1. Den er svær at opgraderer
2. Den er faktisk ikke ret pæn
3. Meget få spil lavet til OSX
4. Ingen overclock så vidt jeg ved
5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
6. MACs kan ikke købes i dele
7. Den koster alt for meget når man kigger på hardwaren
8. Opdateringer koster nogle gange penge (!!!)
Jeg forstår ikke at I synes mac er overpriced. Hvis du skal finde en tilsvarende PC MED DE SAMME specs, bliver det hurtigt ligeså dyrt. Undtagen Mac Pro, der kan man nok selv samle en workstation der er lidt billigere.
Syntes også førhen apple var overpriced iforhold til modsvarende hardware. Men Apple har nu valgt en strategi, der går ud på at anvende hardware der er udenfor high competetive markedet, forstået som at man betaler meget for lidt ekstra (retina display, thunderbolt etc.) hvilket man også gør ved tilsvarende hardware fra andre firmaer.Jeg forstår ikke at I synes mac er overpriced. Hvis du skal finde en tilsvarende PC MED DE SAMME specs, bliver det hurtigt ligeså dyrt. Undtagen Mac Pro, der kan man nok selv samle en workstation der er lidt billigere.
Har ikke selv nogle macbooks eller andre Apple produkter. Men....
Jeg gav min søster Apple tv her i julegave og skulle så hjælpe hende. Hun sider med den nyeste macbook ratina pro med ssd. Andet ved jeg ikke udover jeg tror den kostede noget med 15.000 - 16.000,- det er hendes anden macbook igennem tiden.
Selv så simpelt en ting som indstillinger og browser tager tid og åbne i forhold til min egen Win8 computer.
Hun har førhen brugt thunderbolt til hdmi til fjernsyn. Der er langt i mellem laptop skærme og tv skærme som køre med samme opløsning, men hun havde kun to muligheder. Tilpas computer skærm eller tilpas tv skærm. Så en af tingene vil aldrig passe.
Det samme er kælende hvis hun køre computer skærmen over på Apple tv som jeg håbede på kunne løse problemet. Hendes computer skærm er så et mærkeligt format og det kan man ikke lave om på.
Windows klare det fint.
Du er ikke bange af dig hva :) At lave en Windows vs Mac tråd giver en ret stor chance for mudderkast 😛
Anyway, For at svare på spørgsmålene..
Nej, jeg har ikke nogen Mac, jeg har haft en Macbook Air (tror jeg den hed) som jeg fik fra mit tidligere arbejde i forbindelse med noget test, derudover har jeg en Ipad fra mit arbejde, som jeg har for at kunne teste.
That's it, derudover har jeg en Asus bærbar med windows 8.1 og min stationære som jeg bruger til certificeringer og gaming, den kører også 8.1.
Men noget helt andet er, hvorfor skal der være nogen fordomme over for Mac? Hvorfor er det at alle dem som bruger Mac tror det har noget med fordomme at gøre at jeg ikke ønsker at skifte væk fra PC? Jeg har en pc som kan alt det den skal kunne i dag, som jeg kender og som jeg arbejder med til hverdag erhvervsmæssigt og privat, så hvad ville jeg vinde ved at skifte til et dyrere produkt? Absolut intet, det samme gælder sikkert den anden vej rundt. De personer som bruger Mac til hverdag kender produktet og det lever sikkert op til deres behov, så hvad vinder de ved at skifte til Windows?
@Søren
Du ville så gerne have emner at gøre til skamme :)
Så lad os prøve med:
- Active Directory support (incl. noget som kan gøre det samme som Group Policies kan på windows)
- Software deployment
#37 god pointe, jeg bryder mig generelt ikke om folk der ejer en apple bærbar, men det er selvfølgelig ikke alle! De føler sig overlegen, er det indtryk ejerne har givet mig.
Det største argument for mig er, spil support. vil kunne spille alle spil, indie spil osv. Og det kan apple ikke, OSX har de mest populære dog, hvilket ikke er nok til mig 🙂
Desuden vil jeg have frihed til at bruge alt software der findes.
Og lur mig ikke om, der er et program senere på mit studie (elektro ingeniør) som kun kører på windows. Der er indtil videre et par programmer som har kørt meget ustabilt på OSX.
Det med om de er overpriced, ved jeg skam ikke. var de engang, har ikke undersøgt det yderligere, men skulle ikke undre mig.
Designet tiltaler mig ikke længere, syntes de har genbrugt deres unikke design for lang tid.
5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
Ja, det er rigtigt. Med mindre du køber en Mac Pro, den kan.
Jeg synes iMac er meget elegant.
Det er ikke rigtigt. Der er Steam, plus et væld af titler til casual gaming i App Store. De fleste af disse er endda billige. Og mange af de mest populære titler til Windows findes også til Mac.
Korrekt
Jo, når du bestiller den kan du vælge. Men bagefter er det svært.
Korrekt
Det synes jeg netop ikke. Se bare den billige Mac Mini, samme prisklasse som Intel NUC. Og iMac er også billig. Hvis du skal have en alt-i-en PC med samme specs, bliver den faktisk tit dyrere end en iMac. Og Mac Mini har indbygget PSU, så ingen grim PSU klods ved siden af.
Jow, men det gør det vel også på Windows fronten. OS X er ofte billigere end en Windows-licens. Og man skal ikke vælge mellem home/pro/ultimate. Man har kun én udgave, og den kan det hele.