Jeg vil gerne køre med 3 skærme og tænkte på en ektra Dell U2414H. men tænker så at jeg stadig er begrænset af kun at kunne spille på min asus PB298Q som er en 21:9 2560x1080 skærm fordi størrelsen i cm ikke er den samme og billedet som standard er ikke ens,selv efter justering er der forskel
Jeg er lidt på bar bund hvordan man tilslutter 3 skærme Dell U2414H til mit grafikkort, virker hdmi (MHL)som en normal hdmi port, hvordan er det med daisy chaine?
Vil det kunne betale med et gtx 970 når jeg har et gtx 780 (1.0ghz)?
Med 2xdell U2414H og min asus 21:9 skærm vil jeg kun game på min asus skærm så der er mit gtx 780 nok, men med 3 ens skærme kan jeg game på dem alle, dog ikke de vildste spil som kræver 2 grafikkort som metro,crysis 2-3 da jeg gerne vil køre med grafikken på max eller tæt på
Er lidt bedre fps, lavere strømforbrug og de 4gb vram de penge værd som jeg skal betale i forhold til hvad jeg kan få for mit gtx 780 f.eks 1000kr
Ikke helt sikker på at jeg helt forstå hvad problemet er, men kan du ikke bare bruge de to dvi porte samt den displayport. Mener ikke du kan anvende de 2 dvi + hdmi men at du er nødsaget til at bruge enten: dvi + hdmi + dp dvi + dvi + dp
Hvis jeg skal tilslutte 3 dell skærme til mit grafikkort skal jeg vide hvilken kabel jeg skal købe da der kun er mini display til display kabel med skærmen, der skrives også om at nogen har dp problemer og andre steder skrives der at der skal bruges en adapter,omformer når 3 dell U2414H skal tilsluttes en pc.
Daisy chain skulle vidst ikke være nemt
Derfor jeg overvejer et gtx 970 da den har 3 display porte og 4gb vram
Tænker også om jeg skal bruge 3 dell skærme til at spille på og når jeg ikke surfer på nettet og så måske min 29" asus skærm op på en hylde imellem mine højtaler
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 11-01-2015 17:09:24.
#4 Nej, gør det ikke, da det ikke er muligt :) Jeg er ret sikker på at DVI + DVI + HDMI deler 2 kanaler. Man kan sige portene er der for at gøre det en smule fleksibelt. Men du kan med garanti, læse det på producentens hjemmeside af dit grafikkort, hvilke muligheder der er.
Nvidia skriver at 4 skærme er muligt og ved dp kan konverteres til hdmi eller dvi (altså dp til hdmi eller dp til dvi kabel) http://www.geforce.com/hardwar...
Der jo ingen grund til at købe forkerte kabler hvis det kan undgås
Vil jeg købe et gtx 970 fra gigabyte ville det hele være lidt nemmere da den har 3x dp udgange (men den køre med blæserne i idle,tomgang)
så active display adapter fra enten hdmi eller dp til dvi så kan jeg bruge mit dvi kabel skærm nr 4 (kan ikke huske hvilket dvi kabel det er om det er single eller dual) og 1xmini display til hdmi og en til dvi sidste skærm bruges som jeg gør nu mini display til dp?
Den active display adapter skal den sidde i grafikkortet eller i skærmen?
Regner med max at betale 1000kr ekstra for et gtx 970 i forhold til hvad jeg kan få for mit gtx 780, kan det betale sig, 3 gb vram er nok til 4 skærme når der ikke spilles og de gamle amd grafikkort til 6 skærme har kun 2 gb vram
Hvordan kan et hd 7870 Eyefinity 6 trække 6 skærme med kun 2 gb vram?
boarderland the presequel,bioshock infinity, dirt 3 (med 3x1080p skærme for man ca 50 fps med et gtx 680), crysis 2-3 kan dog godt spille på en skærm med de vildeste spil
Nu har jeg har min dell skærm til at stå på mit skrivebord og min 21:9 29" asus skærm til at stå på min hyle bag mit skrivebord.
Kan simpelthen ikke få mig til at ofre de 3000kr på 2 nye Dell U2414H skærme.
Dell skærmen er god til wimp hifi,tv,film (vlc) wmp, tv (stofa), men jeg synes slet ikke at den er så behalig at kigge på og de hvide farver er mere gule i det som jeg godt vidste, men det er for meget
Bedøm selv (lysten til at køre med 3 skærmne er der stadig)
3 til spil og når jeg ikke spiller 1 til cam chat (er stam gæst) en til facebook/hardware forum (bor der inde) og den sidste skærm lidt blandet.
Er bare lidt ked af at skulle bruge min asus 21:9 til youtube videoer og wimp da de bare ikke kan fylde hele skærmen der er sort søjler i siden med vlc kan jeg helt sikkert justere mig ud af det (sælge den vil jeg ikke pga det er en god skærm)
Har lige siddet og set en del videoer hvor nogen der spiller med et gtx 780 på en 3440x1440,3840x2160 skærm, som et gtx 780 klare ok, men det er bare oc'ed til over 1100mhz og har kun i en test på techpowerup set det jeg har kunne klare lidt over 1 ghz derfor holder jeg mit kort på kun 1 ghz
Nu fik jeg det op at køre, men synes det er lidt ustabilt vil ikke holde instillingerne, måske grafikkort,pcen ikke er så glad for 4 skærm er en 2560x1080