Godaften Mit nuværende tastatur er begyndt at pibe når på nogle af knapperne. Derfor overvejer jeg at udskifte det. Den nuværende model er noget billigt skrammel, et Cooler Master Devastator til 300 kr inkl mus. Jeg er blevet rigtig glad for musen. Hvad kan folk anbefale af tastaturer? Prisen skal helst under 1000. Det bliver brugt til gaming 3-4 timer om dagen. Lys i tastaturene er et must 🙂 Jo mindre lyd når der bliver trykket jo bedre
Er der nogen der kan forklarer hvad et mekanisk tastatur er? Eller ihvertfald foreskellen?
Et mekanisk tastatur har mekaniske kontakter. Alternativet er gummimembrantastatur. Gummimembraner holder ikke så længe.
MX-taster holder typisk til 50 mio aktiveringer. Buckling spring holder til endnu mere (mine to tastaturer med buckling spring er fra 1991 og 1993, hhv.). Gummimembraner holder til 5 mio aktiveringer - hvis du er heldig.
Webdanes har en masse gode tastaturløsninger med og uden lys, samt med og uden mekaniske taster. Du bør gå efter MX Red, MX Black eller MX Brown. MX Brown minder mest om gummimembran, MX Black og MX Red er helt liniære (hvor Black er lidt hårdere end Red).
Den bedste du kan gøre er at gå i butikker og mærke dem under egne fingre.