Hvor mange har en Mac?

Apple d.  26. december. 2014, skrevet af svedel77
Vist: 3576 gange.

svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
26-12-2014 14:29:02
Svar/Indlæg:
2263/307
Størstedelen er HWT medlemmer, bruger givetvis PC/Windows. Men hvor mange af Jer har en Mac? Og hvad bruger du den til?

Jeg har i øvrigt lavet en hjemmeside med omkring 30 tips & tricks til Mac. Der har ikke været nogle kunder til at betale for videoerne, så idag er alle videoerne gratis :

http://www.pionersoft.dk/mac-t...

Edit : Og som Windows bruger, hvad er dine fordomme overfor Mac? (jeg skal prøve at gøre dem til skamme).


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af svedel77 d. 26-12-2014 14:41:41.
Djopti
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2014 14:48:18
Svar/Indlæg:
468/64
Har en MacBook Air 2010, 2,13 GHz Core 2 Duo, 4GB DDR3 Ram, NVIDIA 320M..

Som har været brugt til mit studie, siden har jeg primært brugt den i stuen, tilsluttet fladskærmen med Apple's BT tastatur med pegefeltet. Virker suverænt, dog er den ikke glad for 1080p i fladskærm fra Youtube..

Ved siden af jeg min stationær som bliver brugt til gaming..


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2014 15:02:47
Svar/Indlæg:
701/7
Vi har 2x 13" MacBook Pro Retina's som vi bruger på sofaen til surfing. Derudover har vi en IMac som fruen bruger til billedredigering og tøjdesign.

Jeg vil da lige tage et kig på dine tips 🙂


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
26-12-2014 15:09:44
Svar/Indlæg:
6368/477
1. Den er svær at opgraderer
2. Den er faktisk ikke ret pæn
3. Meget få spil lavet til OSX
4. Ingen overclock så vidt jeg ved
5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
6. MACs kan ikke købes i dele
7. Den koster alt for meget når man kigger på hardwaren
8. Opdateringer koster nogle gange penge (!!!)


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
26-12-2014 15:16:56
Svar/Indlæg:
2263/307

1. Den er svær at opgraderer
2. Den er faktisk ikke ret pæn
3. Meget få spil lavet til OSX
4. Ingen overclock så vidt jeg ved
5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
6. MACs kan ikke købes i dele
7. Den koster alt for meget når man kigger på hardwaren
8. Opdateringer koster nogle gange penge (!!!)

freak_master skrev d. 26-12-2014 15:09:44


1. Den er svær at opgraderer
Ja, det er rigtigt. Med mindre du køber en Mac Pro, den kan.

2. Den er faktisk ikke ret pæn
Jeg synes iMac er meget elegant.

3. Meget få spil lavet til OSX
Det er ikke rigtigt. Der er Steam, plus et væld af titler til casual gaming i App Store. De fleste af disse er endda billige. Og mange af de mest populære titler til Windows findes også til Mac.

4. Ingen overclock så vidt jeg ved
Korrekt

5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
Jo, når du bestiller den kan du vælge. Men bagefter er det svært.

6. MACs kan ikke købes i dele
Korrekt

7. Den koster alt for meget når man kigger på hardwaren
Det synes jeg netop ikke. Se bare den billige Mac Mini, samme prisklasse som Intel NUC. Og iMac er også billig. Hvis du skal have en alt-i-en PC med samme specs, bliver den faktisk tit dyrere end en iMac. Og Mac Mini har indbygget PSU, så ingen grim PSU klods ved siden af.

8. Opdateringer koster nogle gange penge (!!!)
Jow, men det gør det vel også på Windows fronten. OS X er ofte billigere end en Windows-licens. Og man skal ikke vælge mellem home/pro/ultimate. Man har kun én udgave, og den kan det hele.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af svedel77 d. 26-12-2014 15:20:45.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 15:21:25
Svar/Indlæg:
5474/39
nej, jeg har ikke en.
søster har en Mac.

Mac kan for lidt til kan erstatte min Pc. Jeg kan ikke køre inventor på Mac. De har ændret politik på området.
suffeing er min telefon god nok.

Det de ting savner ved Mac er deres lydløshed.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 26-12-2014 15:24:43.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 15:22:58
Svar/Indlæg:
4536/104
1: mac er overpriced (i forhold til den hardware/software du får).

2: Mac er for folk der ikke kan/gider/vil rode med hardware/software selv , men du får også lov at betale 300-600% oven i norm hardware/software prisen for det lettere/nemmere produkt(den nemmere produkt håndtering/brug).

3: Mac er design og still(religion for nogle), men det er tåbeligt at betale overpris for sit gear for at få et design som alle andre også har, og så føle sig mere unik(or wtf). !!

4: Mac er i de fleste tilfælde ikke bedrer og kan ikke mere end windows/linux, blot nemmere at bruge(mere begynder venlig).

5: Apple har mindst lige så meget børne arbejde og dårlige vilkår som alle de andre tech firma´er, + Deres produkt omkostninger er det samme (eller lavere), men de tjener mere grundet design/brugervenlighed osv men vi snakker ikke 10% mere, nærmere 100-300% mere).@Overpriced.

6: Apple kan være innovative (ipad/iphone) osv, men de tager oftest bare andres idéer og kombinere dem, eller udnytter andres arbejde ved at have finanserne til at føre (next level) ud i livet.

7: De er IKKE mere sikrer end en windows maskine.

8: Softwaren/motorrummet er markant mere låst for end-user, hvilket er dårlig for advanced users, men godt for begyndere.

9: Mac´s kan oftest ikke del opgraderes. (og hvis de kan så koster det så meget at det næsten ikke kan svarer sig @GTX680 mac edit 4000+).

10: mange spil skal bruge Mac-wrapper,(emulatore) for at køre, og nogle vil slet ikke køre osv. Samme gælder nogle få programmer som man så skal sætte sig ind i modsvarende programmer lavet til mac der kan det samme.


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Fearless Angel d. 26-12-2014 15:28:52.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
26-12-2014 15:26:55
Svar/Indlæg:
6368/477
det eneste der overrasker mig en smule er priserne. Jeg har ikke kigget i lang tid da det ingen interesse har.

Jeg bruger primært min computer til spil, og jeg vil ikke ende ud i ikke at kunne spille et spil fordi jeg sidder med en MAC, og jeg vil slet ikke skulle til at sætte grafikken ned, og jeg stoler ikke nok på Apple til at de kan finde ud af at samle et system der kan klare mine krav, det kan jeg bedre selv.

En Windows 7 pro licens kostede vist omkring 1000kr. da den kom ud. Har du haft en MAC siden da er der vel rimelig god risiko for at det også er hvad du har givet Apple for deres opdateringer igennem tiden.
Jeg kan godt lide at der kun er en udgave der kan det hele, men prisen synes jeg nu følger godt med Windows.
Her har jeg ingen erfaring, jeg har bare en kammerat jeg har set købe opdateringer flere gange, og det har ofte været i nærheden af 150kr. og sker oftere end et Windows skifte.

Jeg kan godt se ideen i at have en, man sidder ikke oppe til klokken 6 om morgenen fordi lortet ikke gider gøre som det skal, men Apple kommer alligevel aldrig ind i huset her.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 15:59:04
Svar/Indlæg:
1118/24
Jeg har en gamer rig, til ja gaming.

Jeg har derudover en Lenovo thinkpad w-serie top specet til produktion (SW, CS, AC)

Nu har jeg så lige fået mig en top specet macbook pro retina 13" til dagligdags ting og CS.

Jeg ved godt at alle foretrækker det ene over det andet, men hvis jeg skal være ærlig, så vil jeg aldrig kunne undvære min pc helt, selvom at jeg burger min mac mest til daglig.
Folk som holder fast i at den ene er bedre en den anden har ikke ret, det kommer helt og holdent an på dine behov og hvilken software du laver dine penge på.

Til studie og arbejde er den lette MB ideel og nem at have med rundt, men når der renderes, udregnes statik eller laves komplekse 3d tegninger er min lenovo værktøjet!
Men når der skal afvikles AV er Mac bare så meget bedre.

Hver sit behov til hver sin platform.

Og hvad sker der for mac og afvikling af flash!! Det er en joke!

Jeg vil kigge på din side, tips er altid godt til alle de genveje og tricks der findes i OSX


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
26-12-2014 16:01:48
Svar/Indlæg:
2263/307
Jeg forstår ikke at I synes mac er overpriced. Hvis du skal finde en tilsvarende PC MED DE SAMME specs, bliver det hurtigt ligeså dyrt. Undtagen Mac Pro, der kan man nok selv samle en workstation der er lidt billigere.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 16:16:37
Svar/Indlæg:
5224/222
#3 Enig i alt undtagen måske nr.2 🙂
Derfor nul Mac/Apple produkter i mit hjem (undtagen kærestens arbejdstelefon)


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 16:53:49
Svar/Indlæg:
486/37

Potentielt bliver en pc dyrere end en imac, såfremt man skal have helt de samme dele.

Men du kan ikke i fuldt alvor afvise af for cirka halv pris af en ny imac, kan du bygge en stationær, der er kraftigere.

Ja, de har et kanon flot display, men det er fandme, undskyld ordvalg, ikke nok til at retfærdigøre merprisen.

Har selv en ipad, elsker billeder kvaliteten og deres reader. Er uimponeret af resten, men heldigvis er den også købt til at læse på.


DreAz
 
Superbruger
Tilføjet:
26-12-2014 17:11:02
Svar/Indlæg:
486/24

Jeg forstår ikke at I synes mac er overpriced. Hvis du skal finde en tilsvarende PC MED DE SAMME specs, bliver det hurtigt ligeså dyrt. Undtagen Mac Pro, der kan man nok selv samle en workstation der er lidt billigere.

svedel77 skrev d. 26-12-2014 16:01:48


arrrrrrh, den må du sgu længere ud på landet med 🤣


#13
Temp
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2014 17:52:51
Svar/Indlæg:
196/5

Jeg forstår ikke at I synes mac er overpriced. Hvis du skal finde en tilsvarende PC MED DE SAMME specs, bliver det hurtigt ligeså dyrt. Undtagen Mac Pro, der kan man nok selv samle en workstation der er lidt billigere.

svedel77 skrev d. 26-12-2014 16:01:48
Syntes også førhen apple var overpriced iforhold til modsvarende hardware. Men Apple har nu valgt en strategi, der går ud på at anvende hardware der er udenfor high competetive markedet, forstået som at man betaler meget for lidt ekstra (retina display, thunderbolt etc.) hvilket man også gør ved tilsvarende hardware fra andre firmaer.

Vælger man hardware der er i den brede middelklasse, hvor apple bevidst ikke er, får man mere for pengene.

Hvis man tager højde for det er det tydeligt at Apple ikke er best bang for the buck 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Temp d. 26-12-2014 17:54:52.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
26-12-2014 18:08:04
Svar/Indlæg:
2263/307
Og så har Apple en 3D kort tjeneste, som jeg ikke tror andre har :


#15
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 19:31:37
Svar/Indlæg:
2357/72
Har en MacBook Pro 15,6" Core i7 - 8Gb ram - 256Gb ssd mm. samt en iPad 4 32Gb. MBP bruges kun som htpc. Har fået begge dele af arbejde.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 19:48:07
Svar/Indlæg:
2897/83
Nej tak jeg har det lige så godt. 🤡


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
26-12-2014 20:26:11
Svar/Indlæg:
3863/538

Og så har Apple en 3D kort tjeneste, som jeg ikke tror andre har :

svedel77 skrev d. 26-12-2014 18:08:04


Jeg går ud fra at du har hørt om Google street View?...

Men ellers kan BING maps faktisk også 3D. De kalder det bare "bird-view".




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af jmose d. 26-12-2014 20:26:49.


TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2014 20:58:15
Svar/Indlæg:
470/41
Har ikke selv nogle macbooks eller andre Apple produkter. Men....

Jeg gav min søster Apple tv her i julegave og skulle så hjælpe hende. Hun sider med den nyeste macbook ratina pro med ssd. Andet ved jeg ikke udover jeg tror den kostede noget med 15.000 - 16.000,- det er hendes anden macbook igennem tiden.
Selv så simpelt en ting som indstillinger og browser tager tid og åbne i forhold til min egen Win8 computer.

Hun har førhen brugt thunderbolt til hdmi til fjernsyn. Der er langt i mellem laptop skærme og tv skærme som køre med samme opløsning, men hun havde kun to muligheder. Tilpas computer skærm eller tilpas tv skærm. Så en af tingene vil aldrig passe.
Det samme er kælende hvis hun køre computer skærmen over på Apple tv som jeg håbede på kunne løse problemet. Hendes computer skærm er så et mærkeligt format og det kan man ikke lave om på.

Windows klare det fint.


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
26-12-2014 21:15:31
Svar/Indlæg:
2263/307

Har ikke selv nogle macbooks eller andre Apple produkter. Men....

Jeg gav min søster Apple tv her i julegave og skulle så hjælpe hende. Hun sider med den nyeste macbook ratina pro med ssd. Andet ved jeg ikke udover jeg tror den kostede noget med 15.000 - 16.000,- det er hendes anden macbook igennem tiden.
Selv så simpelt en ting som indstillinger og browser tager tid og åbne i forhold til min egen Win8 computer.

Hun har førhen brugt thunderbolt til hdmi til fjernsyn. Der er langt i mellem laptop skærme og tv skærme som køre med samme opløsning, men hun havde kun to muligheder. Tilpas computer skærm eller tilpas tv skærm. Så en af tingene vil aldrig passe.
Det samme er kælende hvis hun køre computer skærmen over på Apple tv som jeg håbede på kunne løse problemet. Hendes computer skærm er så et mærkeligt format og det kan man ikke lave om på.

Windows klare det fint.

TheisF skrev d. 26-12-2014 20:58:15


AppleTV skulle gerne kunne Full HD og alt derunder? 😕


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 21:59:23
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg har mest brugt telefon. Apple eller Windows er lidt irrelevant. Altid været glad for Windows. Windows kan køre alt ikke virker kan opgradere pc fysisk med hardware.

Apple har været tvunget til at lave software til Windows. Da firmaet er lille på markedet er af nød lavet software til Windows.

Jeg er ikke, så vild med nye Windows 8. Det er svært at lave en bedømmelse af 10 udgave. Den kun findes i beta.

Jeg er til freds med 7. Men


Ekstern
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2014 22:05:26
Svar/Indlæg:
108/32
Man kan overhovedet ikke sammenligne dem med hinanden, da de er henvendt til to vidt forskellige købere. Jeg tror det er de færreste, der har brug for en high performance computer. Mange kan nøjes med meget mindre, og dertil er Apple et godt valg, på grund af deres brugervenlighed, stabilitet og enkelhed. Dét at computeren er nem at lære, er en afgørende faktor for mange.

Min fars argument for at skifte til Mac, var at han var træt af virus, opdateringer i hoved og røv og ustabiliteten hans gamle computer havde.

Først fornylig skiftede han sin gamle iMac ud fra 06/07. Den har været hans fuldtids "main" arbejdscomputer, og i alle de år, har den kun været slukket få gange når vi har været på ferie.

Det vil sige at den mere eller mindre har stået tændt/stand-by i 6-7 år, og ikke én gang har den været sendt til reparation.

De erfaringer min far gjorde med den computer, har gjort ham "besat" af Apple.
Nu har han Macbooks, iMac, iPhones, iPods og snart iWatch.

Ikke nok med at deres brugervenlighed er utrolig god, så har Apple også formået, at gøre sådan at alle deres devices tilsammen går op i en højere enhed. Jeg tror det er dét, mange mennesker nok er blevet rigtig fascineret af.

I min optik er Apple overhovedet ikke value for money, men hvis man ser bort fra det, er det satme nogle fede produkter de laver.

----------

Jeg har en Macbook fra 2011 med i7, 16GB Ram, Intel 520 240GB, og den har jeg jo har i et par år nu.

I de år, har der aldrig været problemer med den! Ikke en eneste gang har den ikke ville starte op, når jeg bad den om det.

Hvis man så kigger på, hvor mange "problemer" jeg har haft med min stationær, så virker Macbooks'ene som en tank.

Så har det været et kabel der sad løst, en ramblok der er stået af, så vil blæserne ikke starte. Jeg synes der er generelt mange problemer med at have en Stationær computer, ikke sagt at jeg ville have været dem foruden.
Også i skolen, har mine venners windows-bærbare næsten været i stykker hele tiden eller har været til reparation. De oplevelser har jeg aldrig haft, med hverken min PowerMac, iMac, Macbook eller for den sags skyld min iPhone eller iPad.



Hvis man kigger på den almindelige borger, så har de ofte ikke brug for mere end det en Mac kan. Derfor synes jeg at Apple er et genialt firma. De har formået at lave et produkt der opfylder langt de flestes krav til en computer, og det nyder de godt af nu. Apples formue er fuldt fortjent!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ekstern d. 26-12-2014 22:12:07.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2014 22:38:30
Svar/Indlæg:
5474/39
Windows er gået en vej ikke helt forstår.

Idag kør mest android er på min Sony. Det er primært pc/mobil.


bauner
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
27-12-2014 11:05:07
Svar/Indlæg:
853/71
Mac Pro 2010, og en Air 2014. Der udover har min mellemste datter en iMac.

Vi kan godt blive enige om, at Mac er for dyrt. Jeg syntes så at Pro´ens kabinet er det flotteste skur på havnen. Skal du samle en Workstation med Xeon CPU, DDR3 ECC og et eksklusivt kabinet løber prisen altså også hurtigt op.

Min yngste datter har en Asus ZenBook UX31E, som vel egentlig er en Air-klon, men der er kæmpe forskel på dem. Asus´en har verdens dårligste tastatur, men er hardwaremæssigt på højde med min Air. Hun forventer en MacBook til sin konfirmation 🙂

Markedet for all-in-one er begrænset. Mellemste datter købte sin iMac brugt efter sin konfirmation for to år siden, og den har kørt perfekt lige siden. Og den kører nærmest i døgndrift.

Hører ofte den der med, at Apple er så låst. Når jeg så spørger hvad det er de vil have adgang til er svaret ofte "Det ved jeg ikke, men den er låst". Personligt har jeg ikke noget problem med dét.

Indrømmer gerne, at jeg til tider kan savne hyggen ved at samle en maskine, men så kigger jeg bare ind i min Pro 🙂


Hvad jeg IKKE savner er støjen fra køler og diverse blæsere.
Jeg spiller ikke.


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 11:15:24
Svar/Indlæg:
1300/30
#21

+1


#25
mxb
 
Overclocker
Tilføjet:
27-12-2014 11:33:12
Svar/Indlæg:
29/6
Har en MBP 15" retina med 16gb ram 512gb ssd og alt det andet, men den står desværre bare og samler støv. Jeg gav det et forsøg, men har aldrig rigtigt virket for mig. Jeg mangler bl.a. snapping, som er ved at drive mig til vandvid.


TheisF
 
Overclocker
Tilføjet:
27-12-2014 12:09:33
Svar/Indlæg:
470/41
#19
Det kan den også, bare ikke når man dublere skærmene. Kun med den integreret netflix f.eks.

Syndes bare det er dumt at den kun kan tilpasses en skærm også må resten af skærmene ligne lort, på min Win kan jeg køre flere skærme i forskelle størrelser og opløsninger hvor de stadig er tilpasset til alle skærmene.
Så på det punkt er den låst.
Den understøtter ikke min Nokia ordentligt hvor Iphone fint går på Windows. Igen låst.

Så mangler den nogle forskellige CAD \ CAM programmer og det er software som koster forholdshvis meget, så ingen alternativer.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 12:31:03
Svar/Indlæg:
2131/173
Nej, ejer intet Apple-produkt.
Apple tiltaler mig designmæssigt, og hvem var det nu.. måske Nonig.. skrev om OS'et der ikke som Windows, gør brugeren til slave af sindssygt mange opdateringer.
Derudover kan jeg ikke finde argumenter for at købe Apple.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 12:51:54
Svar/Indlæg:
1118/24
#26
Det er så netop der hvor apple udmærker sig mest i AV verden. Det handler bare om at kende de rigtige knapper. Hvilke jeg så har lært fra et orakel inden for AV.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 13:42:27
Svar/Indlæg:
2897/83
Brugte en da jeg skrev speciale for en del år siden, men som udgangspunkt kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge det over Windows.

Jeg bryder mig heller ikke om Apples måde at drive forretning på. Det er alt for lukket og kontrolleret i forhold til Windows.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 14:46:20
Svar/Indlæg:
294/44
En computer er kun så god som den software der medfølger. Derfor er MAC super nice, da OSX på Apples egne maskiner er super optimeret. Hvorfor man får en følelse af at maskinen er langt mere værd end en tilsvarende windows ( som i 9/10 tilfælde er så ringe optimeret ) til 3/4 af prisen.

Bygger selv mine gamere, men jeg ville aldrig undvære min macbook pro 15" Retina. Den kører bare og det gør den hele tiden.



Ekstern
 
Overclocker
Tilføjet:
27-12-2014 14:47:54
Svar/Indlæg:
108/32
#30 Kunne ikke være mere enig.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-12-2014 15:30:50
Svar/Indlæg:
2826/100
#0

Du er ikke bange af dig hva :) At lave en Windows vs Mac tråd giver en ret stor chance for mudderkast 😛

Anyway, For at svare på spørgsmålene..
Nej, jeg har ikke nogen Mac, jeg har haft en Macbook Air (tror jeg den hed) som jeg fik fra mit tidligere arbejde i forbindelse med noget test, derudover har jeg en Ipad fra mit arbejde, som jeg har for at kunne teste.

That's it, derudover har jeg en Asus bærbar med windows 8.1 og min stationære som jeg bruger til certificeringer og gaming, den kører også 8.1.

Men noget helt andet er, hvorfor skal der være nogen fordomme over for Mac? Hvorfor er det at alle dem som bruger Mac tror det har noget med fordomme at gøre at jeg ikke ønsker at skifte væk fra PC? Jeg har en pc som kan alt det den skal kunne i dag, som jeg kender og som jeg arbejder med til hverdag erhvervsmæssigt og privat, så hvad ville jeg vinde ved at skifte til et dyrere produkt? Absolut intet, det samme gælder sikkert den anden vej rundt. De personer som bruger Mac til hverdag kender produktet og det lever sikkert op til deres behov, så hvad vinder de ved at skifte til Windows?

@Søren
Du ville så gerne have emner at gøre til skamme :)

Så lad os prøve med:
- Active Directory support (incl. noget som kan gøre det samme som Group Policies kan på windows)
- Software deployment



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
27-12-2014 15:59:53
Svar/Indlæg:
2263/307

#0

Du er ikke bange af dig hva :) At lave en Windows vs Mac tråd giver en ret stor chance for mudderkast 😛

Anyway, For at svare på spørgsmålene..
Nej, jeg har ikke nogen Mac, jeg har haft en Macbook Air (tror jeg den hed) som jeg fik fra mit tidligere arbejde i forbindelse med noget test, derudover har jeg en Ipad fra mit arbejde, som jeg har for at kunne teste.

That's it, derudover har jeg en Asus bærbar med windows 8.1 og min stationære som jeg bruger til certificeringer og gaming, den kører også 8.1.

Men noget helt andet er, hvorfor skal der være nogen fordomme over for Mac? Hvorfor er det at alle dem som bruger Mac tror det har noget med fordomme at gøre at jeg ikke ønsker at skifte væk fra PC? Jeg har en pc som kan alt det den skal kunne i dag, som jeg kender og som jeg arbejder med til hverdag erhvervsmæssigt og privat, så hvad ville jeg vinde ved at skifte til et dyrere produkt? Absolut intet, det samme gælder sikkert den anden vej rundt. De personer som bruger Mac til hverdag kender produktet og det lever sikkert op til deres behov, så hvad vinder de ved at skifte til Windows?

@Søren
Du ville så gerne have emner at gøre til skamme :)

Så lad os prøve med:
- Active Directory support (incl. noget som kan gøre det samme som Group Policies kan på windows)
- Software deployment

martinta skrev d. 27-12-2014 15:30:50


Nej, du misforstår. Jeg spurgte ikke "Hvad er bedst, Mac eller Windows". Jeg spurgte derimod "Hvem har en Mac, og hvad bruger du den til".


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
27-12-2014 16:00:49
Svar/Indlæg:
2263/307
Så vidt jeg ved er der Active directory support på Mac. Det reklamerer de i hvert fald for.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-12-2014 16:05:47
Svar/Indlæg:
2826/100
#34

Jah, du kan bruge en AD bruger på din Mac, men cirka der stopper supporten så vidt jeg ved også :)


#36
Azo
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 16:59:00
Svar/Indlæg:
286/5
Jeg har brugt Mac siden jeg startede som Mediegrafiker for en del år siden.

Derudover har jeg min hjemmebyggede stationære PC herhjemme, som jeg for intet i verden vil undvære.

Bruger min PC til gaming og mediecenter, min Macbook Air til at have med når jeg rejser, og til lidt casual sofa-surf.

Begge platforme har deres fordele / ulemper, og jeg er fan af dem begge 🙂

Hvis jeg ikke gamede derhjemme kunne jeg godt overveje en 5K iMac, hvis jeg skulle starte helt fra scratch.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 17:21:57
Svar/Indlæg:
3332/33
Mit største problem med Mac og Apple generelt - det er sgu brugerne/køberne af disse produkter.

Jovidst kan man finde nogen herinde, som ved hvad de køber. Men størstedelen er intetanende idioter, der ikke ved en kæft om det produkt de køber. For de køber det kun, fordi de tror det er et overlegent produkt og de tror større pris = bedre.

Og denne tro lægges der ikke skjul på, for de skal nok prøve at overbevise alle, om at deres lort er bedre end andres. Også selvom man præsenterer kolde fakta på et sølvfad, som modbeviser deres påstande.

Religion og smag er ikke noget der kan diskuteres - hvis man vil give flere penge for et produkt, fordi det er eller ser ud på en måde som man kan lide, så fred være med det.
Men man skal fandme ikke tro det er bedre af den grund, ej heller stoppe det op i hovedet på andre, som ikke vil have det.

Fandme det samme med bøsser, de skal have lov til at være til mænd, de skal bare ikke stikke noget i hovedet på mig. 😲

Grunden til jeg ikke selv ejer MAC, er nok fordi det ikke er noget jeg er "vokset op med". Er aldrig blevet introduceret for det, på en pæn måde.
Samtidig er det ikke pengene værd og som flere er inde på, vil jeg kunne modificere software og hardware som det passer mig.

#21
Selvfølgelig kan man sammenligne dem - det er fordele og ulemper vejet op imod hinanden mellem to lignende produkter..

Og det er sjovt du nævner den med virus og ustabilitet - min erfaring siger mig det er noget, som hører til mennesker der ikke har forstand på det de sidder med.

Svarer vel til at sætte en dårlig billist ind i den lede racer og bede ham/hende give den gas. Det skal nok gå galt. Sætter du vedkommende i et tog eller bus på passagersædet, sker der ikke noget.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 27-12-2014 17:27:46.


#38
Fyxe
 
Overclocker
Tilføjet:
27-12-2014 17:41:12
Svar/Indlæg:
191/25
#37 god pointe, jeg bryder mig generelt ikke om folk der ejer en apple bærbar, men det er selvfølgelig ikke alle! De føler sig overlegen, er det indtryk ejerne har givet mig.

Det største argument for mig er, spil support. vil kunne spille alle spil, indie spil osv. Og det kan apple ikke, OSX har de mest populære dog, hvilket ikke er nok til mig 🙂

Desuden vil jeg have frihed til at bruge alt software der findes.
Og lur mig ikke om, der er et program senere på mit studie (elektro ingeniør) som kun kører på windows. Der er indtil videre et par programmer som har kørt meget ustabilt på OSX.

Det med om de er overpriced, ved jeg skam ikke. var de engang, har ikke undersøgt det yderligere, men skulle ikke undre mig.

Designet tiltaler mig ikke længere, syntes de har genbrugt deres unikke design for lang tid.


#39
Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 18:29:31
Svar/Indlæg:
638/78
Har en Macbook Air, årgang 2012 (m. lys i keyboard). Kunne ikke finde en Windows bærbar i samme lækre design, alu-konstruktion og ligeså let, i samme prisleje. Det skal lige siges at den blev købt for lidt under 4K i DBA og var næsten 2 år dengang.

Den bruges primært som mobil bærbar, når jeg er på farten. Benytter som regel wifi hotspot via mobilen og det fungerer super.

Synes dog Apple allerede sidste år burde have sat retina paneler i MB Air serien for den virker en smule ulden at se på...én gang retina, altid retina 🙂
Vi skal ikke forvente, at se en ny MB Air med retina foreløbigt. Har læst at den næste generation bliver erstattet med et retina panel på 12-12.5" og dermed er det slut med 11.6" og 13.3".

Btw, Elgiganten har igen 13.3" MB Air på tilbud: kr 5.999-,


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ali d. 27-12-2014 18:31:51.


kvist1992
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2014 09:17:55
Svar/Indlæg:
3565/372
Jeg har en stor Workstation med Windows 8.1 og 48GB RAM. Den bruges til videoredigering m.m.

Derudover så har jeg en MacBook Pro Retina 15,4" (ultimo 2014)
Den er udstyret med 16GB RAM, 256GB SSD og så i7 CPU og en grafikchip der trækker Bioshock Infinite på High i 1080p!
Den bruges til hyggegaming på farten, ligesom den bruges professionelt til videoredigering og producer arbejde.


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
28-12-2014 11:16:49
Svar/Indlæg:
304/3
Har en MacBook Pro, som jeg bruger til fjol og alt muligt andet skørt 😛


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2014 13:19:34
Svar/Indlæg:
1118/24

#37 god pointe, jeg bryder mig generelt ikke om folk der ejer en apple bærbar, men det er selvfølgelig ikke alle! De føler sig overlegen, er det indtryk ejerne har givet mig.

Det største argument for mig er, spil support. vil kunne spille alle spil, indie spil osv. Og det kan apple ikke, OSX har de mest populære dog, hvilket ikke er nok til mig 🙂

Desuden vil jeg have frihed til at bruge alt software der findes.
Og lur mig ikke om, der er et program senere på mit studie (elektro ingeniør) som kun kører på windows. Der er indtil videre et par programmer som har kørt meget ustabilt på OSX.

Det med om de er overpriced, ved jeg skam ikke. var de engang, har ikke undersøgt det yderligere, men skulle ikke undre mig.

Designet tiltaler mig ikke længere, syntes de har genbrugt deres unikke design for lang tid.

Fyxe skrev d. 27-12-2014 17:41:12

Du bryder dig generelt ikke om folk som har apple. Jeg bryder mig ikke om fordomsfulde mennesker, de er grunden til al dumhed og had i verden.
Overlegne, jeg tror mere det er dig som har et problem med dig selv.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2014 21:06:23
Svar/Indlæg:
3332/33
#42 Han skriver, at det er et indtryk som folk har givet ham... At være fordomsfuld er godt nok et stærkt udtryk i denne sammenhænge.

Tror du ikke du har spist for meget julemad og trænger til at sove ud, mester ? Du virker lidt irritabel. 😉


M.Beier
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
28-12-2014 21:44:31
Svar/Indlæg:
2084/124
Jeg har flere MAC

50:E5:49:E8:D8:9D
1C:99:4C:CB:25:07
88:53:95:D0:F4:88
08:11:96:D1:27:D0

Blot de enheder som er tændt nu.... Hvad bruger jeg MAC til, tjo, jeg låser IP fra tid til anden.

F.eks
50:E5:49:E8:D8:9D -> 192.168.1.100 -> NAS

Jeg synes oprigtigt at det er vigtigt med MAC adresser, de gør tingene meget lettere, særligt ved udskiftning af netværksudstyr.


Hvis det kommer til den latterlige enhed fra virksomheden Apple, nah, not so much <3
Share the love ❤

PS: Håber ikke jeg fik for mange sind i kog 🤡 🤣


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 10:53:07
Svar/Indlæg:
576/62

Som skrevet i anden tråd er jeg lige hoppet med på vognen med en MacBook air MD760.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 15:47:18
Svar/Indlæg:
5474/39
Stadig er sjovt tage ned Humac kigge på kvinder.


#47
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 16:08:39
Svar/Indlæg:
2151/51
Har en MBPr13 og den er lækker. Da jeg kiggede på Ultrabooks for et års tid siden, var der intet der var bedre til prisen end den (der opfyldte mine krav).

De fleste Windows Ultrabooks der var billigere, havde TN paneler og andre ulemper. Så snart man gik op i IPS var prisen den samme eller mere. Dog var touchpad ret sølle næsten uanset prisklasse på Windows maskinerne.

Touchpad på en Mac er utrolig god, så snart man lærer gestures er det faktisk en ulempe at smide en mus på (for mit vedkommende). Jeg navigerer ganske enkelt hurtigere rundt via gestures og keyboard shortcuts.

Jeg husker også tydeligt at de enkelte Ultrabooks jeg overvejede, kørte 3200x1800 og skaleringen i Windows fuckede helt op i nærmest alle 3. parts programmer og det er stadigt et kæmpe problem, da jeg for ikke længe siden prøvede en 28" 4K skærm.

Så ja.. Har intet fortrudt og har fået masser af erfaring med OSX som er kommet mig til gode mange gange når andre havde problemer.


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 16:42:25
Svar/Indlæg:
4217/223
En tråd hvor der bliver spurgt om hvor mange der har Mac, er i stedet endt ud i en diskussion om hvor godt/skidt mac er.
Og pt ser jeg det som og købe en færdig pc hos elgiganten, uanset brand, så kan de ca det samme, men nogen folk kan bare lide ét mærke frem for et andet. Hvilket er lidt sjovt, for man kan sætte geforce ind, istedet for mac, og få den ca samme reaktion fra folk 😀 🤣

Hvis det bare er et apple produkt vi er ude i, så er jeg på min 3. iphone nu


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 30-12-2014 16:43:38.


Blizz
 
Ny Bruger
Tilføjet:
31-12-2014 02:02:48
Svar/Indlæg:
1/0
Pt. har jeg en 27" Quadcore i5 iMac (late 2009), som kun er opgraderet en smule med 16Gb RAM og en 256Gb SSD....og den flyver stadigvæk. Den er snart 5 år, og den har vist sig, at være ren "value for the money". Ingen PC har nogensinde givet mig så meget produktivitet og så lidt "downtime". Den har længe tjent sig selv hjem igen.
Mit mobile "rack", er en 15" MBPR med Quadcore i7,16Gb RAM, 256Gb SSD.....aldrig har jeg haft en bedre "PC" 🙂. OS X, Windows, og diverse Linux detro's spiller bare på den maskine.
Til dem som føler sig begrænset i OS X kan jeg kun sige, at de sikkert ikke gravet ned i kernen via "Terminal". Alt i OS X, kan styres via Terminal....men det er måske en smule for "langhåret" for jer 😉
Igennem årene har jeg haft et utal af Mac's. lige fra IIfx, Quadra 950, Quadra 840AV, PowerMac 8100, G3, G4, G5, Mac Pro 8-core 3.1, 4.1.....men den nyeste model skal jeg IKKE have. Der har de sgu skudt sig selv i foden. Hvad fa'en tænkte de på da de lavede "askebægeret". Jeg kender faktisk ingen, der vil have "skidtet".
Min næste tilføjelse til maskinparken bliver dog nok en Win PC.....man skal jo heller ikke gro fast, men udvide sin horisont. .-)


PeterHB
 
Overclocker
Tilføjet:
09-01-2015 19:41:44
Svar/Indlæg:
23/6
Købte en Macbook air 13" for halvandet år siden og har været super tilfreds med den. Den har kørt stabilt og virket fantastisk til skolebrug, surfing på nettet og været kraftig nok til et spil CS:GO eller lol i ny og næ. Grunde til købet, var fordi jeg ikke kunne finde en anden ultrabook der matchede den på hardware eller på prisen. Derfor gav jeg Apple en chance for at bevise sit værd over for mig og det har på ingen måde skuffet.

Overvejer pt. en Imac 21.5" som stationær (ender nok også med at lege med noget Egpu på et tidspunkt). Nogle der har erfaringer med dette? Evt. om det kan virke i OSx eller om man skal bruge windows?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PeterHB d. 09-01-2015 19:47:37.


simsondegn
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2015 20:47:26
Svar/Indlæg:
358/92
Det jeg ikke forstår, er at de som Ikke har Mac computer, skal komme med deres dødssyge mening om hvorfor de ikke har en Mac?? Hvorfor?

Har selv en macbook mid 2008. Wup Wup 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af simsondegn d. 09-01-2015 21:06:58.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-01-2015 21:51:30
Svar/Indlæg:
5474/39
Fordomme overfor Mac?

Tja folk gerne vil virke smarte. Alt for tynde til kunne holde til noget. Ligner for meget et skærebræt.

Det er ekstremt dyrt start priser på 7000 kr. Plejer købe pc i 4000 kr prisklasse maksimalt .

Mac er træls os ikke ønsker at arbejde sammen med andre systemer.

Generelt ikke se ideen i have Mac frem for Linux. Linux sparet penge på os.

Besværligt installation uden om aPps. Der er vil have penge for aPps.


zylichh
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2015 21:51:10
Svar/Indlæg:
701/7
#52

Du er virkelig bare en bondeknold. Seriøst, alle dine posts er bare ren fuldemandssnak. Hop nu ned på bodegaen og snak med andre.


thom_w
 
Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 15:11:50
Svar/Indlæg:
4/1
Har også en macbook er er mega glad for. Alt funker bare ;) Ikke ligesom windows, som før i tiden drillede en del.


loopdk
 
Superbruger
Tilføjet:
12-01-2015 15:21:44
Svar/Indlæg:
1351/206
Spørgsmålet burde være hvor mange betalt deres kontant.

Min veninde arbejder for et af de største kviklån virksomheder i kongeriget..

Ca 85% af deres udlån er til unge mellem 18 og 21 som skal ha en iPhone eller en smart mac air ting....


poulfred
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2015 13:31:37
Svar/Indlæg:
31/3
jeg har macbook pro 13" retina, men også en Asus bærbar :)


poulfred
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2015 13:32:53
Svar/Indlæg:
31/3

1. Den er svær at opgraderer
2. Den er faktisk ikke ret pæn
3. Meget få spil lavet til OSX
4. Ingen overclock så vidt jeg ved
5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
6. MACs kan ikke købes i dele
7. Den koster alt for meget når man kigger på hardwaren
8. Opdateringer koster nogle gange penge (!!!)

freak_master skrev d. 26-12-2014 15:09:44


1. Den er svær at opgraderer
Ja, det er rigtigt. Med mindre du køber en Mac Pro, den kan.

2. Den er faktisk ikke ret pæn
Jeg synes iMac er meget elegant.

3. Meget få spil lavet til OSX
Det er ikke rigtigt. Der er Steam, plus et væld af titler til casual gaming i App Store. De fleste af disse er endda billige. Og mange af de mest populære titler til Windows findes også til Mac.

4. Ingen overclock så vidt jeg ved
Korrekt

5. Jeg vil gerne bestemme alle aspekter af mit system, det tillader en MAC ikke.
Jo, når du bestiller den kan du vælge. Men bagefter er det svært.

6. MACs kan ikke købes i dele
Korrekt

7. Den koster alt for meget når man kigger på hardwaren
Det synes jeg netop ikke. Se bare den billige Mac Mini, samme prisklasse som Intel NUC. Og iMac er også billig. Hvis du skal have en alt-i-en PC med samme specs, bliver den faktisk tit dyrere end en iMac. Og Mac Mini har indbygget PSU, så ingen grim PSU klods ved siden af.

8. Opdateringer koster nogle gange penge (!!!)
Jow, men det gør det vel også på Windows fronten. OS X er ofte billigere end en Windows-licens. Og man skal ikke vælge mellem home/pro/ultimate. Man har kun én udgave, og den kan det hele.

svedel77 skrev d. 26-12-2014 15:16:56


Jeg blev ret skuffet over at min gamle Air ikke kunne upgrades på ram 😩 - men nu har jeg givet den til konen og kører på en hurtigere macbook pro...


#58
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2015 15:05:04
Svar/Indlæg:
525/25
vilde aldrig købe en. Windows ult 7 64- bit får 10ern gratis+
Nokia. alt køer på skinder så nej jeg er sku ikke student. 😀


#59
Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2015 03:57:15
Svar/Indlæg:
638/78
Så er jeg ikke længere ejer af en Mac. Forærede lillebror min 11,6" Air i sidste uge, efter han de seneste måneder havde talt om en nyere bærbar.

Blikket er for mit vedkommende nu rettet mod den kommende 12" MB Air Retina 🤡


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ali d. 26-01-2015 03:59:12.


cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
26-01-2015 08:19:07
Svar/Indlæg:
1450/40
Må jo nok også erkende, at jeg har en bette Macbook Pro 13" Retina Late 2012
Bruge den mest til surfing når jeg er ude af huset og ikke har brug for en "ordenlig"
computer, dertil har jeg en Asus ROG G55VW 🙂
Mac'en er købt gennem min gammel arbejdsplads som "Demo" inkl. 4års tumpe dumpe forsirking til hele 5800 😉

Ellers hedder det stationær der hjemme 😎

PS. alt er betalt kontant.


inside
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2015 18:46:58
Svar/Indlæg:
805/46
Jeg har her indenfor den sidste måned fået min første mac (eller dvs. min første computer var faktisk en Apple IIe, men det synes jeg ikke rigtig tæller med 😛 )

Det var sådan set ikke meningen jeg skulle have en, men da der kom en Macbook pro 15" i5 til salg herinde for 2800kr blev jeg nødt til at prøve sådan en. Og jeg er meget positiv overrasket! Den er super god til sofa surfing, og så kører den adobe pakken overraskende godt, hvilket gør at jeg kan sidde i stuen og arbejde på alle mine små hyggeprojekter, i stedet for at skulle sidde inde ved den stationære.

Derudover er det bare rart at kunne sidde i stuen, på en lækker laptop, og klare dagligdagens filstyring i mellem mediacenter, stationær osv.

Mange har altid klaget over, at en mac ikke kan det samme. Indtil videre har jeg dog endnu ikke stødt på nogle udfordringer i forhold til at få klaret mine hverdagsopgaver. Nogle ting skal gøres på en anden måde end man er vant til, men opgaven er altid blevet løst.

Så som en lækker, og pæn, laptop til sofabrug så er jeg yderst tilfreds, og ville også have svært ved at finde en windows laptop med ligeså lækker byggekvalitet.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2015 19:31:59
Svar/Indlæg:
4337/121
#61 Nemlig :yes:


#63
Ali
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2015 19:38:30
Svar/Indlæg:
638/78
#61 også fuld enighed herfea :yes:


Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2015 20:17:42
Svar/Indlæg:
621/31
1 stk Macbook Air, 1 stk 13" Macbook Pro, 1 stk 15" Macbook Pro og 1 stk TimeCapsule.
Jeg har arbejdet som Apple tekniker, ellers ville vi kun have haft én (konens) 🙂


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 12:00:45
Svar/Indlæg:
5474/39
Mac koster lige så meget, som Windows.

De fleste har nok i officepakken, dvd-drev og internet.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2015 13:23:40
Svar/Indlæg:
1500/79
http://shop.lenovo.com/dk/da/l...

PC MASTER RACE! 😎

Se det er byggekvalitet!


#67
las
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 17:00:50
Svar/Indlæg:
2151/51
#52 Windows maskiner i 4000 kroners klassen kan ikke måle sig med en Mac på noget som helst punkt. Det er halvbillige komponenter, i en billig plastik kasse med et billigt TN panel (som med 99% sandsynlighed kører 1366x768, ubrugeligt for mit vedkommende ihvertfald) og der sidder en mekanisk harddisk som systemdrev, eller med lidt held en hybrid disk som man ikke vinder det store ved fordi flash delen er så lille at det er ubrugeligt 🤣

En anden ting jeg også godt kan li' ved MACs, er at de bruger 16:10 format.

Når man først har vendet sig til gestures + spotlight i OSX føles en Windows bærbar altså bare ikke lige så fed at navigere rundt i.

De fleste hader Mac fordi de havde et dårligt rygte før i tiden og fordi de ikke aner hvordan man bruger dem/OSX. Efter de kom over på Intel hardware og OSX har fået masser af forbedringer er det super at bruge.

Der findes ikke én Windows maskine der har en touchpad der kan måle sig med den på MacBook.

Jeg er på ingen måde fanboy, men det er sådan min oplevelse er. Jeg bruger en bærbar til arbejde/surf/alm. brug, intet gaming. Det sker på min stationære.. Kunne aldrig drømme om at købe en gaming bærbar. Når vi snakker gaming forlanger jeg 120-144 Hz og høj FPS..

#66 Ja, har den på arbejdet. Men man skal op i de store modeller før de er noget ved. 1440p IPS skærm + 8GB ram + 256GB SSD. Men touchpad er godt nok ikke for god ift. min MBP13. Det er også et problem at Windows STADIG ikke formår at klare skalering af 3. parts programmer særligt godt, hvilket resultere i at nogle programmer er satans svære at bruge.


Freedom
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2015 17:25:56
Svar/Indlæg:
978/63
Nej. Og får aldrig nogensinde det skrammel.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2015 12:47:39
Svar/Indlæg:
1118/24
Endnu en pionersoft reklame...


Fumlestar
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2015 02:56:39
Svar/Indlæg:
104/3
Til trods at jeg arbejder som Apple Tekniker og har arbejdet hos AppleCare/Apple ejer jeg faktisk kun et cinema display.

Har windows pc og HTC mobil :)

Men skal vi seriøst ikke lægge den der i graven med at en Apple ikke kan få virus, hvorfor skulle den ikke kunne det ?


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2015 20:50:04
Svar/Indlæg:
4217/223
sjovt at denne tråd bliver ved med at køre som fanboi hater. Istedet for og se hvad på hvad trådstarter er ude i, så sviner folk bare til et mærke til.

Enten så bør denne tråd lukkes, eller også skal der ryddes op i den