ville høre jer ad, om min snart 7 år gamle Corsair tx750w kan klare et helt nyt system med et gtx 970 måske 980 med alt andet guf der tilhører. 750w burde være nok. Men er alligevel itvivl da det er den helt gamle tx model.
Hvis du alligevel skak ud og købe nyt, så køb en ny PSU. Så er du sikke på at du ikke kommer til at mangle et specielt stik fordi atx-standarten har ændret sig. Der sker da lidt på 7 år.
Det er nok ikke stik du kommer til at mangle (jeg gør i hvert fald ikke), men der kan måske være lidt "pjat" med den skrappe strømstyring, som en moderne Devils Canyon kræver. Jeg klarer den ved, at der er en "dummy" i BIOS jeg kan enable, så forbruget ikke falder helt så langt ned, som det ellers kunne. Min gamle PSU tror noget ikke virker uden denne "dummy" aktiv, og så slukker den helt for PC'en.
Kvalitet, den er mere støjsvag op til ca 350 watt end 850 watt versionen, så den her strømforsyning vil jeg anbefale og rigtig mange andre gør det også, synes at prisen er yderst rimelig
Altså hvis du har brugt din pc meget og ved høj belastning, så kunne jeg måske godt finde på at skifte hvis pengene er til det. Men har du ikke kørt dit system ved høj belastning, og ikke hver dag i flere timer, så ville jeg helt sikkert beholde den.