LAN driller - hjælp please

Diverse d.  31. december. 2014, skrevet af Burgurne
Vist: 758 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 01:15:32
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Min "gamer"-PC har tabt forbindelsen til resten af mit LAN, WDlive, laptoppen.
Laptoppen kan heller ikke "se" min "gamer"-PC mere. Og dog. Åbner jeg en cmd i min "gamer"-PC og skriver PING FOTO-PC (kaldes min laptop), så svarer den fint nok, men i Windows' netværk kan den ikke ses, og jeg kan ikke oprette forbindelse eller netværksdrev til den. Sjovt nok, så har jeg hele tiden haft et netværksdrev på "gamer" der leder til FOTO-PC, og denne gamle forbindelse virker stadig fint, også selvom jeg rebooter begge computerne 😳

Som jeg ser det, så kan PC'erne godt finde hinanden i en CMD, men ikke i Windows Explorer eller TotalCommander. Begge PC'ere er medlem af samme workgroup. Jeg har været alle indstillinger igennem i "netværks og delingscenter" og de er 110% ens (der er ikke rettet i dem, siden dengang det virkede).
Er der måske en tjeneste der ikke kører? Eller en politik der er blevet ændret?

Laptoppen og WDlive ser fint hinanden, ligesom laptoppen sagtens kan se konens pc, når hun er på (det kan "gamer"-PC'en heller ikke længere).

Hvis jeg opretter en hjemmegruppe i laptoppen, og derefter forsøger at tilslutte "gamer"-PC'en til denne, så kan det ikke lade sig gøre, da "gamer"-PC'en ikke kan se nogen hjemmegruppe, men vil oprette en ny?!!?

Hvor leder jeg efter denne irriterende fejl? 😳 🤡
Mr.

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2014 07:20:11
Svar/Indlæg:
2518/53
Måske er det ved at være tid til en fisk OS install?

syncmarster

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 09:05:19
Svar/Indlæg:
318/82
Dumt og latterligt standart svar, har du prøvet at slukke det hele incl. router?

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 12:03:00
Svar/Indlæg:
5874/1287
#2. Yep, det har jeg.

Er kommet lidt videre. Hvis jeg selv opretter indgange i reg.databasen, så vil den gerne tilslutte netværksdrev. Se billedet for eksempler på drev Y og Z. Begge netværkssteder er tilgængelige som netværksdrev, og i en CMD-prompt med "PING FOTO-PC" f.eks.

Det er kun i Windows Explorer at den ikke kan finde navnene og/eller netværksstederne. Derfor tror jeg, at det er en service eller en politik der er gået fnadder i.

Som det ses på billedet, så er der kun een PC under Netværk, men mine netværksdrev er connected til 2 andre "servere" vha den hjemmelavede nøgle der vises i regedit.

Nogen her der ved noget om Windows måde at navngive og/eller finde netværkssteder på i Explorer, som har en ide?

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2014 13:08:16
Svar/Indlæg:
2470/41
Min erfaring siger mig, at Windows-administratorer anvender standardværktøjer og reinstallerer hvis det ikke virker som tiltænkt. Hardcore-hackers er sjældne på Windows-platformen. 😕

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 15:50:07
Svar/Indlæg:
1349/11
hvilket OS er det?

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 16:35:28
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det er windows 8.1 pro

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
31-12-2014 16:36:37
Svar/Indlæg:
2826/100

Ud fra billedet vil jeg vurdere det som enten windows 8 eller 10 beta.

Nu skriver du at du kan pinge, har du forsøgt at oprette en forbindelse direkte på IP adressen i stedet for via navn?

Når du pinger på navnet vil den returnere med en IP adresse til dig, prøv og forbind til den i stedet og skriv hvad der sker.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2015 12:37:23
Svar/Indlæg:
5874/1287
Og hvordan gør jeg det, Martinta? umiddelbart er det jo bare til fildeling, så der er hverken ftp eller andre "ting" blandet ind i det 🙂