Stofa sammen med Acces Point

Apple d.  09. februar. 2015, skrevet af minimosse
Vist: 2534 gange.

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
09-02-2015 23:45:52
Svar/Indlæg:
7/1
Jeg har et mindre problem med et AP jeg har sat i forbindelse med min router fra stofa.

Mit problem har været at der simpelthen ikke er signal i den ene ende af huset. Derfor har jeg tilkøbt denne som jeg er blevet rådet til af en jeg kender der arbejder med IT. Det er fandme kr. 800 dårligt givet ud indtil videre .. Skal selvfølgelig ikke kunne afvise det er mig der en klovn :) :) Har ringet til supporten for AP, de kunne ikke sige andet end det var driveren på min macbook der skulle opdateres .. men det har jeg svært ved at tro.

Efter jeg har forbundet mit acces point, er der mystiske udfald ...

Min macbook pro retina fra '14 vil periodisk slet ikke gå på mit nye Acces Point. Den ligger lige ved siden af min iMac lige nu iMac'en er på, men MacBook'en vil ikke.

Når jeg slår AP fra virker min router fra Stofa fint og både min MacBook i iMac går fint på.

Synes det virker lidt forvirrende ... har haft en bekendt ude som nævnte noget om min IP-adresse den er vist pt dynamisk (tror jeg nok) det er hvert fald ikke den samme. :) og jeg gider ikke betale x-antal kroner om måneden for en fast IP-adresse.

Er der nogen der har nogle guldkorn til mit irriterende problem.
Anomynous

Superbruger
Tilføjet:
09-02-2015 23:58:55
Svar/Indlæg:
382/14
Hvis du blot skulle have forstærket/forlænget dit trådløse signal så forstår jeg ikke hvorfor du har ofret 800kr på en ap. Min svoger har investeret i sådan en fætter her http://www.computersalg.dk/pro... og det spiller max! Mega nem opsætning og har kørt i flere måneder nu uden det mindste.

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2015 00:03:36
Svar/Indlæg:
4337/121
#1 +1

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 00:05:40
Svar/Indlæg:
7/1
Kigger jeg lige på. Der sker så mange ting så jeg spurgte min nevø som er i lære som noget IT-support-værk .. han sagde det var bare det eneste rigtige ... men jeg skulle vist have undersøgt det selv, for det har nærmest kun været bøvl med det lort.! Pisseirriterende og spild af penge!!

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 00:07:16
Svar/Indlæg:
7/1
Og der er ikke noget specifikt irriterende ved den når jeg køre mac? Så skal jeg sgu da bare prøve den .. min far har bare prøvet noget lignende ... det er sgu ikke helt kringeling :) men køber den og ser ... det kan umuligt blive værre!! :) :) Tak for info ...

Anomynous

Superbruger
Tilføjet:
10-02-2015 00:13:21
Svar/Indlæg:
382/14
Min svogers far kører med samme løsning, fungerer også smertefrit. Har du testet andre maskiner end din mac? Kan jo være det er der selve problemet ligger.

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 00:28:56
Svar/Indlæg:
7/1
Ja, iPad og iPhone virker fint ... og imac for den sags skyld! ... så der er sgu noget mærkeligt med den MacBook ... ser lige om jeg kan opdatere den driver ,... ☹

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 00:30:54
Svar/Indlæg:
7/1
Det ændrer dog ikke på at det AP der skulle fungere så godt og hedde det samme navn som mit eksisterende netværk bare virker af H til ... det kan jo ikke passe hver gang jeg tænder den så går min stofa router ud af funktion ... det er simpelthen vildt irriterende ...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
10-02-2015 01:12:11
Svar/Indlæg:
4033/364
hvilket Accesspoint (AP) er det?

for hvis du ikke bridger det korrekt, så kan det måske være derfor at det bøvler ?

hvor har du placeret AP ?

er din stofa router sat som router eller modem (står på minesider.stofanet.dk)

det lyder umiddelbart som om du får lavet noget konflikt på netværket

jeg kender ikke så meget til mac, men linux kan godt have problemer med auto settings til wifi - så måske skal du sætte krypteringen til det samme som dit stofaboks, kanelen til xx, etc. ?

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 08:37:22
Svar/Indlæg:
7/1
#8: Jeg er lige inde og kigge. Jeg kan ikke se hvorvidt den står til modem eller router. Ved bare at den har været primær indtil nu og ved ikke om min nevø har været inde og lave noget opsætningsmæssigt om.

Der står at trådløs funktionalitet er aktiv og krypreringstype er WPA2

Og så står der hvilken kanal den bruger.

Kunne forstå via nogle Apple foraer at der har været problemer efter opdateringen til Apple nye OS X Yosemite, hvor nogle computere bliver smidt af. Så det er en del af problemet, men det ændrer som sagt ikke på at mine andre enheder også skaber sig ved ved begge netværk som beskrevet ovenfor ...

Routeren (og AP) er placeret på loftet

Nu siger du bridger det korrekt? Hvad mener du med det? Med svare for at åbenbare jeg åbenlyst er på glat is :)

Har ellers før kastet mig ud i hardwareopsætninger på modems/switches etc. men må sige at det er noget andet når man skal gøre det på mac. Der kunne man godt savne lidt fleksibilitet OG mere kompatibilitet!

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
10-02-2015 08:50:36
Svar/Indlæg:
2826/100

Mangler stadig svar på hvilket AP det er du har købt :)

Eller er det mig der ikke kan se nogen steder hvor det står?

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 09:07:11
Svar/Indlæg:
7/1
Nåh, for satan :) kigger lige :) sorry :)

minimosse

Ny Bruger
Tilføjet:
10-02-2015 09:28:42
Svar/Indlæg:
7/1
Det er en D-link DAP 2553