current pending sector count advarsel fra HDD

HDD/SSD/RAM d.  27. december. 2014, skrevet af SkylineGTR
Vist: 686 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 00:20:07
Svar/Indlæg:
2011/185
ØV også. Ja så har jeg måske igen en deffekt harddisk. Med igen er det samme type harddisk på samme sata port som den tidligere disk der også blev deffekt sad på. Så ved ikke om det er en tilfældighed eller om der kan være noget galt med sata porten på mit bundkort evt. Den disk som måske er deffekt, er en tidligere RMA disk fra WD selv da jeg reklamere den tidligere disk direkte ved WD.

Jeg får en advarsel fra crystal disk info omkring: current pending sector Count

Jeg er i dette øjeblik i fuld gang med at tage backup, så det er gjort.

Harddisken er en Western Digital Caviar Black 1 TB.

Se billed:



Spørgsmålet er så nu. Er min disk færdig også bare få den skiftet eller skal jeg bare ignorere den fejl meddelelse?

Har nogen prøvet omkring med RMA en disk hos Western Digital som de i forvejen, har sendt til mig fra en tidlige RMA sag?
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-12-2014 02:02:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Du kan prøve at køre WD's eget tool Data Lifeguard Diagnostic. Kør Extended test og Write Zero's. Det kan nogen gange rette bad sectors.
http://support.wdc.com/product...


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 02:10:18
Svar/Indlæg:
2011/185
#1 okay, det var da værd at prøve.

Det prøver jeg lige når jeg har fået lavet backup og fået lidt søvn.

Tak for tippet.


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 03:56:27
Svar/Indlæg:
1704/19
Du kan også tjekke kablerne før du køber nyt bundkort osv.. havde også løbende problemer med et par diske og de problemer forsvandt efter kabler blev skiftet.

Det problem jeg havde var så bare ikke døde sektorer men der kan du med WD´s værktøj gå ind og lave en scanning og se om fejl bliver rettet, sker det ikke så er der muligheden at formatere den og så "nulle Zero" hele drevet, er der stadig fejl så brug disk til ligegyldige ting eller sende den til RMA.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2014 11:07:59
Svar/Indlæg:
2011/185
#3 Ja nu når jeg har fået testet disken og evt. formateret den. Vil jeg køre en zero test på den.

Disken er 2 1/2 år gammel nu. Den første disk blev deffekt efter ca. 3 1/2 og den hade tydelig hvis bad sectors.

Skal have disken pillet ud, skifter jeg sata kabel sam tiddigt. Jeg køber ikke nyt bundkort bare for en evt. deffekt bundkort sata port. Jeg har en sata 3 PCI controller, så hvis jeg får en med sata 3 evt. bliver den tilkoblet der i stedet for også burde problemmet være løst.

Det skulle bare være mærkeligt med det sata port. Nu har jeg 3 andre drev koblet til bundkort. En disk magen til og velociraptor i raid 0. Igen af de diske har fejlet i nu og de er over dobbelt så gamle og med over 9000 drift timer. Jeg ved godt at det også handler lidt om held/uheld med en harddisk. Det der bare finder mærkeligt, er at det er på samme sata port og den nyeste disk som fejler igen. Jeg kunne have forstået, hvis det var en af de gamle diske som fejlede nu.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2014 19:54:35
Svar/Indlæg:
2011/185
Nå jeg er nået frem til at jeg skrotter disken og køber en ny (som er bestilt) også er den nye med sata 3, så den bliver tilkoblet til min sata 3 PCI controller også er jeg over problemmet med en evt. deffekt sata port/kabel på bundkort.

WD eget program melde også fejl som det kan ses her:




Kørte så en komplet White zero test og der efter var advarslen så godt nok væk og jeg kunne køre både kort og lang test i WD program igennem uden fejl. Det er så godt nok den forkerte disk som er klikke på i crystal disk mark, men som de kan ses er den gule advarsel væk:




Da jeg så for sjov ville prøve og kopier en masse data fra et andet drev med 920 GB data (disk har total 931 GB) over på den før deffekte og nu helt tomme disk med 931 GB lige så. Kom en besked op at der manglede 60 GB selv om der burde være 11 GB ledigt når alt var kopier over.

Med den besked valgte jeg og skrotte disken, for det kan godt være at der nu igen advarsel var. Men når den skriver at der mangler 60 GB som der ikke burde gøre, stoler jeg ikke på disken mere.

Jeg prøvede også med RMA hos WD men via serie nummer kunne jeg se at garanti udløb september i år (do´h). Det er nok fordi det som sagt var en RMA disk fra WD.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SkylineGTR d. 28-12-2014 19:56:22.