Hjælp til digitalt TV i 2014

Hyggehjørnet d.  29. december. 2014, skrevet af QwQ
Vist: 1012 gange.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 16:59:07
Svar/Indlæg:
160/35
Hej,

Jeg søger desperat noget hjælp til at sætte digitalt signal op hos de gamle...

De køre den lille Waoo TV pakke og vil gerne kunne se TV uden bøvl, hvilket endnu ikke har været muligt.

De har fået presset en 1600 kr dyr boks fra Waoo over hovedet på sig for et par år tilbage, som aldrig har virket ordenligt og kun været et stort irritationsmoment når der skulle ses TV..

Nu har vi så spurgt Waoo af, hvad vi kan gøre for at slippe for deres åndsvage boks. Her fik vi til først at vide vi skulle have et TV der understøttede DVB-C og MPEG4. Vi har derefter fundet et Sony W8 TV som har begge specifikationer. Det hjalp selvfølgelig ingenting - vi kan fortsat ikke få et signal uden boksen. Nu får vi dog at vide, at vi for 39 kr i måneden(468 kr i året) kan leje en boks, der koster 399 kr at købe. Denne boks er identisk til den boks vi har i forvejen, dog er den trådløs. Det hjælper altså ikke på vores problem, med at slippe for en ekstra boks og fjernbetjening som de gamle slet ikke kan finde ud af.

Nu er jeg efterhånden ved at være godt frustreret, hvordan sætter man HD tv op for de gamle uden at det skal være så forbandet indviklet?

Håber virkelig at der er nogen herinde der kan hjælpe :)

Med Venlig Hilsen
Rasmus
DanielB88

Overclocker
Tilføjet:
29-12-2014 17:26:20
Svar/Indlæg:
34/6
Jeg tror ikke du kan have Waoo tv uden at skulle have boks, det kan mine svigerforældre da ihvertfald ikke.

Har du overvejet en universel fjernbetjening så der er lidt mindre at rode med?

Plexsica

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 17:33:05
Svar/Indlæg:
22/0
Hvorfor ikke droppe den TV boks
http://www.energimidt.dk/priva...

Virker fint her hos os, med Alle TV-abonnement

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 18:02:56
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvilket signal får du ind?

DVB-C/DVB-T?

Jeg har ikke styr på fiber/waoo, men hvis du kun får leveret en netforbindelse, så kommer du ikke udenom en ekstra boks.

Hvis du gør som #2 skriver, så burde du få en boks der laver nettet om til DVB-C, så kan du modtager dem på TV'et uden ekstra udstyr.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af MadsAG d. 29-12-2014 18:06:39.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 18:28:23
Svar/Indlæg:
160/35
Tak for svar alle sammen! :)

#1 En universal fjernbetjening spiller bare ikke så godt med en mere moderne fladskærm med smart features osv. Det bliver lidt noget rod.

#2 Tak for linket, det lyder interessant - de snakker om at se TV uden boks. Jeg har dog et par spørgsmål til det. De gamle har tre-for og ikke energimidt, så måske gælder nogle andre regler der? - Jeg kan ihvertfald ikke finde de samme informationer på trefor's Waoo side.
Hvad der desuden undre mig er at de reklamere med en gratis TV boks, hvorimod mine forældre blev opkrævet 1600 kr for en forbandede boks som aldrig gad virke(kræver ofte at man hiver stikket ud og ind et par gange). Desuden så snakker de om at kunne se knivskarpt TV på et tv og kabeltv på de andre. Det 'knivskarpe' signal kræver vel deres boks, hvor kabeltv ikke giver samme gode kvalitet.

#3 Det er IPTV gennem internetkablet. I følge deres kundeservice kræver det DVB-C.

Hvorfor kan man dog ikke bare få en boks der omkoder signalet og giver det videre til TV'et, således at man ikke behøver en ekstra boks at betjene...

God aften 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af QwQ d. 29-12-2014 18:28:50.

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 19:35:14
Svar/Indlæg:
1349/11
Det skulle jo være meningen med det hele at man kunne sætte et moderne fjernsyn til ens udbyder.

Jeg kan sige at jeg havde fiber gennem DONG i starten, det krævede en boks pr. fjernsyn, men virkede fantastiskt godt, ligegyldigt om det var et billedrørsfjernsyn eller en fladskærm.

Waoo's system skulle virke på samme måde, bare du har en boks tilsluttet fjernsynet.
Yousee sender 100/20 Mbit ind gennem et standard antennestik også kaldet et coaxkabel, så Waoo burde være i stand til at gøre det bedre gennem en fiber.

Under alle omstændigheder, kræv at de bytter den boks de har i forvejen til en nyere, det kan ikke være rigtigt at den ikke fungere selvom den har et par år på bagen.

QwQ

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2014 20:03:29
Svar/Indlæg:
160/35
#5 Boksen er vel ude for garantien eftersom den er 2 år. Eller måske var det først til januar, må jeg lige se på.
Mht boks, så er det jo netop den vi gerne vil slippe for - medmindre du altså taler om en boks der passer sig selv - uden behov for betjening :)

Tha

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2014 23:46:21
Svar/Indlæg:
833/98
Jeg har WAOO ved energi nord, i hjørring, og der har vi 2 mligheder, enten at købe en boks og få alle de der smarte features som waoo tilbyder, eller koble et almindeligt coax kabel i den boks fiberren kommer ind, også direkte i tvét, så modtager du kun TV uden alverdens dikkedarer.

Det fungerer fortrinligt med kanon godt billed på vores 3 tv rundt i huset.

Ved ikke om det er en mulighed for jer, energi nord tilbyder det ihvertfald

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 00:51:06
Svar/Indlæg:
5874/1287
Her i Næstved er det ikke muligt at slippe for waoo's dårlige tv-boks, så jeg har opgivet at få IPTV gennem dem. Havde jeg haft muligheden som #7, så var jeg blevet der. Nu har jeg så Stofa kabelTV og waoo internet.
Til gengæld har jeg surroundanlæg, og jeg benytter en logitech programmerbar fjernbetjening til det hele. Det virker altså fint, selv konen kan finde ud af at starte det hele op med kun den ene fjernbetjening, så hvis de vil fortsætte med at se waoo gennem en tvboks, så prøv at kigge efter sådan en logitech, den er slet ikke så tosset, når først den er sat op 🙂