Hands-on erfaringer med forskellige bærbar mærker?

Hyggehjørnet d.  23. januar. 2015, skrevet af lp_larsen
Vist: 625 gange.

lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2015 20:40:13
Svar/Indlæg:
403/71
Hej

Jeg står overfor at skulle have skiftet min bærbare ud i nærmeste fremtid.

Der er reelt tale om en desktop-replacement, der også skal bruges til spil ind i mellem.

Jeg søger derfor lidt hands-on erfaringer vedrørende:
samlekvalitet, holdbarhed, varmeudvikling (eller rettere hvor varm det føles), blæserstøj og andre dagligdags brugsoplevelser vedrørende nedenstående mærker/serier.

Lenovo Y70-70
Asus ROG/G77
MSI GT/GS
Acer Aspire V

Jeg kan finde modeller indenfor alle mærkerne/serierne, og jeg vil derfor høre om nogle af jer der har nogle brugserfaringer med nogle af ovenstående.

Alt input er velkommen, dog undtaget "spar pengene og køb en stationær", det er overvejet, gennemtænkt og underkendt.

Med venlig Hilsen

Lars Peter





oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2015 21:21:22
Svar/Indlæg:
1440/318
Mine erfaringer med Acer Aspire er forholdsvis gode, hardware er altid i top og går aldrig i stykker mm du udøver vold 😉 Men jeg syndes ikke kvaliteten af selve "kabinetter" er så godt som det kunne være 😕 Det virker til efter min mening at de har brugt en meget billig plastik...

Bare du holder dig fra HP, jeg har ALDRIG oplevet en HP der ikke havde problemer med hardwaren 😢


cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-01-2015 21:33:33
Svar/Indlæg:
1450/40
Asus ROG serien er rigtige lækkere.
De er lidt klodset i forhold til mange andre bærbare, men til gengæld er de så godt som lydløse ved alm brug og siger ca det samme som en HP (ved idle) i load.
Mega lækker skærm, hvor man sagtens kan se ting på den, selvom man sidder skæv på den. Dette ved jeg at mange MSI bærbare har som svaghed.
Holdbarheden på hardwaren er sådan lidt. Den første Asus G53SW jeg havde, smed GPUen efter ca 2 måneder. Skiftet på garantien direkte ved Asus i Sverie. RMA tid 7 arbejdsdage inkl transport (betalt af Asus begge veje med UPS, hentet på adressen!
Jeg synes samle kvaliteten på ROG serien er det bedste jeg har set. Bygget som en tank. Lækker tastatur.
Jeg har pt en G55VW som jeg ikke har haft nogle problemer med overhovedet.

Vi har lige fået en Lenovo Y50-70 (15") ind af døren på arbejde. Lige min umiddelbart erfaring er finishen på den er rigtig sprød. Dog har jeg ikke lige fået leget så meget med den i nu. Så kan ikke sige det store om hvordan den ellers er.
PS. Den skal jordes, når den er sat til 220V ellers er den lidt i stødet når man har fingrene på låget (da det er lavet / udført i en metal af en art)


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2015 07:01:05
Svar/Indlæg:
1300/30
Lenovo Y-serien er ret lækker. Havde selv en Y500, og den levede bestemt op til mine krav kvalitetsmæssigt. At så GTX 650Ti SLI var noget lort er så hvad det var. Mere et spørgsmål om hardwarevalg formoder jeg. Men Lenovo'en havde gode temps, et godt keyboard, lækkert design, og god byggekvalitet 🙂

Evt kig efter en model med en IPS skærm. Skærmen i en bærbar er altafgørende IMHO. Det havde min Lenovo dog heller ikke, men har min nuværende Clevo.


lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2015 10:55:34
Svar/Indlæg:
403/71
Tak for input. det ser ikke ud til at der er nogen der har decideret dårlige erfaringer med nogle af modellerne, så jeg må se om. jeg kan finde en fysisk butik der har flere af modellerne så jeg kan se dem side om side og danne mig et indtryk.

Hælde dog personligt mest mod Lenovoen, men det drejer sig udelukkende om bias fra min side, så det skal jeg nok overkomme, når jeg står i butilken, hvis det er