Hvilken internetudbyder?

Diverse d.  12. januar. 2015, skrevet af thom_w
Vist: 1883 gange.

thom_w

Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 15:21:52
Svar/Indlæg:
4/1
Hej Alle.

Er lige flyttet til Herning pga. arbejde, fra Aarhus hvor jeg havde Stofa, som der var en del bøvl med til tider.

Så skal have en ny internetudbyder, men har ikke rigtig erfaring med andre, så måske i kunne give mig lidt råd med på vejen.

Har fundet Fullrate som det billigste alternativ for mig på https://internettjek.dk/. Kan se de også har bedre kundebedømmelser på trustpilot i forhold til eksempelvis Telia. Men hvad har i? Har mobilabonnement hos Telia, så måske jeg skulle flytte min internetabonnement dertil også, hvis der er en fordel i det?
Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2015 15:44:24
Svar/Indlæg:
2897/83
Jeg har haft Fullrate siden de kom på markedet. Er fuld tilfreds med dem. (Også selv om de nu er ejet af TDC)

penol

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2015 15:45:14
Svar/Indlæg:
570/21
er det ikke muligt med waoo i Herning? Hvis ja, så bare tag dem.

Kalle2712

Overclocker
Tilføjet:
12-01-2015 15:48:18
Svar/Indlæg:
103/11
Har Fullrate fået nye routere,, hade dem indtil for ca 1 år siden,, og alle de router de sendte holdt ½ til 1 år, men de var så hurtige til at sende en ny, bare træls og være uden net i 1-2 dage pga det,, kender flere der oplerver det samme med de router 😕

thom_w

Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 15:52:50
Svar/Indlæg:
4/1
Man kan ikke få waoo hvor jeg bor desværre, så lige nu står mit valg lidt mellem Fullrate og Telia :) Okay #1, så er det måske bare at spørgsmål om at få Fullrate bestilt 😎

Biostud

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2015 17:32:17
Svar/Indlæg:
2897/83
#3 Jeg har kun skiftet router pga. nyt udstyr til højere hastigheder.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
12-01-2015 17:57:00
Svar/Indlæg:
2470/41
Jeg har mobiltelefoni hos Telenar, internet hos TDC og fastnettelefoni gennem Mifon.

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2015 18:30:27
Svar/Indlæg:
1713/31

Pas på med at bruge de prissammenlignings sider for internet. Der er ikke rigtig nogen uvildige, og de lister kun priser fra de udbydere som betaler for at annoncere på siden.

F.eks. har https://internettjek.dk/ ikke DanskNet listet, som har priser på niveau med Fullrate.

Hvad angår internet valg så er det meget afhængig af de muligheder man har i sin bolig. Hvis båndbredde/performance er i fokus, hvilket det er hos de fleste er det her prioritetslisten (alle leverer mere eller mindre stabilt internet idag, så navnet på udbyderen er ikke så vigtigt) :

1. Forenings-internet. Bor du en boligforening som har en aftale med et selskab om at levere internet til hele ejendommen/foreningen er det somregel med hastighed og priser der kan ikke kan matches af andre. I København er det ikke unormalt boligselskaber/andelsforeninger/ejerforeninger kan tilbyde 50/50mbit til 99kr/mdr, og nogen har endda aftaler der går op til en 1/1Gbit for lign. beløb.

2. Fiber. Kan et selskab (f.eks. Waoo) levere fiber på din adresse, er den næste prioritet.

3. Coaxial kabel. Er der et antennenet (f.eks. Stofa/Yousee) er det næste valg. Forudsætter dog somregel TV abonnement for at de leverer internet, så kan være en dyr løsning for dem som kun ønsker internet.

4. TDC's kobbernet/telefonkabler. Kan man ikke få ovenstående, er det næsten det eneste valg man har da de dækker tæt på alle adresser i Danmark. Hastigheden afhænger af hvor langt kablet fra din bolig til nærmeste TDC central er.
Sådan en tommelfingerregel (med afvigelser) så ser hastigheder sådan her ud :

<300m kabel = 100mbit (VDSL)
<600m kabel = 50mbit (VDSL)
<1000m kabel = 30mbit (VDSL)
<1500m kabel = 20mbit (ADSL)
<2500m kabel = 10mbit (ADSL)
<3500m kabel = 5mbit og nedefter (ADSL)

TDC er igang med en kæmpe udrulning af fremskudte indkoblingspunkter (dvs. de placerer mange "mini-centraler" i yderkants områder for at dække flere adresser så de har under 1000m kabel, istedet for de kun kan levere fra hovedcentralen i byen). For at komme på de fremskudte indkoblingspunkter skal man købe internet igennem selskaber som DanskNet, Fullrate eller TDC selv. Så vidt jeg ved insisterer f.eks. Telia og Telenor stadig på at bruge hovedcentralerne istedet for de fremskudte indkoblingspunkter og i nogle scenarier resulterer det i et måske 2500m langt telefonkabel, istedet for et 500m kabel.

Selvom man bor på lars tyndskids marker, er det værd at undersøge, da der er rigtig mange fremskudte indkoblingspunkter efterhånden og der kommer kun flere.

5. 4G mobilt bredbånd. Det er løsningen hvis telefonkablerne kun kan tilbyde en 2-10mbit hastigheder. Dog skal man huske der er en datagrænse. Man kan hos nogle selskaber dog købe nogle ret store datapakker efterhånden på op til 500gb, men er stadig ikke super velegnet hvis man f.eks. bruger Netflix eller henter torrents. En gennemsnitsbruger vil ligge tæt på grænsen eller overskride den.

Også til sidst... søger man en samlet pakke på fastnet telefoni, internet og TV med den store pakke der har alle kanaler er mulighederne reelt kun Waoo, Stofa, Yousee og TDC Home trio. Kan man nøjes med mindre TV pakker kan Fullrate og Telia også være interessant.

MOA

Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 21:14:54
Svar/Indlæg:
4/0
#7 Faktisk kan du godt bruge www.internetpriser.dk da hele ideen er at have alle udbyderne indekseret.

Bare se her: www.internetpriser.dk/selskabe...

Funcky

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2015 21:17:28
Svar/Indlæg:
645/33
+1

ang. router, så kan du sige at den du har fået mister forbindelsen hver anden dag. og når de har forsøgt at gøre hvad de kan, så kan du få en bedre af dem 😲

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2015 21:35:41
Svar/Indlæg:
1713/31

Hehe, det er den side jeg har set til dato som dækker det bedst.

Mangler lidt priser fra f.eks. en bredbåndsudbyder som Perspektiv bredbånd, og fra mange af fiber udbyderne som Altibox, Fibia, Fiberby, Parknet, DanskNet fiber. De dækker ikke ligeså bredt som Waoo gør, men hvis Gigabit kan listes i prissammenlignigen kan de andre vel også da de ligesom Gigabit har et begrænset leveringsområde.

Er bare stadig en faldgruppe for mange da den dukker op på googlesøgninger blandt internetportalen.dk, billigste-bredbaand.dk, bredbaandsguiden.dk, bredbaandsmatch.dk, internettjek.dk osv som ingen af dem giver et retvisende billede om markedet fordi de alle kun viser hastigheder og priser fra annoncører.

MOA

Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 21:50:06
Svar/Indlæg:
4/0
#10 Enig, de øvrige sammenligninger viser KUN dem de tjener penge på. Internetprisers.dk's koncept er netop at få indekseret dem alle uanset om der tjenes eller ej... ved deres priser opdateres hver 3. time ud fra Facebook grupperne 🙂

Det står også her: http://www.internetpriser.dk/o...

Fibia og DanskNet Fiber kendte jeg ikke! Har lige sendt en påmindelse om dem + Altiboxs forbindelser, så kan vi jo se hvor lang tid der går før de er lagt på 🙂

thom_w

Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 22:08:05
Svar/Indlæg:
4/1
MOA. Lyder lidt som om du har lidt stor interesse i at promovere internetpriser.dk :) ?

Nu ikke prissammenligninger og for og imod dem det skulle handle om.

Men tak for jeres svar alle, har besluttet mig for at vælge fullrate - hvis det er crap må jeg jo bare skifte igen 😎

MOA

Ny Bruger
Tilføjet:
12-01-2015 22:15:09
Svar/Indlæg:
4/0
Næ er bare træt af de fake sites der findes, og så sad jeg alligevel og stenede lidt 😎

Villads

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2015 00:05:37
Svar/Indlæg:
1495/69
Jeg har haft stofa i ca. år og synes det går helt fint, men så snart vi får storm og kraftig regn, bliver der bøvl.
De sidste dage kun med små udfald, men bøvl alligevel.

Det var måske noget at spøge om, ved de andre udbydere.

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2015 01:44:30
Svar/Indlæg:
2959/206
Hvis du overvejer xDSL så vil jeg forslå dig at kigge på Telenor. De har nok den bedste support lige for tiden, altid nemme at snakke med hvis der er noget som helst.

Samt mulighed for 4G modem som backup hvis det er at din boligforening syntes de skal hive en væg ned samt telefon stik (Som jeg havde det >_<).

Men 24/7 support, venlige supporters mm. - det alene er nok for mig til at jeg bliver på dem til at vi får fiber lagt ned om et halvt års tid 🙂

Skal dog også nævnes at de til tider har lidt rod med at supportere ikke skriver log, så f.eks. når man har aftalt noget med regningen, og det så ikke er sket.. Så ved den næste ikke hvad der er forgået.

Ellers er deres oppetid vil i nærheden af 99.9%.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2015 20:27:55
Svar/Indlæg:
5474/39
Tdc lille pakke til 430 kr i alt.
Det er for tv, 12/1 mbit, mobil.
Sat prisen op i nye år, putter mindre i pakkerne. Stadig glad nok for tdc. Tdc opkøber alt og alle ville gerne have stofa for undgå tdc tæt på monopol.

Kan ikke få fibernet, kobbernet er langsomt i byen.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 13-01-2015 20:29:52.

to125539

Superbruger
Tilføjet:
13-01-2015 23:02:13
Svar/Indlæg:
154/23
Telenor har lige lanceret 50/10 til 199kr, hvis man har sine mobilabonnementer ved dem!

Har selv en linje fra dem på 18/2 ADSL i Aalborg, hvor jeg siden Cybercity tiden ikke har haft nedbrud på min linje.

Thumbs up og så er der gratis fast ip! 😀

Deres nye routers wifi er også udemærket, men kan dog ikke matche min Asus AC router

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2015 14:57:54
Svar/Indlæg:
5474/39
Det er vildt, som TDC bliver ved med presse priser i vejret.

snart lige før vælger TDC fra fordi deres prisstigninger er ekstremt... Steget med 80 kroner siden Sidste år. Pænt av... Deres troværdighed er lille overfor TDC pt... Især skrev inden jul, at de kun ville stige med 30-40 kroner. Det så blev dobbelt er bare typisk det firma...

Hvad sker for TDC nu vil til have 49 kroner ekstra for sende tingene på papiret. Aftalt med dem, at det ikke skulle koste ekstra.

så forstår TDC ikke selv, hvorfor folk flygter fra det firma. 🙂
Jeg skulle skifte over på Sydenergi i stedet. Langt billigere end TDC efter pris stigniger...

Steget med 80 kroner siden årsskiftet... Underlig metode de regner på med lægge 2x moms til prisen. Forvirret... 😕

Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Shadowhunter d. 14-01-2015 15:11:23.

phansen

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2015 15:10:03
Svar/Indlæg:
492/0
Det er vildt, som TDC bliver ved med presse priser i vejret.

Yousee-afdelingen gør præcis det samme. Af og til prøver de at få det til at se flot ud ved at sætte hastigheden gratis op for en mindre gruppe. Deres største grupper af kunder bliver tvunget til at betale mere.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2015 15:19:46
Svar/Indlæg:
5474/39
godt Stadig er frihed i Vestjydske fra Københavner firmaet.

ved ikke om Stofa er billigere på lange vej.
SE var også mere pro før Stofa kom ind over...

Jeg stole på TDC prisfastsættelser.

ved ikke om fordi for på papir, men syntes dårligt service fra TDC. siden af, da aftalt sidste år fast pris. De efterfølgende hæver prisen meget mere end aftalt med papir sender ud.

skide københavner...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 14-01-2015 15:29:58.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2015 16:09:41
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg havde ikke lige troet, at de ville stige med 20% her i Januar...

de skrev, at ville stige med 10%

Jeg har luft i budgettet til det. Går nok, men mere med om så stiger med 20% igen næste gang osv...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 14-01-2015 16:11:55.