Apple sagsøger Ericsson for overpris

Apple d.  14. januar. 2015, skrevet af Ferns
Vist: 2184 gange.

Ferns
 
Korrekturlæser
Tilføjet:
14-01-2015 19:19:11
Svar/Indlæg:
1442/81
Overskriften gi´r ekko i mit hovede...

Apple sagsøger Ericsson for OVERPRIS. Apple sagsøger Ericsson for OVERpris. Apple sagsøger Ericsson for OVERPRIS.

Jeg må indrømme jeg trak på smilebåndet inden jeg læste resten af artiklen. Apple sagsøger Ericsson for overpris 🙂 Apple sagsøger Ericsson for overpris 🙂 Apple sagsøger Ericsson for overpris 😲

--- ---

Ericssons forlanger overpris for sin trådløse teknologi, mener Apple, som nu lægger sag an mod den svenske it-gigant.

Den svenske teknologigigant Ericsson forlanger for meget for deres trådløse LTE teknologi, som også bliver kaldt 4G.

»Vi har altid været villige til at betale en rimelig pris for at sikre retten til standard-essentielle patenter på teknologi i vores produkter. Desværre kunne vi ikke blive enige med Ericsson om en rimelig pris for deres patenter, og som en sidste udvej beder vi derfor domstolene om hjælp,« sagde en talsperson for Apple, Kristin Huguet, i forbindelse med sagsmålet.

Når et patent er standard-essentielt, betyder det samtidig, at patenthaveren er forpligtet til at sælge licenser på rimelige vilkår til alle tredjeparts-selskaber.

I dette tilfælde altså Apple, som dog ikke mener, at vilkårene er rimelige. Ericsson forlanger nemlig en procentdel af hele mobilenhedens pris som royalty for at benytte deres teknologi. Unfair mener Apple, som i øvrigt heller ikke mener, at LTE-teknologien er essentiel.

Hvis Ericsson får medhold i sagsmålet, melder Apple, at de ønsker klare linjer for, hvor meget Ericsson må tage for deres patent.

De to it-giganter har siden 2008 haft en licensaftale om flere af Ericssons teknologier, som bl.a. benyttes i Apples telefoner.


Kilde: http://finans.dk/live/it/ECE73...
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2015 19:30:22
Svar/Indlæg:
3799/43
Griner.
De andre mobilproducenter, betaler vel den samme procent eller promille sats af mobilens pris.

Mon at Apple skal til at tjene ekstra penge, nu hvor at de skal til at betale moms i det land hvor at deres app er købt.
Det er derfor at priserne er steget på itunes.

Jeg kan godt lide at M$ får konkurrence fra Apple, men jeg bryder mig ikke om deres prissætninger.


Mexagaming
 
Newbie
Tilføjet:
14-01-2015 20:02:35
Svar/Indlæg:
3/0
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2015 20:19:44
Svar/Indlæg:
2011/185
Har aldrig været til apple eller mac. For mig lyder det mest som om apple har lidt ondt i røven over at Ericsson har patentet og derfor har den største magt over prisen på deres 4G.

Apple hvis i kan lig prisen, så find en anden udbyder. Ericsson må sku da selv afgøre hvilke priser de tager for en service de ejer. Der er så lov omkring det, men Ericsson har sku da ret til at tage en hvis pris i vært fald.

Det ville jo svare til at en af de kunder vi lavere til lige pluselig mener vi skal gøre det billigere eller de sagsøger os. Så siger jeg bare, så find en anden til at gøre det...


Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2015 20:59:08
Svar/Indlæg:
486/37

Det tog også mig nogle min. at komme videre fra at se "Apple bitcher over de andres prise er for høje"

Apple - klager over for høje priser ?
Kunne bedre forstå hvis deres argument var noget i stil med:
"Det er os, der er de dyre!! Det er vores (eneste) bedste salgsargument!!"

Sigh - håber SÅ meget at de bliver jordet i retten.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
14-01-2015 21:00:30
Svar/Indlæg:
2672/468
3# lidt en anden sag med teknologier der er blevet standardiseret. - der kan man ikke rigtigt gå andre veje.


poulfred
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2015 13:34:06
Svar/Indlæg:
31/3
gamle sure Apple skal altid sagsøge...