Superbruger
Tilføjet:
08-01-2015 17:41:53
Svar/Indlæg:
776/65
Hej hwt,
Ville lige dele den solstrålehistorie med jer:
Obs: Konklusion i bunden 🙂
Jeg købte for snart to et halvt år siden en komplett PC. Jeg har være utrolig "uheldig" med PCen, men se nedenfor, hvorfor jeg med gløde vil købe en komplett PC næste gang.
PCen blev født med et PowerColor Radeon HD 7950, der gav problemer efter kort tid (usund blæserstøj)
Efter at have sendt kortet ind, blev jeg kontaktet af komplett, der lod mig vælge mellem en række "tilsvarende" kort. Valget faldt på en GIGABYTE GV-N670OC-2GD - Free of charge.
Kort efter døde også min SSD - en Corsair SSD Force Series GT 120GB. denne blev udskiftet til en Samsung 840pro 120GB - igen free of charge
Ca. samtidig døde også mit bundkort (Asus p8z77) Denne blev udskiftet til en MSI z77 Mpower - Free of charge.
Da komplett desværre havde samlet PC lidt forkert (meget høje cpu temps, hvilket jeg selv afhjalp ved at re-seate CPU-køler) og nu efterhånden godt kunne se at der havde været uhensigtsmæssigt mange fejl på PCen, bad de mig smide nogle varer i min indkøbskurv på siden, som jeg overvejede at købe. Dette endte med en gratis 8-port switch samt et par 120mm fans og en Corsair H60 til halv pris.
Herefter kørte PCen upåklageligt i ca. 2 år indtil den i slutningen af december igen gik ned (denne gang i en ret effektfuld røgsky). PCen var nu ca. 2,5 år gammel. Da komplett yder 3 års garanti på komplett PCer blev den igen sendt ind, og det kunne konstateres at bundkortet var igen dødt.
Og nu kommer den bedste del af historien: Da komplett ikke længere havde et teknisk tilsvarende z77 bundkort i deres sortiment, blev boardet udskiftet til et MSI z97 Mpower og CPUen til en i7 4790K (den oprindelige var en 3770K) - Free of charge.
Ud over at jeg generelt har været utrolig heldig med de dele jeg har fået udskiftet, har jeg igennem mine efterhånden mange samtaler med kompletts kundeservice et indtryk af, at der sidder en flok virkelig kompetente medarbejdere i den anden ende, hvoraf man ikke bliver behandlet som en teknisk invalid. Jeg er virkelig glad for, at jeg hver gang en del har skullet skiftes ud, har fået mulighed for at vælge hvilken del, der skulle i pcen som erstatning. - Kundeservicen er sgu bare i orden.
TL:DR
Købte en komplett PC hos komplett dk i sommeren 2012
Følgende dele blev udskiftet uden beregning ifm reparation:
SSD: Corsair SSD Force Series GT 120GB -> Samsung 840 PRO 120GB
GPU: PowerColor Radeon HD 7950 -> GIGABYTE 670 OC-2GD
MB: Asus p8z77 -> MSI z97 Mpower
CPU: 3770K -> 4790K
+ Gratis stuff og rabat
+ Har oplevet utrolig kompetent kundeservice og har fået indflydelse på valg af reservedele hver gang.
Hvis man ikke har tid/mod/lyst til at bygge selv, men gerne vil have en "custom" PC vil jeg varmt anbefale komplett. I mit tilfælde har det hvert fald været den måske lidt højere pris værd!
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Kadett87 d. 08-01-2015 17:57:03.