Jeg har storebroderen til den BenQ og der er et hav af indstillinger. Desuden er den også nemmere, at tage med til LAN party, da der er et håndtag i selve skærmen. Skærmen er mat, hvilket går lidt ud over farverne, men til gengæld har den meget mindre genskin end en glossy skærm.
Men BenQ skærmen er rimelig populær og har en god ven, som også er rigtig glad for sin. Kan klart anbefales og hvis knægten har mod på noget Nvidia 3D kan det også lade sig gøre 😛
Har dog ikke erfaring med de andre skærme, men man går aldrig galt med en ASUS :yes:
Kan kun anbefale en Benq XL2411Z, Har haft min i snart 1 år og det er en fed skærm. Farver osv. er hvad man forventer af et TN panel, omend så er det et af de pænere TN paneler.
Kan varmt anbefale BenQ XL2411z. Har selv tre af dem. Har også haft 2x BenQ XL2410T som er den ældre model med kun 120Hz, de var også nice - de blev udelukkende skiftet ud da de ikke passede i designet med den første XL2411z jeg købte.
Den er meget robust af en skærm og være og foden med hæve/sænke er virkelig dejligt at have!.
Har aldrig haft problemer eller pixeleringsfejl med disse. og så holder de brugtprisen godt. købte mine XL2410T for 2000~/stk og solgte dem for 1500/stk igen efter 3½ års brug.
Jeg er glad for min Asus VG248Q 😀 men den kræver at man lige downloder en ICC profil til den, fra siden her. ellers er den utrolig svær at indstille.. dee har en meget skarp kontrast på den, men bagefter står den helt knivskarp over det helt og har rigtig flotte farver
BenQ XL2420Z skærmen er fantastisk i refresh rate, nogle/diverse indstillinger mm.
Men farverne er lidt meh, og sort niveauet er godt nok forfærdeligt. Når jeg sammenligner den her XL2420Z med min Samsung PX2370 (TN) eller mit fjernsyn med VA.. Amagawd so bad. (Eller med min Tab S, trololol.)
F.eks. tog det mig utallige timer at finde nogle indstillinger hvorpå at Far Cry 4 så OK ud, og hvorpå at spillet faktisk kunne spilles både om natten og dagen. - Og ja, har både prøvet settings på nettet, color management etc., når man først har prøvet en god skærm farve- og kontrastmæssigt så er den altså ikke ret god :p
Hvis det ikke var for refresh rate'n så havde jeg skiftet skærm.
Hvis du har pengene så vil jeg forslå Eizo's gaming skærm med VA panel, den koster dog omkring de 3k, desværre. (Måske brugt?)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DjeavleN d. 05-02-2015 21:19:36.
#7 - Yes, det er den. Men den er også satans dyr for en FuldHD skærm 😛 Men hvis jeg havde pengene så ville det personligt nok blive den, farver og kontrast + gamer.
Ellers kan man altid tage chancen med en Korea skærm med IPS/VA panel og 2560x1440, 120Hz - Men de er vist lidt hit-and-miss - har dog aldrig selv prøvet en, så skal ikke spille smart på dem 🙂.
En DEL kan fixes igennem Nvidia control panel når det kommer til farver og kontrast på min BenQ, men den er stadig slem når det kommer til mørke farver. Syntes personligt at jeg mister lidt af oplevelsen i Far Cry 4 når man kommer ind i en cave eller lignende, ved de mørke farver (eller bare night time).
Til pure FPS gaming så er den sikkert lækker nok, med dens "Black eQualizer". Det får mørke farver til at blive lysere og mere "grå" - Så nemmere at finde folk der gemmer i mørke hjørner, på den anden side mister du også mørke nuancer - Men hvis hardcore CS så er den sikkert fantastisk.
Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af DjeavleN d. 06-02-2015 09:44:14.
Der er nogle .icc profiler du kan hente til skærmen på f.eks. https://pcmonitors.info/review... Har dog prøvet dem, stadig ikke ret god billede kvalitet vs. andre teknologier 🙂
Personligt ville jeg stadig tage Eizo'en. Det er godt nok den dyreste. Men hvis du på nogen måder kan lide farveægthed samt kontrast så er der ingen alternativ til den, med mindre du vil have noget 120Hz VA/IPS fra Korea igennem eBay mm.
Personligt så regner/håber jeg godt nok at det her bliver min sidste TN panel skærm. Måske er jeg dog blot blevet for gammel til dårlige farver/kontrast 😛
Personal rant: - Den 27" IPS på 2560x1440 jeg lige har købt herinde på hwt, ser såååårh smuk ud, sammenlignet med min BenQ 😀 Jeg er begyndt at bruge den spil der ikke kræver de høje Hz, som f.eks. Heroes of the Storm & WoW.. og til dels Far Cry 4, bare fordi at billedet er så meget kønnere 😛