Hvordan er din egen router sat op/til?
Hvis den kører tdc Lan port til egen router WAN , så skal din egen router kører i et andet iprange på LAN(dhcp).
Så eks (har ikke tdc, så den kan sagtens have et andet op)
Lan fra TDC 192.168.1.xxx , din router skal så have statisk ip eller tdc routeren skal give statisk dhcp/ip
Så prøv at give din egen router 192.168.1.230 på WAN/internet (statisk op), dns gateway er din TDC routers op. Sæt dmz på tdc til 192.168.1.230
På lan / dhcp sæt range til 192.168.73 på din egen router
. For ellers konflikter skidtet..
Jeg har haft min tdc homebox erstattet med en DSL-N55U, hvor IPTV også virkede. Jeg kan ikke huske nøjagtige settings, men tror nogenlunde det er for WAN:
DHCP
DNS (find TDC's DNS)
Gateway er vist nok din nuværende public ip plus eller minus 1. Så hvis du fx har 84.34.143.154, så er din gw enten 84.34.143.153 eller 84.34.143.155 (kan googles)
Net maske eller subnet 255.255.255.252
Til internet: VPI 0, VCI 101, Protocol MER, Encapsulation LLC
Til IPTV tilføjer du en PVC og bruger VCI 33 istedet. Husk at det sandsynligvis kun er ét bestemt interface på router der kan håndtere IPTV. Det skal du lige kigge efter i din opsætning. På min router er det default port 4.
Der var vist enkelte funktioner der ikke virkede og jeg ved ikke hvordan med VoIP settings, for jeg havde ikke selv telefon på. Kan ikke med sikkerhed lige huske, hvad der ellers var der ikke virkede. Eneste grund til jeg skiftede isp, var at min båndbredde var 12/0,9Mbit fordi signal til IPTV skal være flawless. Nu kører jeg med parabol istedet til TV :D, så kan jeg præstere hele 16/2Mbit wooow
Glemte lige... klon homebox mac addressen til router, ellers skal du vente på lease timer ud. Kloner du, så virker det med det samme.
Den Homebox er noget skrammel. Jeg har heldigvis et ADSL-modem på linien, så jeg behøver ikke det Homebox-juks.
Min server kan ikke sende eller modtage email, hvis Homebox'en sidder foran min router. Og Homebox'en i sig selv har en elendig router-funktionalitet. Det er tåkrummende ringe.
Har du prøvet at spørge teknisk support om hjælp?
Måske kan de fortælle lidt om en routerløsning der kan køre på deres linier eller måske kan de sende dig et modem i stedet for den Homebox.
Prøv dette.
uPnP
- Under menupunktet 'Port omdirigering' er der et flueben der skal fjernes
Efter dette så skal du ind og aktivere Dmz
Du har selvfølgelig husket at lave dmz / port forward til serveren på din egen router?
TDC er nogle narrehatte (det er de fleste udbydere faktisk, når det kommer til stykket).
og du prøver ikke at tilgå fra dit eget lan til din egen globale IP ?
Mange routere vil blokere hvis du prøver at connecte til en global IP som router så forwarder til samme Lan.
Det har jeg kæmpet med i en lignende opsætning som din (bare med Stofa i,stedet for)