udskiftning af HDD til SSD

Bærbar d.  31. december. 2014, skrevet af JDV1
Vist: 1852 gange.

JDV1

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 14:28:05
Svar/Indlæg:
52/4
Hej,

Jeg har eller rettere min kone har en ASUS bærbar hun er ret glad for, men den er ufattelig langsom i opstart. Jeg har renset den og generelt fulgt de fleste gode råd for at få den til at være lidt kvikkere. Det er generelt når den henter på HDD der går langsomt... Derfor tænkte jeg at udskifte HDD med en SSD.

Men det har jeg ikke lige prøvet før og der er ikke nogen DVD med systemfiler (windows) med til den bærbare, kan jeg tage den gamle HDD ud montere i min egen PC og så spejle den på den nye SSD? og hvis ja hvordan gør jeg så? Kan jeg bruge Norton Ghost til det og vil det virke når nu jeg skifter fra HDD til SSD...

Ja det er sikkert nemt, hvis man har prøvet det før... Det har jeg bare ikke :)

Blindnoob

Overclocker
Tilføjet:
31-12-2014 14:57:33
Svar/Indlæg:
95/17
Hvis du kører win7 eller 8 (sikkert også andre OS, men disse plejer ikke at pive når du kører på en klonet bootdrev), så kan du typisk klone din harddisk til SSD. (med en billig USB<>HD dock). Jeg brugte EASEUS sidst (det laver en USB installtion på en USB pen som du booter fra - resten er nemt via gui)

Ovenstående kræver selvf. også at din nuværende installation kører fint , at du er tilfreds med den OG at den fylder mindre end din nye SSD.

Og ellers er en frisk installation "bare" at sætte din SSD i og så boote fra DVD (som du ikke har, men bør kunne lave via Tool på din bærbar)

JDV1

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 15:12:43
Svar/Indlæg:
52/4
Tak for svaret. Det er windows 7 og jeg installationen kører fint, bort set fra HDD er lidt for langsom til min kone 😉

Jeg regner med at det er Todo PCTrans Free 8.0 fra EASEUS du har brugt til det.
I stedet for at bruge en usb HD dock kan jeg så sætte HDD fra den bærbare i min stationære og så klone den vej?

Blindnoob

Overclocker
Tilføjet:
31-12-2014 15:18:24
Svar/Indlæg:
95/17
Brugte denne: http://www.easeus.com/disk-cop...

Hvis du kan tilslutte din SSD til den bærbare via ekstra SATA port eller andet - så bør du kunne klone ad den vej.

Du kan også tilslutte begge diske til en anden PC (eks. din stationære) og så klone derfra.

Vær MEGET omhyggelig med vælge den korrekte SOURCE og DESTINATION når du kloner ! 😉

JDV1

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2014 15:20:55
Svar/Indlæg:
52/4
Mange tak for det og tak for advarslen om at vælge rigtigt :)

Godt nytår til dig