som jeg skriver mangler jeg mine driver til medion life p89639 så kan jeg komme på den fra min bærbar og ligge ting på. kan ikke finde nogle driver på medion's hjemmeside til den. er der andre programmer man kan bruge eller er der en som jeg kan låne cd'en af?
Moderator
Tilføjet: 10-01-2015 16:10:02
Svar/Indlæg:
4983/48
Sakset fra manualen 😛
7.1. Installation af den medfølgende software på computeren Inden du kan konfigurere NAS-serveren via din computer, skal du installere Medion NAS Tool, som findes på den medfølgende software-cd. Dette program bruges til at finde NAS-serveren på netværket og gemmer dens IPadresse, så der kan opnås adgang til den på et senere tidspunkt. Desuden har du direkte adgang til NAS-serverens forskellige værktøjer og konfigurationer.
Dvs du skal lede efter CD´en, eller købe en ny hos Medion 😲 Deres support/download support er generelt lort og vedligeholdes ikke ret godt heller, og folk uploader sjælent de her DK only driver/software pakker til nettet jo 😛
Moderator
Tilføjet: 11-01-2015 01:32:58
Svar/Indlæg:
4983/48
Så skal du tjecke at bærbaren (eller rettere WLan IP´s på din router) ikke ligger i en anden IP range end LAN IP´s. Der står lige under der hvor jeg har sakset fra manualen, at den skal ligge på samme netværk, dvs enheden du logger på med via softwaren skal ligge i samme IP range som NAS´en.
Mange router smider ofte Wlan enheder på en range der hedder 192.168.0.x og ikke 192.168.1.x som LAN enhederne bliver smidt på. WLan isolations funktioner siger det sig selv at også ville forhindre adgang i sådan her en situation.
Er det tilfældet, kan du blot ændre Wlan IP´s til at starte fra for eks, 192.168.1.100 til 120 eller 150. (20-50 ledige Wlan IPs er vel nok :P )
#10 min nas ligger på en ip der hedder 10.0.0.xx og min bærbar hedder 10.0.0.xx. Routeren hedder 10.0.0.xx. kan se hvad ip'erne hedder i who is on my Wifi og min gamle bærbar kunne godt finde den uden problemer men det er efter jeg har fundet en anden bærbar frem med w$ 7 og bruger AVAST Software på den.
Moderator
Tilføjet: 11-01-2015 15:24:45
Svar/Indlæg:
4983/48
Deaktivere Avast også prøv at køre softwaren som Admin og evt i XP compatilitets mode.
Ellers må du jo prøve at sætte en XP pc op og prøve at tilslutte via den, men jeg tror ikke det er problemet, da de næppe har skrevet dele af programmet i 16bit.
Men du har vel lagt den NAS software ind også på den nye bærbare ?
#12 indstill den software du linket til da jeg ikke kan finde min cd til det. har ikke prøvet at deaktivere avast da jeg ikke ved lige hvor jeg gør det for har aldrig brugt det før. normalt bruger jeg bullguard på min computer.