Asus Zenbook og Windows

Software d.  19. januar. 2015, skrevet af Shark
Vist: 437 gange.

Shark

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2015 07:46:30
Svar/Indlæg:
2/6
Hej
Jeg har lige fået fat i en brugt Asus Zenbook ux32vd, hvor der ligger en Windows 7 HP på. Men den tidlgere ejer af maskinen står som ejer også vil jeg gerne formatere den, så den fremstår som en "ny" maskine.

Jeg har styr på at formatere og installere. Men mit problem er at på den her model der er der en 24GB SSD og en 500GB alm hardisk.

Jeg kan se at der pt. er installeret Windows på den lille SSD, hvilket gør der ikke er mulighed for at installere mere der og den er hele tiden fortæller at der mangler plads.

Men hvordan installere jeg en ny Windows?

- Skal jeg installere den på 24Gb ssd (for at få hurtigheden i opstart) ? eller kan jeg installere den på 500Gb disken. Også fortælle Windows at den skal bruge de 24GB som midlertidige lager eller hvordan?

Håber i forstår mit spørgsmål... Ellers håber i spørger ind til det. Vil jo gerne udnytte hastigheden i den ssd.
bauner

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
19-01-2015 10:01:28
Svar/Indlæg:
853/71
Jeg har haft sådan en. Fra fabrikken var der Windows på den mekaniske disk. SSD´en blev vidst brugt som cache, så den virkede lidt som en hybriddisk.
Jeg syntes den kørte vildt langsomt og skiftede den mekaniske disk ud med en SSD.

Shark

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2015 12:55:09
Svar/Indlæg:
2/6
Det var også en mulighed. Er det nemt at skifte den?