hej.. og god jul til jer alle.. jeg overvejer af vandkøle min cpu og gpu.. men har aldrig rodet med vandkøling før (pånær min h100i) så måske der var en der ku sammensætte en købsliste for mig? mit budget er omkring 3000kr..
hvad er grunden til du vil have rigtig vandkøling ? hvis du har en H100i er du godt med, men der er lidt at hente med rigtig vandkøling, men det en dyr oplevelse hvis bare for at få de extra grader ned..
De har nogle starter kits derinde. Men som grundregel så min. 1 120 mm rad pr enhed der skal køles. (Så gpu + cpu en 240 mm rad men gerne mere.)
Hvilket kabinet har du, er du efter normal tubing eller skal der være acryl tubing du selv skal bøje?
Du skal bruge: Pumpe - Evt D5 eller en ddc Res - Her kan du få et bay res eller en cylinder Rad - Min 240 mm eller hvad du eller har plads til Fans - enten 2 eller 4 stk til den 240 mm rad. Fittings - 2 stk pr enhed. Her skal du vælge samme fittings som den størelse tubibg du vælger. Blokke - Cpu og GPU blok
Jeg vil lige tilføje at push pull på en radiator ikke rigtig er det værd hvis du også gerne vil have at maskinen er lidt stille i det... Endvidere er det også ligegyldigt om det er push eller pull alene. Ud over det vil jeg nævne at push on fittings er at foretrække. Jeg har selv vandkøling i 13/10mm.