Er der nogen af jer herinde der bruger alm. deminiraliseret vand og den AntiCorro-fluid

Vandkøling d.  25. januar. 2015, skrevet af DEVILFISH
Vist: 810 gange.

DEVILFISH
 
Overclocker
Tilføjet:
25-01-2015 18:16:08
Svar/Indlæg:
45/7
Hej
Er der nogen af jer herinde der bruger alm. deminiraliseret vand og den her AntiCorro-fluid
http://www.coolerkit.dk/shop/a...
uden at jeres vand ændre farve og forbliver klart ?

Mit vand bliver blåt efter bare 7-14 dage ?

Sorry hvis jeg misbruger jer lige for tiden ved at spørge som ti tosser 🙂


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af DEVILFISH d. 25-01-2015 18:28:16.
patrick
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
26-01-2015 10:07:11
Svar/Indlæg:
4/1
jeg bruger bare demineraliseret vand og ikke andet. det koster 10kr pr liter så skifter jeg det vær 2 måned (kan godt holde 6 måneder) det eneste jeg har haft problemer med er når man kommer farve i vandet så kan der godt samle sig nogle bitte små klumper af farve i blocken 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af patrick winterberg d. 26-01-2015 10:08:11.


DEVILFISH
 
Overclocker
Tilføjet:
26-01-2015 10:37:46
Svar/Indlæg:
45/7
Hej Patrick
Tak for input så må jeg heller prøve med rent demineraliseret vand og se hvad der sker hvis det ikke bliver blåt så må det jo være den AntiCorro-fluid


DEVILFISH
 
Overclocker
Tilføjet:
03-02-2015 20:24:01
Svar/Indlæg:
45/7
Opdate
Jeg skiftede mit deminiraliseret vand ud for en uge siden, uden at rense mit anlæg det blev bare skyllet igennem med nyt vand og undlod at komme noget AntiCorro-fluid i .
Mit vand er nu stadig helt klart uden så meget som et blåligt skær.
Så jeg må konstatere at det er AntiCorro-fluid væske der farver mit vand blåt.

Så hvis nogen ønsker blåt vand i stil med alm sprinklervæske fra en tankstation så er AntiCorro-fluid en billig løsning som beskytter både mod alger og korrosion .
Men hvis man som jeg ønsker klart vand med rødt led lys ligner det l..t ☹
Så nu skal jeg finde et alternativ mod alger og korrosion som ikke farver vandet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DEVILFISH d. 03-02-2015 20:26:12.


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 20:28:15
Svar/Indlæg:
2676/147
Færdig blandet væske 🤡 😳 :yes: ❤


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2015 23:05:11
Svar/Indlæg:
397/35
http://www.coolerkit.dk/shop/e...

Skyllede mit system igennem (masser af helt nye dele) med demineraliseret vand + teskefuld citronsyre (pr. 1 liter væske) og det blev en smule blåt efter et stykke tid.

Skiftede opløsningen ud et par gange og hældte til sidst det færdigblandede i, som jeg linker til øverst. Det er stadig HELT neutralt farvet efter 6 timers lækage-test.


DEVILFISH
 
Overclocker
Tilføjet:
04-02-2015 12:02:39
Svar/Indlæg:
45/7
#4-5
tak for info

Lige for øjeblikket piller og roder jeg og tapper vand af og på jævnligt,så lige nu gider jeg ikke at bruge færdig blandet væske.
Der er også en der har foreslået at bruge 1 del bil kølervæske til 10 dele demi. vand og det skulle uden problemer kunne holde et år +
(har begge dele i garagen 🙂 )

er der nogen herinde der har erfaring med det ?


zip
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2015 12:59:04
Svar/Indlæg:
123/7
Jeg har kørt med destilleret vand og anticorro fluid. Demineraliseret vand er uden mineraler, men det er ikke rent som destilleret vand.

Sørger du for der ikke kommer skidt i dit loop og ingen fedtede naller på dine fittings når dit loop er åbnet op. Så kan du sagtens køre med gode dyes uden at få snask overalt.

Men sørg for at vælge noget ordentligt færdigblandet.

Det vigtigste er bare dit loop er rent indvendigt, bruger du f.eks destilleret vand er det rent, men åbner du flasken og ånder ned i den eller rører det med nallerne, så er det ikke destilleret længere.

Sorry for lidt OT :)