Intel NUC 5. gen vs Streacom byg selv

Media Center d.  28. januar. 2015, skrevet af kimhoersted
Vist: 2694 gange.

kimhoersted
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2015 11:29:30
Svar/Indlæg:
31/11
Hej,

Jeg overvejer lidt hvad jeg bør gå efter i nye medie center.

Intel NUC 5. generation med Core I5 + ekstern bluray drev eller blueray afspiller

eller

Streacom FC 8 EVO selvbyg (jeg frygter lidt at denne model vil blive noget dyrere end Intel NUC). Her kan jeg jo montere intern blu ray drev.

Nogen som har erfaring med at bruge både hdmi og dp på en NUC, for et af stederne vil jeg skifte imellem at køre igennem forstærker og ellers direkte til TV.

Jeg hælder lidt til nyeste generation af Intel NUC, da den jo unægtelig er noget mindre en Streacom.

mvh

Kim
Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2015 14:46:41
Svar/Indlæg:
765/28
Hvad skal du bruge dit medie center til? Er det kun til afspilning af filer, eller skal du også optage på den?

Overvej evt den mindst nørdede løsning med en medie afspiller, der bare afspiller det den skal og så en alm bluray afspiller ved siden af.
Evt en mindre NUC - i3 (self. gen 5) og lade den køre noget plex eller lign.


kimhoersted
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2015 15:05:05
Svar/Indlæg:
31/11
De skal bruges til at koble op imod min medie server, hvor den skal afspille dvd/bluray og video.

Det er sådan set alt hvad den skal bruges til.

Og det skal køre Windows 8.1.

Jeg skal ikke optage på den. Hvis det på sigt bliver muligt at optage via mit IPTV signal, så bliver det min medie server, som bliver optage enhed og så streamer de andre fra den.

/Kim


Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2015 15:31:12
Svar/Indlæg:
765/28
Så ville jeg tage en i3 model af en art. Den er kraftig nok til at afspille det meste. Overvej evt noget Kodi (XBMC) på linux, så sparer du licensen til windows. Du skal have 5. gen. af i3 / i5 hvis du skal afspille 4k i 60Hz.

Alternativt, hvis du vil have noget der virker ud af boksen: http://www.cloudmedia.com/prod... - ikke så meget at pille i selv. Men det er et spørgsmål om temperament

Der findes et par produkter af den slags, og fælles for dem er at de ikke bruger ret meget strøm og de er relativt billige.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2015 17:22:34
Svar/Indlæg:
786/83
Der er ingen tvivl om, at prisen hurtig løber derudaf, hvis du vælger at bygge selv i et Streacom kabinet. Indrømmet, det er fede kabinetter, men inden man har fået købt kabinet samt kabinettilbehør er prisen hurtigt det halve eller mere af en NUC med i3 processor.

Hvis den bare skal bruges som mediecenter, behøver du ikke køre med en i5.

Jeg ville personligt vælge en NUC og så med tiden købe et Streacom NUC kabinet, når de får lavet et, der understøtter den seneste generation.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2015 18:34:25
Svar/Indlæg:
3233/128
i3 hd4000 klarer alt og er rigeligt


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2015 22:45:39
Svar/Indlæg:
786/83
#4

Jeg ville vente til den nye NUC med i3. Den har fået bedre grafik og AC WiFi som standard.