Har et Sapphire R9 290 vapor x jeg gerne vil tilslutte 4 skærme til 3x1920x1080 og 1 x2560x1080
til 2560x1080 skærmen aktiv dp til hdmi adapter
hdmi til hdmi og 2x dvi til hdmi til de 3 dell skærme
Virker på et msi gtx 780 med samme antal udgange, men ikke på sapphire kortet.
Med sapphire kortet kan jeg køre med alle 4 skærme i eyefinity men ikke de 3 dell skærme jeg har og så den store skærm uafhængigt af de 3 ens skærme
Hvor høje opløsninger pr skærm kan grafikkortet trække når der bruges 4 skærme ?
Skal jeg bruge dp udgangen til en af mine 3 dell skærme og en aktivt adapter eller kabel til 2560x1080 skærmen pga opløsningen
Hvordan for jeg det til at virke?
Hvorfor er der signal på alle 4 skærme i eyefinity men virker ikke når jeg vil køre eyefinity med de 3 ens skærme og den sidste skal virke uafhængigt af de 3 andre.
Jeg kan ikke finde ud af at sætte det op så 3 skærme virker sammen og der kommer signal på den sidste med mindre jeg køre eyefinity.
I følge manualen skriver de 2xdp,dvi og hdmi for 4 skærme, men eyefinity virker selvom jeg bruger alle udgangene
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af gasolin d. 09-02-2015 16:12:46.
Det er en klassik Sapphire udfordring, det står dog beskrevet på deres hjemmeside how-to er jeg sikker på.
Men, første ting. Dine 2 DVI porte og din HDMI deler formodentlig 2 udgange. Anden ting, brug dine DP porte og få fat i en mere aktiv konverter, så skulle du være kørende!
Det er en klassik Sapphire udfordring, det står dog beskrevet på deres hjemmeside how-to er jeg sikker på.
Men, første ting. Dine 2 DVI porte og din HDMI deler formodentlig 2 udgange. Anden ting, brug dine DP porte og få fat i en mere aktiv konverter, så skulle du være kørende!
Havde selv samme udfordring med Sapphire HD6950.
Jeg skal ikke have en dyrt aktiv adpater har jeg har og det virkede ikke (nvidia) måske skulle mit grafikkort lige justeres (power limited) men det virkede ikke så inden jeg pillede ved power limited så kørte det ikke.
Det virker nu med alle skærmene i 3x 1920x1080 og 2560x1080, men jeg ved ikke hvad jeg skal forsøge for at få det til at virke i eyfinity med de 3 skærme samtidig med at den store skærm virker for jeg kan ikke spille på 3 skærme.
Der må være en måde at sætte det op på jeg ikke kender
Jeg forstår ikke når jeg køre pt med alle skærme i 3x1920x1080 og den sidste i 2560x1080 hvorfor jeg ikke kan køre eyefinity med de 3 skærme og så virker den store skærm normalt.
Når de 3 ens skærme køre eyefinity så sker der det at når jeg bruger den aktive adapter i linket til min 2560x1080 skærm og sætter det i grafikkortet, så bliver de 3 skærme sorte og den store skærm blinker
Jeg ved at når man bruger 4 skærme skal man bruge en aktiv adapter men også hvis en ud af 3 skærme er i højere opløsning end 1920x1080.
Det også som om at jeg skal bruge dp på grafikkortet til en af de 3 ens skærme, men gør jeg det skal jeg have en aktiv adapter til min 2560x1080 skærm der kan klare 2560x1080 måske en til dp der kan klare 2 skærme
Så en aktiv dp adapter til 2 skærme der kan klare 2560x1080 og 1920x1080, manuallen siger dvi,2xdp og hdmi dog er der i følge manuallen ingen af dem der er aktive adapter/kabel og det forvirre mig lidt selv om jeg skal have en aktiv adpter pga en skærm med højere opløsning end 1920x1080