Mister internet ved VPN forbindelse

Diverse d.  10. februar. 2015, skrevet af sson
Vist: 1331 gange.

sson
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2015 21:11:28
Svar/Indlæg:
61/27
Jeg skal oprette forbindelse til mit universitets VPN forbindelse, fordi jeg skal bruge adgang til deres licens-server, i forbindelse med noget software vi skal bruge.

De har lavet en fin guide til at få opsat forbindelsen, som benytter sig af Cisco Anyconnect. Jeg kan sagtens starte programmet og logge ind, og få forbindelse (siger programmet ihvertfald), men til gengæld ryger alt internetforbindelse (hvilket også resulterer i at jeg selvfølgelig ikke kan forbinde til licens-serveren 😐 )

Nogen der ved hvor det går galt? Har aldrig rodet med VPN før. Så alt hjem modtages med kyshånd
cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
10-02-2015 21:15:36
Svar/Indlæg:
1451/40
Og du har ikke opsat noget fast ip eller DNS på din(e) netkort(s) på din computer?

Da jeg ikke ved, om den så kan finde ud af det med VPNen.

Ellers er jeg lidt på bar bund 😐


sson
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2015 21:27:57
Svar/Indlæg:
61/27
Nope, netkortet skulle gerne være på automatisk. Jeg er nemlig også selv totalt blank på det her VPN noget.


Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
10-02-2015 22:55:48
Svar/Indlæg:
157/0
Umiddelbart vil jeg mistænke hvis det var en regulær PPTP at man havde glemt at fjerne krydset i 'default gateway on remote system' ... Så prøver den at sende din regulære trafik gennem vpn'en også - hvilket de færreste systemer tillader...

Uden kryds i den vil din lokale surf efter pr0n og lignende være udenom vpn - og adgang til det subnet din VPN tillader går så den vej.

Just my 5 cents - kender ikke Anyconnect - men hvis det har muligheden for 'gateway on remote system' så slå det for guds skyld fra. 🙂 🙂



Springer
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2015 10:42:23
Svar/Indlæg:
765/28
Det er opsætningen på universitetets firewall der skal ændres noget på, det er ikke en indstilling som du selv kan fixe.

Det gør man nogen gange for at sikre forbindelsen yderligere.


sson
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2015 15:58:29
Svar/Indlæg:
61/27
Okay har delvist fundet problemet, men ved stadig ikke hvordan det skal løses..

Installerede VPN forbindelsen på min bærbar og der virker det fint. Så det er stationæren hvor den er gal. Kan desuden se hvis jeg laver en IPconfig at den altid fik ip'en 192.168.1.10 (selvom alt IP håndtering står på auto, både på PC'en og i routeren). Prøvede at tvinge den til en anden IP, og nu får den bare 192.168.1.235 hver gang istedet. Igen, alt står på auto, og har prøvet at resette diverse ting for at fikse det, men lige meget hjælper det. Går ud fra at dette har noget med problemet at gøre, da det virker fint på bærbaren.

.. nogen der har en ide til en løsning??


sson
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2015 19:57:21
Svar/Indlæg:
61/27
[SOLVED]

Jeg fik løst problemet, ved at formatere computeren. Rigtigt nok som jeg skrev i sidste post, så var der et problem hvor computeren fik en statisk ip, på trods af at indstillingerne var sat til automatisk. Mere præcis kan jeg ikke være, i forhold til hvad der var galt, men en formatering klarede sagerne :D

Jeg takker for hjælpen!