Jeg er ved at blive sindsyg! Jeg har kørt VLC længe, og det er et helvede at få til at fungere med surround over SPDIF, det virkede, lige indtil at jeg skulle demonstrere - eller, der virkede det fint, nu her efter med min oprindelige receiver på igen, så er den gal.... Ingen surround, det virker fint til alt andet end film hvor det lige netop skal bruges.... Mine løg er længere end hvis alle de nye fotovogne holdt på række.....
AC3Filter config
Main: Use SPDIF er klikket til output valgt til 5.1 Format 24bit rate uændret...
Men det forpullede lort bliver ved med at sende det ud som stereo.... mkv filer.
Kan din reciever også håndtere det format du sender videre? For der er intet hul igennem, hvis ikke modtager kan håndtere det (jeg taler af erfaring, grundet en ven havde hans sat til multikanaler, efter vi smed en stereo modtager på...)
Guide til opsætning af MPC-HC http://www.avsforum.com/forum/... Det fungerer 100% ved mig og der vises hvilket lydformat der afspilles på receiverens display :)
Kan din reciever også håndtere det format du sender videre? For der er intet hul igennem, hvis ikke modtager kan håndtere det (jeg taler af erfaring, grundet en ven havde hans sat til multikanaler, efter vi smed en stereo modtager på...)
Ja, min Marantz SR7000 modtager fint AC3, DTS osv.... TrueHD og andet nymodent fis, not so much.
Lidt feedback, gik af helvedes til med MPC-HC, tilgengæld fik jeg VLC til at virke, det var så fantastisk at en update havde 'hjulpet' mig lidt....
SKulle ind under 'vis alle' og så ned under lyd indstillingerne, hvor den havde valgt overwrite til stereo.... Fantastisk software.... Meh
NB: 48KHz er must for surround på 5.1, hvis jeg kun har sat 96KHz som supported hopper den til stereo (var dog ikke problemet, men blot en ekstra konstatering ved optimering)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af M.Beier d. 21-03-2015 13:20:05.