være noget tykt noget, hvilket vil øge vægten en hel del.

Jeg er yderst overrasket over dette krydsfinér. Det står meget stabilt på gulvet (hvis gulvet er plan) og det meste hardware sidder meget stabilt. Der er selvfølgelig lige GFX'erne som kan svinge lidt frem og tilbage, da de jo kun hænger fast i toppen.
Men er i gang med at finde en løsning til dette problem.

Der kommer nogle Silverstone støvfiltre foran de to 120mm blæsere i bunden og en 80mm foran PSU blæseren.
Så støv burde ikke være et problem når den kører 😀

Noget andet er hvad der siver ind når den er slukket i mellem de lidt større ventilations "huller".

Det ser sgu godt ud 😉

Gripen90 skrev d. 29-12-2014 02:19:12

Og det bliver kun bedre når der kommer mere styr på hardware i form af farve tema (hvilket jeg endnu ikke ved hvad bliver).

Fedt!

Men dette er kun en prototype ikke? Det oprindelige kabinet bliver lavet i?

AliasGus skrev d. 29-12-2014 10:11:32

Det var/er ment som en prototype, da jeg havde forventet at der var flere elementer som skulle ændres i tegne filerne da det er svært at tænke på alt i en 3D model på PC'en.
Men dette er faktisk lykkes overraskende godt, med kun få ting som skal ændres, hvilket kan gøres med en lille boremaskine 🙂

Angående materiale, så synes jeg selv at krydsfinér ser godt ud med det sorte "brændte" elementer. Ellers kan man jo male det til ens farve tema 🙂

Som sagt så bliver designet lagt ud til fri benyttelse til personligt brug. Så kan man lave sit eget i lige hvilket materiale det skulle være.

Og hvis der er nok efterspørgelse på kabinettet, så vil jeg tage dette til eftertanke. Enten som noget masseproduktion i asien i rustfrit stål eller lignede.

Eller som custom bygget til den enkelte ordre. Her kan man så ændre i design (i samarbejde med mig hvis det ønskes), få custom indgravering og det kan laves i flere forskellige materiale.

Prisen vil være højere ved custom produktion og variere efter materialer og tid med design ændringer.
På laser skæreren er der flere muligheder for materialer.
Krydsfinér som overstående, men andre mere massive træsorter kan også skæres i tykkelse op til 2cm.
Sort MDF (eller normal MDF) kan også bruges.

Så er der rustfrit stål i 1-2mm tykkelse (dog noget dyrere at laser skærer). Kan måske laves manuelt i et værksted, dette undersøges nærmere i januar.

Eller fuld acryl, så minder det dog meget om et Parvum case.
Forskellige farve kan vælges her.

Jeg kigger også efter nogen med en billig timepris på en vandskære. Her ville det nemlig være muligt at lave kabinetter i kulfiber til dem som virkelig ønsker det. For det vil nok være den dyreste version af kabinettet. Men måske også det meste lækre 🤣
Så hvis I kender et sted som har billig vandskæringsmuligheder så må I sige til.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fruergaard d. 29-12-2014 10:57:20.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 11:42:02
Svar/Indlæg:
1300/30
"Som sagt så bliver designet lagt ud til fri benyttelse til personligt brug. Så kan man lave sit eget i lige hvilket materiale det skulle være"

God stil! :yes:


TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 12:36:57
Svar/Indlæg:
772/49
Flot arbejde.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 16:48:25
Svar/Indlæg:
5474/39
godt udført.
forstår ikke hvorfor ikke går itx.
Jeg ville droppe HDD køre med SSD på 256 gb.

gå ned i mindre psu har mindre effekt og størrelse fysisk.

stadig tage en shuttle til prisen.

Jeg har også kammarat har bygget hans stationære af genbrugstræ i sin tid. Derved sparede 500 kroner, men brugte masse tid på det. resultatet var ganske udmærket.

Det eneste frygter med porte vender opad er skidt bliver liggende i portene. Du er nok også en af de få i verden har Porte på bundkortet være opad...

vandkøling ned af i pc er heller ikke så vildt med. Især, når man ved varme fra naturens side har med stige opad...

kold vand har med være "tungt" i det...


Svaret blev redigeret 6 gange, sidst af Shadowhunter d. 29-12-2014 16:57:50.


Viking
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2014 00:51:00
Svar/Indlæg:
249/12
glem alt om at lave det i rustfrit stål
1. det bliver alt for tungt
2. rustfri stål kræver sær behandling feks hvis der boret huller eller slebet kanter skal det syre behandles, ellers ruster det meget let,

kik i stedet efter noget hærdet aluminium, almenlig aluminium er for blødt og bøjer meget let


DeuS#1
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2014 01:16:35
Svar/Indlæg:
206/12
ser utrolig lækkert ud :D
bliver fedt at følge !


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2014 01:27:06
Svar/Indlæg:
701/7
Imponerende 😳 Denne tråd er da værd at følge.


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2014 10:37:25
Svar/Indlæg:
202/5
#21, Alle kan jo alligevel gå ind og kopiere kabinettet hvilket jeg ikke har noget i mod (er ikke ude på at tjene big buck på at eventuelt at sælge dem).
Så hvis andre bygger lignede setup, så øger det bare eksponeringen af kabinettet og dens muligheder 🙂

#23, skal forsøge at svare:
Ved ITX begrænser man sig ret meget. De største punkter er kun ét PCI-e port (ja, man kan køre dual chip grafikkort, men dette er endnu ikke kommet fra nvidia til en anstændig pris).
Dertil så er DDR4 og stærkere CPU'er (+4 logiske kerner) endnu ikke muligt i ITX formen.
Dertil så er kabinettet jo i størrelse med de fleste ITX kabinetter man kan købe nu til dags 🙂

Jeg har et design til ITX, der tillader full lenght GFX, et stk. HDD og 3 SSD'er og med en intern volume på sølle 7.2 liter.
Her er vandkøling dog ikke muligt, og kølingen vil komme fra to 80mm blæsere (hvilket jeg tror går an når man benytter en blower stile GFX).

Og hver mand hver deres lager setup 😉

PSU'en kan vidst ikke blive mindre?
Jeg kører jo med en SFX PSU. Så skulle det være de pico PSU, men det kan vidst ikke trække SLI GTX 970 🤣

Shuttle PC'er har slet ikke samme muligheder som i dette kabinet.

Silverstone har haft flere kabinetter med porte der vender op ad (primært deres Fortress serie).
Så det ser jeg ikke som det store problem. Man kan jo bare støvsuge en gang i mellem 😉

Vandkøling eller ej, er hver mands valg.
Dog det med at varm luft stiger har intet at sige i en PC hvor man bare har en enkelt fan (da denne luft stigning er så lidt set i forhold til en blæser).

Og så ved jeg ikke hvad jeg skal med den sidste sætning?:
"kold vand har med være "tungt" i det..."

#24, Alt andet end kulfiber er jo for meget vægt 😉
Situationen er at laser skæreren ikke kan tråle alu (da det reflektere for meget og ødelægger dens linse).
Og har ikke tænkt mig at skulle lave det/den manuelt (har jeg ikke tiden til).
Så skulle det være fordi man fandt en billig vandskærer eller masseproduktion i et billigt land.

Nu er det ikke fordi der går så voldsom meget materiale til dette lille kabinet, så vægten vil nok være overkommelig.
Problemet er mest hvis det begynder at ruste bagefter 😕

#22, 25, 26; Tak tak 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fruergaard d. 30-12-2014 10:38:13.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 11:29:09
Svar/Indlæg:
5474/39
#27
Stadig en nice pc.

Jeg havde gået ned i NUC eller andet i den stil. Det skal være kompakt.

Personligt holde ved ATX/ bærbar...


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2015 21:24:09
Svar/Indlæg:
202/5
Sidder her og tænker på hvilken radiator man dog skulle smide i systemet.

Efter som jeg ikke skal bruge de 3.5" drev holdere har jeg 85mm at gøre godt med fra bunden til GFX.
Der bliver nok smidt et pumpe+reservoir combo på bagsiden hvor HDD'erne sidder i overstående billeder 🙂

P.t. kigger jeg på EKWB's nye radiator:
http://www.ekwb.com/shop/radia...
Sammen med nogle kvalitets PWM blæsere (måske EKWB's nye eller nogle noctua).
Dog kan der kun være push eller pull med overstående radiator.

System er primært for at være stille og ikke for at OC (der har jeg jo mit TEC setup 🤣 ).
Ville i vælge en tykkere radiator fx 60mm fra alphacool eller køre med en 30mm radiator og så push+pull?

Kom gerne med forslag til radiator og passende blæsere.
Husk dog at radiatorens længde ikke må være mere end 280mm 🙂


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Fruergaard d. 05-01-2015 21:27:12.


DeuS#1
 
Superbruger
Tilføjet:
02-02-2015 23:46:28
Svar/Indlæg:
206/12
ville bestemt vælge en 60mm og kun køre pull :)


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2015 22:18:42
Svar/Indlæg:
8947/160
24# Hvis det er rigtig rustfrit stål vil det ikke ruste overhovedet, heller ikke ved skruehuller. Har fået lavet en del til min båd gennem tid, og der er ingen rust overhovedet, det til trods for at det jo af gode grunde bliver udsat for saltvand nærmest konstant.


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
09-02-2015 22:25:53
Svar/Indlæg:
202/5
#30, umiddelbart lukker jeg denne build log ned (design bliver lagt op senere).
Med de billige PCI-e forlængere kan PC'en kun starte med et kort. Og jeg har ikke den store lyst til betale 1000 kr. for de dyre 3M.

Alt efter hvad der bliver solgt osv., så bliver der lavet noget andet i samme stil, enten luft kølet mATX, luft kølet ITX eller vandkølet ITX.

Og så så småt som muligt 🙂

#31; Hvilken båd?


Fruergaard
 
Superbruger
Tilføjet:
12-03-2015 18:31:13
Svar/Indlæg:
202/5
Nå, jeg har valgt at lægge overstående kabinet fra mig af flere grunde:
1) Man skal have fat i de dyre 3M risers før det vil fungere med to kort.
2) Silverstones SFX 600W har en for irriterende fan start up lyd til jeg kan holde ud. Blæseren kan desværre ikke skiftes da den køre i volt range: 0-5V. Den nye SFX-L PSU skulle gerne være mere stille, men 500W ville være lidt en tand for lidt til systemet efter min smag. Samt så vil de ekstra 3cm i længden også være et problem i forhold til RAM.
3) Setuppet er så stille at jeg nok ikke behøver vandkøling alligevel 🤣

Så for at komme uden om disse problemer har jeg lavet et nyt, mere simpelt kabinet også i krydsfinér med en 6mm akryl front.:









http://i.imgur.com/Bnsunzf.jpg...
Harddisken er skruet fast til en 6mm akryl plade som så har dobbelt siddet tape på, så den sidder fast på PSU'en. I mellem HDD og akryl er der noget anti vibrations foam.







Her med akryl ruden:



Krydsfiner siderne er limet sammen og forruden af akryl bliver sat på med modding cubes fra Parvum Systems 🙂

Strømkabler er blevet forkortet gevaldigt ned for at der var plads til dem og for at give optimalt airflow og look.
Noctua blæserne (som står utroligt flot sammen med krydsfinéret) styres via bundkortet.
PSU'en er en AX850 som er jo er en fantastisk en af slagsen (160mm lang).

Der er silverstone fan filter for an de to intake S12A blæsere og så foran PSU'ens blæser.

Havde også lige lånt et GTX 980 for at se om det ville se bedre ud med sådan to "Titan kølere" på mine kort:



Og er faktisk lidt i tvivl hvad man skulle gå efter 😕
Det grønne logo ødelægger det lidt. Det kunne man dog nok male rødt eller hvidt hvis man gik den vej 😀
AMD reference kort ala R9 290X kunne faktisk se godt ud.
De larmer dog lidt for meget til min smag.

Der kommer noget carbon stickers på HDD'en og SSD'erne oppe i hjørnet.

Reference kort er dog nok et must hvis man køre med to kort i systemet.

Filen til at udskære overstående kabinet kan findes her:
https://www.dropbox.com/sh/gvf...
HUSK at filen er lavet til materialer i 6mm!

Filerne til kabinettet fra #0 bliver også op efter eksamen.
Hvis nogen ønsker at arbejde videre med det jeg allerede har skåret kan det hentes i Aarhus C.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af Fruergaard d. 12-03-2015 18:37:48.