Mediecenter/hjem, erfaringer, gode råd ønskes.

Media Center d.  04. januar. 2015, skrevet af Damsgaard87
Vist: 1224 gange.

Damsgaard87
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2015 20:13:28
Svar/Indlæg:
71/26
Hej HWT

Jeg er ikke tilfreds med mit nuværende setup. Tænker der må være en bedre og smartere måde at gøre tingene på.

Sådan som det er nu, fungere det således:
Jeg downloader og pakker filmene ud på min stationær, overføre dem til min WD Book Live, og så ser vi dem på WD TV Live.

Det sker så ofte at WD Book live laver et eller andet så den ikke fungere som Media server på tv live, men kun som en network share.

Ligeledes skal vi "downloade" filmen, hvis den skal ses på bærbaren. Og på vores tablets fungere det meget sjælent.

WD Book live for heller ikke ligefrem rosende anmeldelser, så overvejer noget Synologi.

Men bolden er kastet op, hvad siger i?
Et krav er at der kan komme undertekster på filmene.

På forhånd tak!
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2015 20:39:07
Svar/Indlæg:
3100/53
Jeg har lige fundet det der hedder plex, og må sige det har ændret hele måden jeg bruger tv´et på.

Før havde jeg kabler direkte mellem tv og pc, og startede ganske enkelt filmene på pc´en.

Nu har jeg så købt mig et smart tv, downloaded PLEX appen, og installeret serveren på min pc.

Jeg har så alle mine film og serier liggende på pc´en i to mapper, og plex indekserer selv mapperne, og rydder det hele nydeligt op på tv´et.

Det er ganske enkelt genialt. Jeg tænder bare for appen på fjernsynet, og så kan jeg streame alt fra pc´en. Jeg anbefaler dog at man har internet kabel i fjernsynet hvis man skal streame store filer.

Prøv det. Det er en fantastisk oplevelse.


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 21:07:56
Svar/Indlæg:
772/65
Jeg kan også stå inde for PLEX. Er flittig bruger


Polle68
 
Overclocker
Tilføjet:
04-01-2015 22:12:23
Svar/Indlæg:
983/167
Plex er godt og gratis på samsung smart tv. De arbejder på at det skal blive gratis på PS3 også

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 04-01-2015 22:12:34.


TVK
 
Superbruger
Tilføjet:
04-01-2015 22:38:55
Svar/Indlæg:
19/0
Hvis du ikke har en PlexApp til dit TV, så kan du benytte ChromeCast, der har en gratis App. Jeg kan også kun anbefale at gøre det på denne måde.


Damsgaard87
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2015 13:42:17
Svar/Indlæg:
71/26
Okay jamen det ser ud til jeg skal prøve det der plex.

Jeg tvivler dog på at Grundig App Store har plex der inde.

Men som #4 forslår kan jeg så købe en Chromecast, installere Plex og igennem min pc sætte en plexserver op som jeg kan afspille der fra, over det trådløse netværk?
Og hvad med undertekster i Plex?


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
05-01-2015 13:45:49
Svar/Indlæg:
772/65
Du kan anvende .sub og .srt mv:
https://support.plex.tv/hc/en-...


Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Kadett87 d. 05-01-2015 13:51:49.


Damsgaard87
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2015 19:21:42
Svar/Indlæg:
71/26
Skal lige forstå det her setup med Chromecast og plex. Har jeg mulighed for at side inde i stuen og vælge hvad min pc skal afspille, eller skal jeg ind til pcen for at starte det op, også caste det med Chromecast?

Med det setup jeg har, kan jeg (når det virker) side inde i stuen og vælge med fjernbetjeningen hvilken film jeg vil se, som var det Netflix eller Viaplay.

Det er jeg egentlig ret glad for.


not_batman
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2015 19:43:29
Svar/Indlæg:
19/3
der er mange muligheder! umiddelbart vil jeg på det kraftigste anbefale dig en kablet løsning, så slipper du for udfald af den ene eller anden art - både mellem afspiller og skærm, men også mellem server og afspiller. i den ene stue har jeg selv smidt en passiv kølet m-atx server-pc op og så ellers trukket kabler rundt. den booter op med et tryk på en knap på telefonen og starter i xbmc, som også styres via telefonen. når jeg skal surfe bruger jeg et trådløst keyboard med trackpad, og når der skal games kommer der mus og keyboard i.
i den anden stue med projektor, lærred og surround har jeg smidt en raspberry pi med kodi/raspbmc på - den kan selvfølgelig også styres via telefonen. umiddelbart er en pi ret sløv, men den virker og kværner ALT - der er dog kommet en mere "moderne" opfølger til den, det hedder vero tv - den vej ville jeg nok undersøge først ud fra mine egne akkummulerede erfaringer.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-01-2015 20:51:21
Svar/Indlæg:
4337/121
Måske denne dims til ca 350kr kan bruges til noget fornuftigt i dit setup 🙂

http://www.reichelt.com/Single...


ByteMe
 
Overclocker
Tilføjet:
05-01-2015 22:33:49
Svar/Indlæg:
389/19
#7 Chromecasten kører ikke noget af sig selv. Den er kun modtager for det en pc, tablet eller mobiltelefon "caster" til den.


Letzki
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2015 08:00:05
Svar/Indlæg:
766/79
Jeg har en mac mini til og stå under mit tv. Dertil jeg har så en nas med mine film på.

En lidt dyr løsning. Men der er aldrig bøvl.