Man køber domæne ved dk-hostmaster, og det koster 45 kr pr år. Kan ikke huske om det er oprettelse.
Når og hvis du ønsker et domæne du selv vil hoste eller købe et webhotel, ja så tager du den derfra. Hvis du selv hoster, bruger du gratisdns til at navigere alt trafik til din server.
Så har dk hostmaster ændret procedure. Jeg købte mit domænenavn gennem dem for en del år siden og da der blev tilføjet nye suffixes fik jeg mail med tilbud fra dem om køb af flere.
Har lige tjekket hos dk hostmaster. Man kan ikke længere registrere .dk domæner gennem dem.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PCDania d. 28-01-2015 19:44:42.
#8 Pas, skal ikke afvise at de har ændret procedure.. I 2010 var det i hvert fald ikke muligt.. Skal dog ærligt indrømme at jeg ikke husker eller undersøgte om det var muligt før dengang.
Mener du ikke unoeuro.com? :)
Korrekt, du kan jo altid skifte hvem der skal styre DNS for dit domæne.. 🙂
Du skal aldrig redigere i dine DNS records hos DK-hostmaster de peger kun videre til den navneserver som er ansvarlig for lige netop dit domæne. Hvis du vil ændre i dine DNS records skal du gøre hos den udbyder som har de navneservere du benytter.. Skifter du fra eks. unoeuro til gratisDNS skal du ændre navneserverne hos DK-hostmaster, så den peger på den rigtige udbyder, men intet andet 🙂