Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2014 12:48:10
Svar/Indlæg:
197/63
Et skævt spørgsmål, hvor jeg dog alligevel tror på at gruppens viden kan hjælpe mig i mål 🙂
Jeg har et TV-møbel under opbygning, hvor jeg gerne vil have indbygget noget smart køling, så temperaturen på de forskellige enheder kan holdes på et acceptabelt niveau.
Møblet består af 3 sektioner (BxHxD er ca 60x40x40cm) og står på gulvet. Det indeholder bl.a. blu-ray, receiver, boxee, router, switch, voip, opladere, squeezebox osv.
Jeg har tænkt at der skal monteres en blæser i bagbeklædningen på hver sektion og optimalt set skal blæserne ikke køre hele tiden, men kun når der er behov for det og helst helt automatisk uden behov for styring udover den grundlæggende opsætning.
Det ville være fint, hvis blæserne kan "trigges" når temperaturen overstiger en defineret grænse og øger hastigheden efterhånden som temperaturen stiger - eks:
slukket op til 30 grader, 20% ved 30 grader og derefter lineært op til 100% fra 45 grader (bare et eksempel). Fint, hvis blæserne i de 3 rum kan styres individuelt.
Overvejer også et 3.5" eller 5.25" kabinet med LCD-display som kan monteres i toppen af et rum og hurtigt give et overblik over temperaturerne i møblet.
Strømforsyning er også et "issue", da det jo ikke skal sidde i en computer, men der er selvfølgelig 220V til rådighed.
Nogle konkrete produkter, forslag, ideer, løsninger eller overvejelser til denne problemstilling?