Overclocker
Tilføjet:
30-12-2014 15:05:30
Svar/Indlæg:
55/7
Hej Folkens!
Jeg har et par spørgsmål og herinde plejer, at være det bedste sted, at få sine svar fra. Håber nogle af jer har en god viden om et ældre setup, der lige skal trække 2 år mere med ok gaming i 1920 x 1080, men absolut ikke ultra gaming!
Mit motherboard er som sagt et Asus RAMPAGE II EXTREME(LGA1366) og det har jeg fået for 500kr incl. denne cpu: Intel Core i7 920 @ 2.67GHz Det kunne jeg bare ikke stå for ;)
Jeg har 2 af disse grafikkort, at kunne sætte i: ASUS GTX 660 Ti DirectCU II 3GB (SLI)
Har også en god strømforsyning: Corsair HX620W & 3 x 2GB OCZ Gold 1600MHZ (PC3 12800)
Spørgsmål 1. Hvis jeg montere en "Samsung 840 EVO SSD - 250GB" i maskinen, vil det så ikke give en noget bedre load tid mv. end den 3 år gamle standard HD jeg har liggende? Bundkortet har jo kun "3 Gb/s porte" og en ssd skal jo have en 6 Gb/s port. Kan jeg så ikke bruge en ssd eller vil den bare køre langsomt? (vil SÅ gerne have hurtigere opstart, load tider mv)
Spørgsmål 2. Maskinen har kun 6GB RAM i triple channel, så vil det give bedre gaming osv. hvis jeg sætter 6GB mere i, eller behøver spil ikke mere end 6GB? Overvejer at købe 12GB ens triple channel ram og montere(kan jo nok ikke finde de samme gode gamle OCZ ram igen), så havde tænkt på 12GB corsair hvis de altså skal være ens. Vil det ikke give noget særlig i forhold til ydelsen, så køber jeg selvfølgelig ingen ram overhovedet, da 6GB måske er nok.
Hov skal lige sige, at jeg har kæmpe væskekøling til CPU og et super kabinet med masser af luft gennemstrømning! + Jeg satser på, at købe et win7 premium 64bit.
Håber i kan hjælpe & godt nytår til jer alle 😲
Tråden blev redigeret 6 gange, sidst af Yb_Hitemhard d. 30-12-2014 15:12:31.