Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 01:15:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Min "gamer"-PC har tabt forbindelsen til resten af mit LAN, WDlive, laptoppen.
Laptoppen kan heller ikke "se" min "gamer"-PC mere. Og dog. Åbner jeg en cmd i min "gamer"-PC og skriver PING FOTO-PC (kaldes min laptop), så svarer den fint nok, men i Windows' netværk kan den ikke ses, og jeg kan ikke oprette forbindelse eller netværksdrev til den. Sjovt nok, så har jeg hele tiden haft et netværksdrev på "gamer" der leder til FOTO-PC, og denne gamle forbindelse virker stadig fint, også selvom jeg rebooter begge computerne 😳
Som jeg ser det, så kan PC'erne godt finde hinanden i en CMD, men ikke i Windows Explorer eller TotalCommander. Begge PC'ere er medlem af samme workgroup. Jeg har været alle indstillinger igennem i "netværks og delingscenter" og de er 110% ens (der er ikke rettet i dem, siden dengang det virkede).
Er der måske en tjeneste der ikke kører? Eller en politik der er blevet ændret?
Laptoppen og WDlive ser fint hinanden, ligesom laptoppen sagtens kan se konens pc, når hun er på (det kan "gamer"-PC'en heller ikke længere).
Hvis jeg opretter en hjemmegruppe i laptoppen, og derefter forsøger at tilslutte "gamer"-PC'en til denne, så kan det ikke lade sig gøre, da "gamer"-PC'en ikke kan se nogen hjemmegruppe, men vil oprette en ny?!!?
Hvor leder jeg efter denne irriterende fejl? 😳 🤡