Superbruger
Tilføjet:
16-01-2015 17:18:52
Svar/Indlæg:
415/86
Hey there
Leger lidt med tanken at prøve SLI, men. samtidig tænker jeg også lidt at min CPU er flaskehalsen, så håber at nogle har gode råd og sidder inde med bedre viden end jeg.
Grunden til jeg formoder CPU er flaskehals kommer af at jeg i fx CS:GO kørte alt på MAX med mit tidligere setup (gtx580 - 1920x1080) og havde en FPS svingende omkring de 150, hvis jeg så satte alt på LOW fik jeg ikke flere FPS - konkluderede så at det er CPU'en der ikke kan følge med længere, noget om dette eller er jeg helt forkert på den?
Mit nuværende setup med gtx970 og oveni gået op i 2560x1440, samt G-SYNC ligger jeg stadig på omkring de 150 FPS i CS:GO, hvad vel er fair nok, nu opløsningen er højere - eller hva'?...
Anden grund til jeg overvejer at prøve SLI, udover jeg aldrig har haft det før, så så jeg gerne at jeg kunne køre FarCry 4 i ULTRA, med en FPS højere end 30, hvad den ligger og roder omkring hvis jeg prøver, ergo køre jeg det ift. hvad nVidia's Experience anbefaler, hvad er en blandet landhandel, hvor noget er HIGH, MEDIUM og få ting slået helt fra og det svinger mellem 45-65 FPS.
Ville jeg overhoved få flere FPS i FarCry 4 hvis jeg kørte SLI, eller ER CPU stopklodsen i dette tilfælde (også), ville være noget ked, hvis jeg bruger penge på endnu et kort og ikke får noget ud af det, udover større strømforbrug, mere larm og varme.?
Ville jeg få bedre ydelse hvis jeg brugte pengene på en SSD til mine games, fremfor den gamle HDD de ligger på nu i stedet for fx?
Pt. ikke så vild med at skulle upgrade CPU, da det bl.a. også kræver nyt MB, er heller ikke lige med på hvorfor den CPU jeg har evt. er så dårlig som den måske er(?), bevares den er af ældre dato efterhånden, men hastighedsmæssigt er den da ikke håbløs bagud ift. hvad man ellers kan købe i dag - men måske opbygningen af CPU i dag gør en masses ved ydelse kontra denne, hvad ved jeg - ikke meget ift. dette?
Hvad ville i gøre i given situation?
På forhånd tak.