AsRock x79 3 intet video signal efter CLR CMOS

Bundkort / CPU d.  29. december. 2014, skrevet af sggomez
Vist: 510 gange.

sggomez

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2014 13:02:45
Svar/Indlæg:
2/1
Hej derude!

Jeg har en PC der pt. har kørt upåklageligt, men igår kunne den ikke boote op i windows, men jeg kunne trods alt se et signal på min skærm til UEFI osv.

Jeg ville efterfølgende fjerne nogle usb kabler bagfra og trykkede ved en fejl på den "CLR CMOS" knap der er, IMENS pc'en var tændt. Manualen foreskriver at det gøres når pc'en er slukket.

Når jeg tænder for min PC nu er der intet signal, alle blæsere og LED lamper lyser stadig, men intet signal fra GPU'en. Har jeg brændt noget af ved at klikke på den knap imens den var tændt?

Jeg skal holde sluk knappen nede for at slukke, jeg kunne som sagt ikke boote op i windows, så tror ikke jeg "når dertil".

Motherboardet har umiddelbart ikke noget integreret video output(?), min GPU er HD7950.

Jeg er desværre ikke den mest tekniske anlagte hvad angår HW, så bær over med mig.

Jeg har indtil videre prøvet følgende (løsninger fundet online):

1. Forbundet CLR CMOS pins 2 og 3 på MB i 10sekunder og derefter flyttet tilbage til 1 og 2.
2. Afkoblet alle kabler, forbundet Pins 2 og 3, fjernet MB lithium batteriet i et par timer. Sat batteriet ind, forbundet pins 1-2 tilbage og tilsluttet kabler
3. Diverse andre kombinationer ift. CLR CMOS + batteri afmontering (forskellige rækkefølger og tidsintervaller)
4. Forsøgt med en GPU fra en anden maskine (der fungerede)
5. Prøvet at sætte GPU'en i det andet PCI-slot. (Det nedereste slot er der ikke plads til GPU'en)

Jeg har på fornemmelsen at MB er stået af, men skal der så lidt til? :/ Jeg håber virkelig ikke jeg skal til at afmontere alt over på et nyt (CPU er vandkølet og det ikke mig der har monteret det). Så jeg håber virkelig der er nogen af jer der har forslag eller viden der kan hælpe mig.

På forhånd tak!
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 13:54:37
Svar/Indlæg:
2518/53
Starter blæser?
Når du flytter jumper til ben 2 og 3 så skal du power on og sætte den tilbage på 1 og 2 og power on igen.
Har du dual bios på dit mobo?

sggomez

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2014 16:28:48
Svar/Indlæg:
2/1
Hej Mr. Wolf

Tak for svar. Blæsere starter. Vil forsøge at flytte jumperen igen som du skriver. Jeg ved ikke om der er dual bios, det tror jeg ikke har blot det der hedder "UEFI" på.

sggomez

Overclocker
Tilføjet:
30-12-2014 18:17:06
Svar/Indlæg:
2/1
Update:
Det fungerer igen. Jeg tog RAM og GPU ud og unpluggede alle eksterne stik. Derefter holdte jeg CLR CMOS knappen nede i 10-20 sekunder, tilkoblede RAM og GPU, derefter stik (inkl. strøm) og startede op igen.

Så det ser ud til at jeg har løst mit problem :)