Surround receiver til Dali Lektor ?

Diverse d.  04. januar. 2015, skrevet af Hampen
Vist: 1959 gange.

Hampen

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 13:59:02
Svar/Indlæg:
278/42
Hej gutter,

Jeg smed følgende op på recodere, men jeg tænkte at jeg lige ville forhøre jer omkring det samme, da jeg ved at en del af jer også sidder med god lyd såvel som hardware :D

Jeg har været nede og lytte til et par højtalere og jeg tænker at mit nye setup skal bestå af følgende:

Front: 2x Dali Lektor 6/8
Center Dali Lektor LCR
Bag: 2x Dali Lektor 1/2

Da dette vil være mit første "rigtige" Hi-fi setup, så har jeg ingen anelse om hvad jeg skal vælge af receiver og sub.

Hvad der angår receiver, så går jeg ud fra at det min. skal være med 5,1 support (duh 🤡 ) og gerne noget trådløst bluetooth connection - resten kender jeg desværre ikke så meget til.

Jeg er helt på bar bund angående Sub'en, men gerne noget i tilsvarende klasse af højtalerne.

Anlægget skal bruges til film via min Panasonic ST60 50" TV og masser af musik via min PC samt diverse trådløse apparater (Andriod, iPhone, etc.).

Jeg har pt. et problem med at streame DTS lydfilter via mit TV og Serviio, så jeg skal nok ud og have en media player a la WD TV Live, med mindre at receiver'en fås med lign. funktion?

Budget? Ja, det er jo spørgsmålet. Det ville være fedt hvis man kunne holde receiver'en på 3-4000,- DKK eller under. Skulle man nu kunne få noget "helt vildt" for lidt ekstra, så er jeg da interesseret i at høre om det.

Jeg ser frem til at høre jeres forslag og skulle i have spørgsmål om andre kriterier, så skyder i bare løs.

/hampen
LooZypher

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 14:33:13
Svar/Indlæg:
82/7
Hey.

Det ligener lidt mit fremtidige hifi setup, dog vil jeg "nøjes med":
Lektor 2 til fronten.
Lektor LCR til center.
Phantom Lektor indbygningshøjttalere til bagved
til de dybe toner vil jeg klart vælge en dali SUB E-12 F Subwoofer.

Jeg har selv en ældre Denon receiver, som sagtens vil kunne klare det setup, og jeg tror ikke jeg senere vil vælge et andet mærke end Denon, Skulle jeg vælge en ny receiver i dag, ville mit valg nok falde på Denon AVR-X2100W, den har rigelig kræfter, og den har nogle lækre features.

vindum

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 16:51:12
Svar/Indlæg:
365/0
Jeg har selv lige købt en denon avr-x2100w, grundet jeg gerne ville ha' lidt nyere lydformater. Jeg har et par 'dali mentor 1' som front, og et par små 'campbridge audio' som baghøjtaler. Grundet stuen størrelse har jeg ikke behov for en sub, eller center.

Jeg har en 10 år gammel pioneer vsx d912 i overskud, hvis du kan nøjes med de mest 'gængse' lydformater

Hampen

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 19:29:40
Svar/Indlæg:
278/42
#1 Har du en sub til dit setup?

#2 Hvordan fungerer det med film og surround med de fire højtalere? Hvad syntes du om den Denon? Har den god effekt?

Jeg kan se at HiFi Klubben skriver ved Lektor 2 "kræver en del effekt for at spille rigtig højt" - det er vel ikke noget jeg skal bekymre mig om med mindre at jeg skal blæse trommehinderne ud?

LooZypher

Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 19:57:38
Svar/Indlæg:
82/7
Jeg ville vælge en Dali SUB E-12 F som subwoofer til det setup jeg nævner ovenfor.

Jeg ville ikke være nervøs for at Denon avr-x2100w ikke er i stand til at spille Lektor'ene op, men er du usikker er hifi klubben altid rigtigt flinke til at efterkomme ønsker om at høre de og de højttalere med den og den forstærker

Brander9400

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2015 20:11:22
Svar/Indlæg:
2231/97
Kan kun sige god for DALI SUB E 12 F

Har den sammen med zensor 5 front, zensor 1 bag og zensor vokal center. Spiller super godt og den har utrolig meget kraft, min spiller på 1/3 styrke i 24 m2 stue.

RECEIVER er en Denon AVR 2313 for 2012..

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2015 19:12:39
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg har pt en lidt ældre Denon AVR 1909 Surround receiver til min Dali Evidence 470.

Har også haft samme Denon til andre Dali.
Jeg kan kun anbefale dig at prøve NAD, hvis det skal være fra HFK.

Denon har en lysere lyd end NAD, hvilket jeg synes også er tilfældet med Dali generelt. Hvor NAD har en lidt mere dybere lyd. Ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Men prøve at tage en lytter på både Denon og NAD hvis du alligevel står i butikken. Hvis du sammenligner pris får du ofte flere features ved Denon og mere rå styrke ved NAD. Om man har brug for alle disse features skal jeg være op til en selv at vurdere. Jeg havde nok valgt NAD hvis jeg kunne vælge om :)

Hampen

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2015 14:00:42
Svar/Indlæg:
278/42
#6 Cool, godt at vide. Jeg kan se at NAD T748v2 ligger på samme prisniveau som Denon AVR-X2100W, så det vil jeg lige tjekke.

Nu er dette jo til film/surround, men jeg går ud fra at musik også har en rimelig god klang uden brug af regulær stereoforstærker eller effektforstærker?

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2015 17:45:06
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg har netop købt Lektor 6, og de bliver trukket af min NAD T747 med C275BEE som effektforstærker. Jeg har ikke prøvet kun med receiveren til at trække fronterne, men det lyder rigtig godt, når effekten trækker højttalerne.

Jeg synes generelt, at NAD lyder godt sammen med Dali.

Hampen

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2015 18:14:42
Svar/Indlæg:
278/42
#8 Så effektforstærkeren bliver kun brugt til fronten?
Jeg kan godt se at det hurtigt løber op i en 20K (i den billige ende :) )

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
21-06-2015 13:09:13
Svar/Indlæg:
3011/103
Lidt en gammel tråd, men ja, effekten trækker kun fronterne. Receiveren trækker 1 stk. LCR som center og 2 stk. LCR som baghøjttalere. Jeg har også købt 2 stk. LCR mere som snart bliver tilføjet.

Det rammer ca. kr. 20.000. Jeg har dog valgt at købe fire af højttalerne brugt. Det har jeg sparet kr. 5.200 ved.

ledue

Nørd
Tilføjet:
21-06-2015 17:48:50
Svar/Indlæg:
110/20
følger med..

Har selv

Dali concept 10
Dali suite back center og front
Fazon micro

en gammel sony Receiver. men måske en ny receiver skal til en gang..

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af ledue d. 21-06-2015 17:49:01.