En lille solstrålehistorie om komplett.dk

Diverse d.  08. januar. 2015, skrevet af Kadett87
Vist: 3355 gange.

Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2015 17:41:53
Svar/Indlæg:
772/65
Hej hwt,

Ville lige dele den solstrålehistorie med jer:

Obs: Konklusion i bunden 🙂

Jeg købte for snart to et halvt år siden en komplett PC. Jeg har være utrolig "uheldig" med PCen, men se nedenfor, hvorfor jeg med gløde vil købe en komplett PC næste gang.

PCen blev født med et PowerColor Radeon HD 7950, der gav problemer efter kort tid (usund blæserstøj)
Efter at have sendt kortet ind, blev jeg kontaktet af komplett, der lod mig vælge mellem en række "tilsvarende" kort. Valget faldt på en GIGABYTE GV-N670OC-2GD - Free of charge.

Kort efter døde også min SSD - en Corsair SSD Force Series GT 120GB. denne blev udskiftet til en Samsung 840pro 120GB - igen free of charge

Ca. samtidig døde også mit bundkort (Asus p8z77) Denne blev udskiftet til en MSI z77 Mpower - Free of charge.

Da komplett desværre havde samlet PC lidt forkert (meget høje cpu temps, hvilket jeg selv afhjalp ved at re-seate CPU-køler) og nu efterhånden godt kunne se at der havde været uhensigtsmæssigt mange fejl på PCen, bad de mig smide nogle varer i min indkøbskurv på siden, som jeg overvejede at købe. Dette endte med en gratis 8-port switch samt et par 120mm fans og en Corsair H60 til halv pris.

Herefter kørte PCen upåklageligt i ca. 2 år indtil den i slutningen af december igen gik ned (denne gang i en ret effektfuld røgsky). PCen var nu ca. 2,5 år gammel. Da komplett yder 3 års garanti på komplett PCer blev den igen sendt ind, og det kunne konstateres at bundkortet var igen dødt.

Og nu kommer den bedste del af historien: Da komplett ikke længere havde et teknisk tilsvarende z77 bundkort i deres sortiment, blev boardet udskiftet til et MSI z97 Mpower og CPUen til en i7 4790K (den oprindelige var en 3770K) - Free of charge.

Ud over at jeg generelt har været utrolig heldig med de dele jeg har fået udskiftet, har jeg igennem mine efterhånden mange samtaler med kompletts kundeservice et indtryk af, at der sidder en flok virkelig kompetente medarbejdere i den anden ende, hvoraf man ikke bliver behandlet som en teknisk invalid. Jeg er virkelig glad for, at jeg hver gang en del har skullet skiftes ud, har fået mulighed for at vælge hvilken del, der skulle i pcen som erstatning. - Kundeservicen er sgu bare i orden.

TL:DR
Købte en komplett PC hos komplett dk i sommeren 2012
Følgende dele blev udskiftet uden beregning ifm reparation:

SSD: Corsair SSD Force Series GT 120GB -> Samsung 840 PRO 120GB
GPU: PowerColor Radeon HD 7950 -> GIGABYTE 670 OC-2GD
MB: Asus p8z77 -> MSI z97 Mpower
CPU: 3770K -> 4790K

+ Gratis stuff og rabat

+ Har oplevet utrolig kompetent kundeservice og har fået indflydelse på valg af reservedele hver gang.

Hvis man ikke har tid/mod/lyst til at bygge selv, men gerne vil have en "custom" PC vil jeg varmt anbefale komplett. I mit tilfælde har det hvert fald været den måske lidt højere pris værd!


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Kadett87 d. 08-01-2015 17:57:03.
snakeflyhigh
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2015 18:39:34
Svar/Indlæg:
78/9
fedt!


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2015 18:46:19
Svar/Indlæg:
979/49
Det må da næsten være betalt reklame 😀

Spøj til side, fedt at høre :)



Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2015 18:46:33
Svar/Indlæg:
486/37

Det er altid godt at høre fra tilfredse kunder.
Nu arbejder jeg selv med møbler istedet for hardware, men der er også bare en kæmpe tilfredsstillelse ved at have tilfredse kunder.

Godt for dig og god stil fra komplett


Galahat
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2015 18:57:32
Svar/Indlæg:
206/31
Damn.. Fedt at høre endnu en tilfreds kundes oplevelser hos komplet.. Handler stortset også kun hos komplet netop pga deres service, også selvom de ikke altid er billigst..


Hr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2015 18:57:40
Svar/Indlæg:
1363/125
Har selv haft utrolig mange fede og gode oplevelser med deres kundeservice, så kan nem nikke genkende til dette. Der vil altid være en smutter eller flere, sådan er det, men dejligt at læse. :D


Ridderlykke
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2015 19:02:29
Svar/Indlæg:
305/11
Imponerende hvad komplett gøre for at få tilfredse kunder 😲

Thumbs up for det

men de må tiltgængæld også have smit penge efter dig da jeg tvivler på at producenterne giver dem 3 års garanti 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ridderlykke d. 08-01-2015 19:04:00.


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2015 19:22:11
Svar/Indlæg:
772/65
#2 - De må da gerne betale 🙂

#4 - Er stort set handle med at handle andre steder, betaler gerne lidt ekstra for deres servide!

#6 Det må kunne betale sig. Tror stadig de kører tre års garanti.


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2015 19:24:49
Svar/Indlæg:
772/65
Kom lige på endnu solstråle historie fra komplett. 🙂

strømforsyningen til switchen, som jeg fik gratis af dem, begyndte at hyle (coilwhine) efter et års tid.

Uden overhovedet at spørge eller bede om at få den gamle retur sendte de mig en ny switch.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kadett87 d. 08-01-2015 19:25:40.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2015 20:07:11
Svar/Indlæg:
2516/381
Hvilken strømforsyning sidder der i din pc,, for tror da nok lige jeg ville skifte den, men alle de ting der er døde i din pc, var det nok noget jeg ville få skiftet,, for den må da sende noget ujævn strøm ud i dit setup.


Men tilbage til det andet.. det lyder som en top dollar oplevelse, af deres kundeservice


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2015 21:21:40
Svar/Indlæg:
8947/160
Kan også kun nikke genkendende til det med kompletts service, jeg har også flere rigtig gode oplevelser. 😉
Også derfor jeg gerne betaler det ekstra når de en sjælden gang imellem har priser der ikke matcher konkurrenterne men koster hele 10/20kr mere 😲 😉 . Til gengæld er der ikke rigtig nogle der kan være med når komplett holder et af deres udsalg, superweekend osv. i flere tilfælde er der jo over 50% at spare, det benytter jeg mig tit af. Det eneste jeg savner er deres "gamle" demoshop hvor man virkelig kunne spare mange penge, nu koster ting for det meste ekstra.. :no:


jmose
 
Moderator
Tilføjet:
08-01-2015 23:00:40
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg er da glad for at høre en positiv historie. Det leder mig da til at tro at Komplett.dk er til at handle med og stole på.

Jeg har desværre ikke oplevet den gode service endnu. En lager vare som blev bestilt d. 29 Dec har jeg stadig ikke fået. Og imorgen skriver vi nu 9 Januar...

Så jeg glæder mig til det høje serviceniveau - men det indtræffer jo nok når jeg har varen. I denne omgang bliver det dog ikke, da jeg bestilte samme vare ved Proshop i mandags - og modtog den dagen efter... 😎


Kadett87
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2015 07:11:33
Svar/Indlæg:
772/65
#11 Lyder beklageligt. Så lang ventetid kan ihvertfald ikke forklares af jule/nytårs travlhed/helligdage. Har efterhånden noget af en ordrehistorik hos dem og har heldigvis ikke oplevet overdreven leveringsted.


Tekho
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2015 17:48:24
Svar/Indlæg:
160/25
Deres leveringstid er sgu ikke alt for god. Venter stadig på mit kort. Det bliver pakket og så står det bare på deres lager.. Og bliver først sendt når man skriver til dem.

Det står som ''Afsendt'' Nu men der er ikke blevet trukket nogle penge og posten har kun modtaget info om forsendelsen