skal nemlig ud og kigge på en brugt corsa 1,2 med aut. gear .. kun kørt 49500km .. og er første gang registeret 12-2011 .. så den er ikke meget gammel..
tænkte måske at jeg skulle holde øje med nogle bestemte ting? :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mustaa d. 05-02-2015 19:31:25.
Kan se mit indlæg fra tidligere forsvandt eller jeg fik timeout.
Nå men har selv været ejer af en Corsa fra 2008. Kørt 249.000km ish
Det er muligt jeg fik mig en mandags bil, men når den kørte, var den fantastisk. Glæden ved ny bil holdte dog kun i små 14 dage.
ting jeg har fået lavet: Aircondition 2 gange (ikke garanti) Førersæde da konsol knækkede (vejer 78kg) (garanti) Turbo (efter ca. 100.000km) godt 20.000 kr. (2år og 1 måned..- Ikke garanti) EGR Ventil - godt 5.000,- (ikke garanti) Sidespejl - Glasset faldte ud. (ikke garanti) Styreboks (ikke garanti) Ledningsnet (garanti) 14dage efter service med bremse udskiftning, begyndte bremser at "hugge" --. nye bremseskiver + klodser -- (ca 8 mdr gammel - ikke garanti) ALT lys i midterkonsol forsvandt. -- Alle pærer gik på en gang. (ikke garanti)
Ting jeg ikke fik lavet som fejlede stadig da jeg solgte den. Spildte olie - Mekaniker fandt aldrig ud af hvorfor.. 4 Varmedimser i bagrude i stykker (bil ca. 2 år 4 måneder da dette skete) - Ville godt ny bagrude. Speedometer viste forkert.. MEGET forkert. I byen og folk kunne GÅ forbi. viste speedometer 240km/t. Gps = 15km/t (samlet 30.000 i fejlsøgning -- ingen forstod hvorfor)
Så personligt er jeg færdig med biler med så kort garanti. Så kører Hyundai med 5 års nu. Kører som en drøm stadig efter 1 år. :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bullerbums d. 05-02-2015 20:26:36.
En 1,2 med gammeldags automatgear bliver virkelig en sløv affære, og skal du følge med trafikken ryger økonomien, da du hele tiden sidder med speederen nede. Men som nævnt længere oppe, find et bilforum med nogle mekanikkere, de har bedre styr på almindelige svagheder ved sådan en øse.
Ingen steder på nettet oplyses der præcis, hvilken type automatgear Corsaen har, men det er næppe en moderne dobbeltkobling (ofte forkortet som DSG). For at undgå et længere foredrag om automatgear, tager vi en simpel forklaring. Traditionelle automatgearkasser har et højere spild af motorens energi under acceleration, end en manuel eller dobbeltkobling. Bilens acceleration vil derfor være langsommere og forbruget højere i start stop kørsel.
Til at illustrere dette kan vi kigge på 0-100 tider. Opel Corsa 1,2 manuel 13.6 sek Opel Corsa 1,2 auto 14.9 sek
Resultatet er at man ofte ender med, at træde hårdere på speederen for at følge trafikken og derfor bruger mere benzin (egen erfaring).
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SDK d. 05-02-2015 23:09:58.
Ingen steder på nettet oplyses der præcis, hvilken type automatgear Corsaen har, men det er næppe en moderne dobbeltkobling (ofte forkortet som DSG). ,Det Er vel ikke Som i De gamle Daf,Med Remtræk og skiver 😲
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Noltus d. 06-02-2015 06:55:40.
har fam. der har en 1,4 benzin fra 2006. rust mellem bagskærme og kofanger kom hurtigt. og 1,4eren har kæde, den lyder som en diesel de første 5 sek den er igang . men 1,2 har vist rem, så den er ikke så dyr at holde.
Skal i hvert fald ud og se på den imorgen.. Hvis jeg får en endnu bedre pris , og kan lide den.. Så tror jeg at jeg tager den..
Vil dog helst have den til FDM's Brugt bil test .. Før jeg skriver under.. Har i prøvet denne test? Der står det tager 2-3 timer og de vil lave en komplet test af næsten alt på bilen.. Derefter kommer fejl på en rapport..
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mustaa d. 06-02-2015 13:54:11.
#0 Jeg ville nok gå uden om biler med automatgear, medmindre det er en dyr luksus bil, hvor service, benzin og dele alligevel er dyre. Automatgearkassen giver dig, dårlige kilometer regnskab, langsommere bil, dyrere omkostninger.
Desværre skal det være med aut. gear, da jeg har dårlig venstre knæ .. er tidligere opereret i knæet ..
Har tidligere fået meget ondt i knæet ved at køre 2-3 uger med normal gear...
jeg er ligeglad med om bilen så koster mig lidt mere .. og om den ikke kører så langt på literen .. Det vigtigste er bilen ikke "går i stykker" .. selvfølgelig er det fint med at skifte slide dele, bremser osv... men motor eller gearet skal jo ikke gå i stykker når bilen er 4-5-6 år ..
Den bil jeg kigger på nu er fra 2011 og kørt 49500(rundet op) .. Hvad er en god pris for den?
Det her står på bilens annonce:
* Bemærk automatgear og det lave kilometer Fjernb. c.lås Kørecomputer Infocenter Sædevarme Højdejust. forsæde El-ruder CD/radio Bagagerumsdækken Vinterdæk Bilen fremstår i pæn og velholdt stand * AFHENTNING er typisk biler der falder uden for vores normale sortiment og sælges derfor uden GARANTI.
Ikke mange forhandlere giver RENT garanti .. Har læst rundt mange steder på nettet.. og spurgt flere forhandlere..
nogle af dem giver det imod mere betaling..
hvis jeg ikke får sælger med til at få den til FDM's test .. så vil jeg i hvert fald ned i pris med ca. 8-10,000 .. så man evt. selv kan lave fejl og mangler.
Hvis det er forhandler der sælger den,er der 6 mdr garanti på bilen,ved salg til private kan han ikke skrive "afhentningpris" eller "solgt som beset uden garanti". Han skal reparere det,der går i stykker de næste 6 mdr.
Men han kan fx skrive på slutsedlen at "gearkassen støjer" eller "rattet ryster ved nedbremsning" hvis du skriver under på det,kan du ikke reklamere over det i fremtiden. Og han kan naturligvis ikke skrive at der er fejl på alle bilens komponenter,det skal være indenfor rimelighedens grænser...
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bmwnp d. 06-02-2015 18:17:17.
Hvis de ikke har lavet det om fra tidligere Corsaer (2008) så er automatgearet en manuel gearkasse med skifterobot. Dvs den skifter langsomt og gynger meget ved gearskift. 1.2 er med kæde, og på de tidligere motore skulle kæden typisk skiftes mellem 100.000 - 150.000 selvom der ikke er interval på, så begynder de at rasle ved opstart. Jeg har skiftet et par stykker af dem, og det er ikke så dyr en reparation. Lad vær med at køre 30.000 mellem olieskift. Kør 15.000 istedet, min 1.4 har kørt 190.000 da jeg skiftede kæde på den, og den trængte ikke engang til at blive skiftet. Udover det så vær opmærksom på rust under spids på motorhjelm og i bagskærme. Det er en okay bil, men jeg havde nok valgt en Ford fiesta istedet.
#25 Tusind tak for dit indlæg!! Mange mange tak fordi du har brugt tid på at skrive det her... Hjælper virkelig meget 🙂 ..
Et spørgsmål .. Hvad hvis sælger ikke kan fremvise en servicebog??.. Den er kun kørt 49000... Kan der være alvorlige fejl på den allerede ved så lav km?..
Og I forhold til motoren.. Så er jeg sikker på at 1.2 er okay fint for mig.. :)..
Jeg vil nok opdater jer på hvad jeg så finder ud af 🙂..