Crap, lige fundet kommende lyd-løsning og så alligevel ikke...?

Diverse d.  20. januar. 2015, skrevet af Whatever4ever
Vist: 1423 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2015 18:41:00
Svar/Indlæg:
415/86
Længe været træt af "min lyd", (gaming, musik) køre pt. bare stereo med mit Sennheiser PC323D, da jeg efterhånden er kommet til at virtual surround er noget opreklameret fis, så derfor; nyt gear.

Kommet frem til følgende:

ModMic
http://www.modmic.com/

Sennheiser HD 598
http://www.edbpriser.dk/hovedt...

NAD DAC
https://www.hifiklubben.dk/ste...

Endelig tilfreds da jeg længe har været på jagt efter en løsning, men sidst på aften slog det mig - hvor fanden gør jeg lige af stikket fra ModMic, der er skisme ikke noget mic-stik i DAC'en (som jeg ser det) doh... (tvivler på det er muligt at bruge nogle af dem der er bagpå)

Så kan nogle komme med alternativer til denne DAC, hvor det også er muligt at få sat mic til?

Har kigget på en anden mic istedet fx http://www.bluemic.com/yeti/ som er USB, så var jeg ligesom over det (vil jeg tro), men den fylder jo af røven til, samt nok også lige er lidt overkill ift. hvad jeg skal bruge den til.

Any thoughts?

loopdk

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2015 18:55:53
Svar/Indlæg:
1351/206
Jeg ville kigge på argon2v2 . jeg kiggede på begge og valgte argon

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2015 19:53:23
Svar/Indlæg:
1599/100
Jeg har samme headset, og er 100% vild med det, dog bruger jeg mix fra mit microsoft webcam, virker kanon.

Jeg har en ældre Harman Kardon forstærker som jeg køre min lyd igennem, genialt, og koster langt under det du ude i. Så har jeg 2stk Yamaha højtaler tilsuttet forstærker.

Slukker bare højtaler, så køre på headset når jeg gamer BF4. Man kan få bedre opsætning, men til de penge jeg ahr smidt, er den svær at slå, ville ikke bytte det overhoved. Min forstærker er fra Hifi løsning. Du kan finde ligne på DBA for en 500kr.

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2015 22:51:55
Svar/Indlæg:
246/38
Jeg har lige fået en Lexicon Omega ind af døren idag, og shhiiiit.... den løfter sååååå meget, og jeg kan varmt, varmt, varmt anbefale den.
Har et sæt lækre ørebøffer fra Beyerdynamic T70 250ohm, og det lyder såååå fedt, at jeg faktisk glemmer alt omkring mig :D

Love, love, love...

Og skal det ikke være den, så overvej den de har i Hifiklubben fra NAD. Den lyder altså også rålækker.

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2015 23:01:47
Svar/Indlæg:
246/38
Lige en rettelse...
Jeg hader når andre skal give mig ideer til hva jeg skal købe. Men lige i det her tilfælde, tror jeg du søger det som jeg også har søgt.
Noget eksternt lyd, som spiller NOGET bedre end de fleste lydkort i pcen. + du vil gerne have lækker lyd ved afspilning af musik.

Dertil kommer der så et parametre som du bør overveje.
-Udefrakommen støj.
-Reservedele.
-Nem opsætning mht. lyd, og alligevel masser af muligheder.

Det headset du har nævnt på din liste, er for mig at se ikke pengene værd.
Du kan købe et sæt til 999kr, som spiller 5-6gange bedre.
http://www.4sound.dk/dj/tilbeh...

Angående din dac, så er den FREMRAGENDE til håndtering af musik.
Den giver dig bare ikke ret mange muligheder andet end afspilning, hvilket den altså også gør til kryds og slange.

Du kan købe en Lexicon Lambda, som både har mic og headphone foran, og du har mulighed for at styre rumklang, lydniveau på indgang og udgang, IMENS du spiller, uden at du skal rode med noget hardware/software, som er relateret til dit system.
Du har bare denne lækre bare stående på dit bord, og så spiller det max.
Billigt, og MINDST ligeså godt, som den DAC du har fundet dig.
Her f.eks.
http://www.dba.dk/firewire-lex...

Mht. til din mikrofon, så har jeg altid brugt disse man kunne klipse på tøjet. Både fordi at de ikke er i vejen når man skal have noget at drikke, men også fordi at de er billigere at skifte ud, hvis de går i stykker OG så er det mere behageligt og afslappende, synes jeg :)

Håber du kan bruge det til noget...

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2015 23:02:35
Svar/Indlæg:
1300/30
ville klart vælge blue yeti mikrofonen til det setup. Har selv haft den NAD DAC med et par Sennheiser HD 600, og sprødere lyd skal du lede længe efter. Den DAC er for vild.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2015 01:02:52
Svar/Indlæg:
2343/272
Kan du ikke bare køre mikrofonen på onboard lydkortet?

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2015 04:15:11
Svar/Indlæg:
4337/121
Jeg bruger denne mikrofon og den har overaskende god lyd og så er der råd til at have et mindre lager liggende 😉

http://biltema.dk/da/Kontor---...

ved mig fanger den fint min stemme klart og tydeligt selvom den ligger på bordet ca 1m fra mig

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 09:16:47
Svar/Indlæg:
246/38
Præcis #7

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 09:40:55
Svar/Indlæg:
2470/41

Sennheiser HD 598 er skam ganske udmærket - hvis man er til Sennheiser-lyd. Der er ikke så dyb bas som hos Beyerdynamic, men de er bestemt pengene værd.

Jeg har selv Sennheiser til gaming og Beyerdynamic til musik.

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 09:43:23
Svar/Indlæg:
246/38
Jeg synes bare ikk om den måde sennheiser lydisolere på:)
Det er simpelthen ikke godt nok set i forhold til prisen.

Derudover så synes jeg ikke sennheiser er detaljeret nok.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2015 09:51:33
Svar/Indlæg:
1300/30
#10 Hvad er det for nogle Sennheisers du har prøvet da? og hvad brugte du af lydkort/amp?

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 10:36:11
Svar/Indlæg:
246/38
Jamen har stortset prøvet dem alle i lejet omkring 500-1500kr. Over-ear modeller.
Afspillet på hovedtelefon forstærker sat til en NAD 320BEE.

Sennheiser bliver først lækre når vi kommer over 2100kr. Da har de detaljer og et generelt fint spektre:)

Sennheiser lever på deres brand, ligesom bose.
Det er først godt når vi er i deres dyre ende.
Hvorimod mange af de andre mærker gir mere for mindre penge. Feks. AGK og beyerdynamic :)

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2015 10:37:31
Svar/Indlæg:
1599/100
Godt nok et gammelt billede, men selve lyd setup er det sammen, og lagt op imod det du køber til PC'er, så er dette kanon lyd.

På forstærker sidder mit HD598 til nu, og drejer bare på Speakers off, og så det kun i hørebøffer jeg får kanon lyd.

Spiller ikke BF4 uden mit headset!

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2015 10:39:52
Svar/Indlæg:
1300/30
#12 ja for mine Sennheiser HD 600 var da yderst detaljerede samt en dejlig stram balanceret bas 🙂

Men muligt du har ret i at de lavere modeller er begrænset, men man får hvad man betaler for, og sennheiser er dyre hvis du skal have en god model 🙂

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 10:46:36
Svar/Indlæg:
246/38
Lyden i et sæt gode ørebøffer, ka sagtens hamle op med det setup #13 :)

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 10:49:20
Svar/Indlæg:
246/38
Har du 1000kr, så får du sgu ikke meget lyd hos sennheiser;)
Da er beyerdynamic generationer foran. Og det blir de ved med at være hele vejen op til en 5-6000kr:)

Havde jeg valget og 1500kr havde jeg kigget på andet end sennheiser.
-Jeg synes man får for lidt, sammenlignet med andre...

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2015 11:26:36
Svar/Indlæg:
216/10
Man skal lige huske på at der er en verden til forskel når vi snakker åbne/lukkede headset. Derfor er det svært direkte at sammenligne et par lukkede og åbne.

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 11:36:25
Svar/Indlæg:
246/38
Jeg går også mest udfra, at når han vil sidde og spille, og ikke ønsker hele huset/lejligheden skal høre med, så vil et lukket sæt være ideelt.
Derudover, så giver et sæt lukkede en bedre rumfornemmelse.

Men det er jo bare min mening...

morcheeba

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2015 12:04:38
Svar/Indlæg:
216/10
Jeg har det lige omvendt. Jeg synes det åbne er perfekt at spille med herhjemme så jeg stadig kan snakke med kæresten uden at skulle tage det af og på konstant.
Mht. rumfornemmelse så skal jeg ikke tilbage til de lukkede. Jeg bliver ør i hovedet af at have den "lukket inde" fornemmelse på for længe. Derudover er åbne også kendt for at have en mere naturlig lyd hvilket jeg er fan af.

Heldigvis laver de bøffer til os alle ;)

Pierre3400

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2015 12:56:44
Svar/Indlæg:
1599/100

Lyden i et sæt gode ørebøffer, ka sagtens hamle op med det setup #13 :)

Jubasdk skrev d. 21-01-2015 10:46:36

Jeg er ikke helt med på hvad du siger der? Måske kigger du billeder og danner dig din egen ideer af hvad mine ord betyder?

Jeg har Sennheiser HD598 hørebøffer, som jeg køre over min forstærker.. Det fungere så godt, at selvom jeg ikke behøver at spille med hørebøffer så gør jeg det.. Ud over det, så fortrukket at have en forstærker til Sennheiser HD598, selvom de virker fint uden.

Jubasdk

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 14:42:16
Svar/Indlæg:
246/38
Du ligger et billede ind af 3skærme og 2 reolhøjtalere.
-Ved ikke hvorfor det billede skulle ind, men dertil min kommentar.

Nu var min tanke nok dårligt beskrevet :D
De lukkede ørebøffer giver en bedre lyd af "jeg har ingen ørebøffer på, lyden kommer fra et sæt RIGTIG lækkert højtalere."

Åbne ørebøffer har aaalt for meget baggrundsstøj, og de er for luftige til at kunne danne et pænt og nuanceret lydbillede.
WhatHifi havde lavet en artikel sidste år, hvor de netop beskrev dette, og gik ret så detaljeret ned i det.
Noget med enhederne ikke når at samle nok luft, til de dybe toner, og derfor "flader" de åbne ørebøffer mere ud i lyden.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2015 16:52:57
Svar/Indlæg:
2470/41

Så er det underligt at Beyerdynamics bedste hovedtelefoner er åbne eller halvåbne.

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2015 00:11:21
Svar/Indlæg:
1300/30
#21 må sige jeg er slet ikke enige i dine synspunkter, men nu er lyd jo også meget subjektivt så vi behøves ikke være enige 🙂

Foretrækker selv åbne hovedtelefoner, og Sennheiser er klart bedst på det punkt IMHO. Lukkede har jeg ikke så mange erfaringer med. Jeg synes ikke de er behagelige at sidde med i mange timer.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2015 19:16:22
Svar/Indlæg:
415/86
Gode tanker 🙂 Great med noget input, takker.

Hmm. Eneste jeg umiddelbart kunne finde ud af ift. Aron, var at den heller ikke har mini-jack stik til en evt. ModMic.
Kunne også være interessant at vide hvorfor du lige valgte Aron, fremfor den anden?

Har da også et webcam (dog ikke sat til pt, da jeg aldrig bruger det), men det kunne da være en midlertidig løsning indtil jeg fx får fat i ny mic, hvis pengene skulle blev lidt små og så bare starte med resten.
(NAD DAC er jo heller ikke ligefrem billig, hvis det bliver en sådan)

#3/4
Lexicon Omega/Lamda kender jeg så ikke, men hvad jeg lige synes jeg forstod på den, så det nok også lige i overkanten af hvad jeg mener mit behov er, men tror da gerne at det er kram.
Som sådan har du ret og så alligevel ikke, der jeg egentlig godt vil hen, er at få noget lyd, hvor dét jeg høre er det der er tiltænk, sådan kort sagt, så mulighed for at stille på alverdens ting og sager har jeg i grunden ingen interesse i, men nem opsætning er vi vel alle tilhænger af. :) Men at kunne skrue op/ned og bare stereo, så det vist okay med mig heh.

Mht. klipse-mic, som #7 også er inde på, kontra mit umiddelbare valg af Blue Yeti, er vi over i noget lyd kvalitet, for tror der må være en stor forskel - bevares lige mht. Blue Yeti, som så også har alle de der Pattens at vælge mellem er også unødvendige, for dem får jeg aldrig brug for, men de muligheder er vel også med til at sætte prisen på den (ikke at jeg synes det er way 2 much)

Spændene - men bare for at være nysgerrig; hvorfor "haft" og hvad bruger du så nu og med hvilket grundlag?

Nah, eller tjoh kunne jeg måske nok, men vil tro det så også kræver at jeg har onboard lydkort aktiv og det vil jeg ikke, så.

#9-23
Headset - måske skulle jeg også lige klarlægge hvad jeg bruger dem til; 75% game og 25% musik (iTunes/YouTube), bare lige sådan for en god ordens skyld.

Selve valget af Sennheiser HD 598 er egentlig mest bare taget ud fra mainstream, set mange bruger dem og de har okay fine reviews samt en overkommelig pris (kender som sagt nada til headset når vi taler specs Hz Ohm osv).

Ud over dette, så det da muligt i har ret i at Sennheiser i den prisklasse ikke er "gode nok" og jeg evt. skulle hoppe på en HD 650 i stedet: http://www.4sound.dk/dj/tilbeh... - sågar også en mere cool farve end den brune/hvide'ish hehe.

Yup, er selv til åbne headsets, også grundet mange af de samme som nogle af jer er inde på, samt jeg mindes at have læst/hørt/set noget med at et åben headset bedre "pin-pointer" hvor en lyd "kommer fra" (games) - om der så er noget om snakken, eller om det er en and, skal jeg så ikke kunne sige.
Men åben skal de være uanset, synes også de lukkede bliver for varme ved længere tids bruge og er nu engang rart at kunne høre hvis det ringer på døren, eller kæresten kalder. lol.
Det sagt så er jeg på ingen måde lyd-sagkyndig, så om jeg i sidste ende ville kunne høre forskel på HD 598 og HD 650 har jeg ingen anelse om. Hmm.

Hvis valget skulle blive HD 650 fremfor HD 598, eller et hvilket som helst andet mærke, så længe det er åben, kan jeg heller ikke rigtig gennemskue, for Beyer Dynamic fx laver vel også nogle rigtige gode headsets hvis vi er oppe i 3k klassen - eller hvad.?

For lige at runde af for denne gang, så har jeg været nettet rundt ift. Blue Yeti for at se om jeg kunne bliver lidt klogere- men er stadig i tvivl, for - tja den er jo en bit stor og jeg skal på ingen måde have den stående lige foran mig (bordkanten), så hvis, skal den stå ved siden af skærmen, hvad jeg også har set nogle har, men så der jo alt det med om den så også opfanger ens stemme okay, hvad jeg da tror den gør som sådan, har jeg da set/hørt tilfælde på, men hvor meget støj opfanger den så også i rummet samtidig, hvad nogle er inde på at den gør en hel del, for ikke at nævne hvis man støder til skrivebordet, eller bare det at skrive på ens tastatur (Corsair K70 RED), alternativt kunne man gå hele vejen og investere i et "shock mount and boom arm" og så bliver prisen jo også en anden, men da være det er en nødvendighed, hvad ved jeg.

Nogen der har erfaring med dette, sådan ift. placering af Blue Yeti osv..
Er der måske andre alternativer til Blue Yeti kontra kvalitet evt?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Whatever4ever d. 23-01-2015 19:18:56.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2015 20:31:48
Svar/Indlæg:
2470/41

Headsets har mic indbygget, det har headphones (hovedtelefoner) ikke. HD 598 og HD 650 er hovedtelefoner.

Hvis du primært skal bruge dem til gaming, så vælg et godt headset og et godt lydkort.

Selv har jeg Asus Xonar DX og PC 350. Ham jeg spiller med har Asus Xonar DX og Custom One Pro m. mic-kabel. Der er mulighed for Dolby Headphone. Hvis du også skal lytte til musik vil jeg anbefale Custom One Pro - de er suveræne til det "game" (jeg har dem uden mic-kabel og bruger dem kun til musik).

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2015 21:26:46
Svar/Indlæg:
415/86
Doh fejl 40, der skulle jo stå headphones. 😲

Leder ligesom efter noget alternativt til headset, da jeg efterhånden har prøvet en del, både med og uden surround, real (flere højtalere i en cup) og virtual samt også tidligere haft decideret lydkort, men har aldrig rigtig været tilfreds, så deraf #0 😀

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2015 22:10:32
Svar/Indlæg:
2470/41

Kunne det tænkes at dit hardware bare har været ringe?

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2015 15:33:11
Svar/Indlæg:
415/86
Nah ikke just...

Har jo som sådan også være okay, mener bare det kan gøres bedre, samt jeg ikke længere gider deres virtual surround pjat, så...

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2015 21:12:02
Svar/Indlæg:
415/86
... og så døde den hér, eller...? 😕

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
26-01-2015 23:51:27
Svar/Indlæg:
2470/41

Virtual surround - den må du lige forklare.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2015 00:24:51
Svar/Indlæg:
4337/121
#30 Det kan internettet klare 🙂

http://en.wikipedia.org/wiki/V...
http://www.dolby.com/us/en/tec...

Her er en af producenterne der benytter pisset http://www.razerzone.com/gamin...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 27-01-2015 00:26:03.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
27-01-2015 07:45:04
Svar/Indlæg:
2470/41

Jeg bruger Dolby Headphone når jeg gamer og ser film og det er ikke noget opreklameret fis. Lyde der kommer bagfra høres som om de kommer bagfra.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2015 21:15:32
Svar/Indlæg:
415/86
Sparker lige liv i denne igen. 🙂

Er nu kommet til at jeg nu kun mangler en mic, så lige igen høre om nogen evt. har et par gode forslag/anbefalinger til en sådan, lige siges at det skal være USB og har selv kigget på fx Blue Yeti og andre i den str. men synes det lige voldsomt nok samt hvis, bør man nok også oveni have Boom Arm/Shock Mount før det bliver optimalt - hvad da sikkert også kunne være fint, men igen, lige i overkanten ift. behov...

Så egentlig helst at man kunne få ModMic med USB, men det så ikke muligt, desværre...

Nogen idéer?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2015 23:09:32
Svar/Indlæg:
5506/640
Er det ikke bare en adapter som den her du skal have?

http://www.av-cables.dk/Minija...

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2015 23:16:03
Svar/Indlæg:
415/86
Nah ikk' just lige dén, men hvis du nu kunne hitte en der gik fra minijack til USB, så begynder det at ligne noget. 🙂

Har skam søgt med lys og lygte, men uden held, eneste jeg i den stil har kunne finde, var en udelukkenede til iPod Shuffle (eller noget) og vist kun til at lade med, så...

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2015 23:23:31
Svar/Indlæg:
5506/640
usb lydkort

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
14-02-2015 23:25:50
Svar/Indlæg:
415/86
Tja så har jeg 2 hmm...

Well overvejer at slå onboard til og kun bruge det til ModMic som en evt. løsning, hvis det er den jeg ender op med, men hvor smart det er ift. "bare" at finde en USB mic, det...?

gasolin

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2015 00:14:32
Svar/Indlæg:
5506/640
prøv at kigge ind hos 4sound eller thomann.de

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
15-02-2015 16:31:07
Svar/Indlæg:
415/86
Takker for link, kender dog godt 4sound, dér jeg købte headphones, men har tidligere ikke søgt direkte på mic's, men faldt over Blue Nessie, som umiddelbart så interessant ud, så derfor:

Er der nogen der har erfaring med Blue Nessie?
http://www.4sound.dk/studie/mi...

Ville måske være et okay alternativ til Yeti eller lign. da den jo har indbygget popfilter og shockmount kontra Yeti fx, som skal købes ved siden af, samt den "fylder mindre".

Men er kvaliteten okay også i forhold til den er placeret lidt på afstand (siden af skærm) - hvad webcam jo så i grunden også er, bare ovenpå?