#4 Hvordan brændte de nallerne på 290(x) kortene? I et år havde de bedste pris/performance over GTX 780.
Jeg forstår altså heller ikke helt hvorfor de ikke kan gøre så sli/cf udnytter alle ram. men skal vi ikke lige give det et år eller to før vi kalder 4k det nye sort 🙂
#4 Hvordan brændte de nallerne på 290(x) kortene? I et år havde de bedste pris/performance over GTX 780.
Spændende, jeg ser frem til hvad de kommer med. :)
Savner mine 2 x 7870XT kort i CFX. 😢
Havde jeg nu ikke de store problemer med, spillede kun BF3 dengang i 1080 bemærkede det sgu ikke, så alt det stuttering snak har ej ramt mig, hvor er jeg heldig da. 😎 😀
Pt så ser det da ud til at cf (290x) er sli overlegen i forhold til microstutter.
#12 Hvorfor er det så forskelligt kontra de RAM der sidder i mobo? De sidder jo også i individuelle slots og kører eksempelvis dual, triple eller quad channel.
Altså vi kan sende en mand på månen, en robot på mars men ikke dele de RAM der sidder i et multi GPU setup. Det er sgu da tarveligt..
#12 Hvorfor er det så forskelligt kontra de RAM der sidder i mobo? De sidder jo også i individuelle slots og kører eksempelvis dual, triple eller quad channel.
Altså vi kan sende en mand på månen, en robot på mars men ikke dele de RAM der sidder i et multi GPU setup. Det er sgu da tarveligt..
Bare få lanceret det R9 390X kort, så vi kan komme igang 😲
Altså hvis man skulle vælge GFX efter hvert eneste enkelte spils resultater, så skal man have et arsenal af grafikkort liggende som man så sætter i efter hvilket spil man ønsker at gå igang med.
Jeg forstår altså heller ikke helt hvorfor de ikke kan gøre så sli/cf udnytter alle ram. men skal vi ikke lige give det et år eller to før vi kalder 4k det nye sort 🙂
Fatter ikke hvorfor de ikke smider 6-8Gb VRAM på som standart eller laver noget smart hvor man kan samle VRAM fra f.eks to kort så det blev 4Gb+4Gb=8Gb VRAM :yes:
Det virker helt gak at soppe rundt i 3-4Gb VRAM når 4K osv opløsning er det nye sort 🙂
Fordi det har man ikke kunnet siden 1998 og der er stadig ingen hardware baseret løsning på det. Det kan være muligt med en software baseret løsning som i DX12 og Mantle hvor der vil være en form for understøttelse men kun hvis spiludviklerne selv vælger at smide tid og penge i understøttelsen - men det ved vi jo godt hvordan ender.
Før at Rammene kan "samles" på hardware plan uden om softwaren, så vil jeg ikke have de store forhåbninger.