Hvor meget båndbredte er der endlige i en router

Diverse d.  25. december. 2014, skrevet af loopdk
Vist: 506 gange.

loopdk

Superbruger
Tilføjet:
25-12-2014 21:01:54
Svar/Indlæg:
1351/206
Jeg har en ældre linksys wrt 350n ting... Den skal bare overleve 2 uger endnu mens jeg venter på min nye asus rt68 ting...

Men der er ved at være dimser nok på det trådløse ...

Routeren køre jo N men hvor mange dimser kan man koble på før det bliver kriminalt...

Jeg har PT

Sonos med 6 enheder.
Tv
3x taplets
2x mobil telefoner
tv
og anlæg i garagen...

Det er sjælent det hele køre på engang meeeen

skal jeg bare leve med det køre lidt sløvt til jeg får min nye??
unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-12-2014 10:40:03
Svar/Indlæg:
5258/240
Ved mindre du har meget mere end 50mb/s på bagsiden af sin router har den formentlig rigelig routing power til at route mellem de interne porte.

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
26-12-2014 11:17:58
Svar/Indlæg:
2826/100
Aner ikke hvor mange enheder en gammel router vil acceptere trådløs, men tror du har ramt dens limit med alt det du smider efter den 🙂

Jeg kan give dig et lille sammenlignings grundlag, den router kom ud engang i 2006/2007, det samme gjorde cisco's erhvervs Accesspoint Cisco Air 1131. De AP'er begyndte at græde voldsomt og smide enheder af hvis der var over 11 samtidige enheder på, siden disse er lavet til erhverv og den du har er beregnet til hjemmebrug vil mit gæt være at din router vil have ca. samme limit på det trådløse.

En anden ting der er værd at huske er at de ældre AP'er kører ud fra den logik at den giver lige meget hastighed til hver enhed der kommer på, uanset om de bruger det eller ej, så hvis vi går ud fra et rundt tal og siger den kan trække 100 mbps ved en enhed, så vil tallet falde til 50 mbps per enhed hvis du kobler to ting på, og 33 mbps per enhed ved 3 osv. du kan så selv begynde at dividere tallet hvis du har 13 enheder på 😉

Note: det limit gælder kun for trådløst, på det kablede vil jeg skyde på den uden problemer kan trække 50-100 enheder.

loopdk

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2014 11:20:58
Svar/Indlæg:
1351/206
avs!!

Jeg tror jeg lader den dø og glæder mig til den nye asus .. den burde jeg måske give en eller 2 extender så signalet er bedre fordelt