Billigt alternativ til en aio cpu køler

Køling d.  12. februar. 2015, skrevet af gasolin
Vist: 3447 gange.

gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2015 00:09:05
Svar/Indlæg:
5504/640
Har haft en Cooler master nepton 240M i min pc (fik den i dag), nem at montere,fantastisk stille,støjsvage blæser, men men men, pumpen den larmer, er tydelig hørbar ved lav belastning (blæserne er ikke hørbar ved lave omd,belastning, var blæserne det kunne man ikke høre pumpen, men så larmer blæserne).

Jeg skriver til komplett og vil gerne returnere køleren for at få pengene tilbage, efter det skriver en til mig i en anden tråd at jeg kunne da bare undervolte pumpen så den ikke larmer så meget, nogen pumper skal bare køre med max omd, er ikke lavet til at yde optimalt ved mindre end 12volt,max omdr(om lyden ville blive lavere men ikke forsvinde helt, ved jeg ikke) og have jo skrevet til komplett om at jeg ville bruge min returret.

Mit mål er 4.5ghz ved 65-70 grader eller 4.5ghz+ i midten af 70'erne, køre pt med 1.2 volt ofte 1.173 volt med min i7 4790k og 4.4 ghz hwt,tv og cam chat bruges op til 10% af cpuen og gir temperatur på 45-55 grader, dog mest omkring 47-50 grader, max temperatur afhænger af hvilken test jeg tager, ibt med i7 4790k kan man dog ikke bruge til så meget da cpuen bliver ekstra varm, delide min cpu har jeg ikke tænkt på.

Tager lige et smut forbi coolerkit og finder denne her de har på lager http://www.coolerkit.dk/shop/a...

At samle selv istedet for en aio køler er vel som at samle sin pc fra bunden af istedet for at købe en færdig lavet pc, man for en masse erfaringer og enten for en hurtigere pc eller spare en masse penge.


Nogen der kender dette vandkøle sæt, hvordan ydelsen er og om pumpen larmer, vil ikke have noget der larmer selv om jeg godt ved at blæserne ved max omdr ofte larmer, bare det er HELT stille ved lav til middel belastning vil jeg være tilfreds, samt at det ikke lyder som en jetjager, hårtørre når den køre fulde omdr
Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2015 00:58:43
Svar/Indlæg:
8947/160
Som jeg skrev i en tråd, mener det var din. Køb noget brugt vandkøling, det er tit til salg, prisen er ofte meget lav,og du ender op med rigtig god og støjsvag køling. Du kan jo bare køre med boxkøler til du har samlet det du skal bruge.


Pelinox
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2015 01:11:06
Svar/Indlæg:
949/9
Hvorfor ikke bare købe en ND14/15?


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2015 02:55:36
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg købte for år tilbage et cm cosmos kabinet fyldt med high-end vandkøling for 800kr, og idag vil jeg ikke undvære det. Jeg behøver ikke tænke over køling længere med 360+240mm rads cpu,samt gpu hoveder er det bare at montere på det jeg ønsker at have i maskinen, nu og fremover. Brug lidt tid på at få det du har brug for. Man når virkelig langt for en tusse som den løsning du har fundet koster, du får bare langt bedre grej.




gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2015 09:18:29
Svar/Indlæg:
5504/640

Hvorfor ikke bare købe en ND14/15?

Pelinox skrev d. 12-02-2015 01:11:06


Har ikke noget imod nuctua og vil helt klart vælge den nye frem for den gamle model, men vil gerne prøve rigtig vandkøling.

Forestiller mig det sjældent at man vælger at starte med et stort dyrt sæt, så jeg vil starte med et lille billigt sæt om end det skal være kvalitet, som jeg senere kan opgradere så frem behovet opstår.

Mener at hvis man skal have den bedste køling skal det være vandkøling som man selv samler og det sjældent at se high end pcer uden vandkøling,(synes en i7 4790k kræver god køling ved 4.5 ghz og op for at køre stabilt uden at blive for varm) aio køler har jeg ikke noget imod bortset fra pumpen som larmer og man skal skifte det hele på nær blæseren hvis man vil opgradere.

Som nævnt det behøver ikke være det helt vildt store har set mange skrive de har en f.eks corsair h80 , single rad,fan aio vandkøler som er god til selv en ret høj oc, jeg bryder mig bare ikke om en larmende pumpe, senere ville jeg også kunne vankøle min grafikkort så frem det bliver nødvendigt,er noget jeg ønsker.

Er også meget computer interesseret så det kommer ikke som en overraskelse at jeg en dag vil bruge rigtig vandkøling (nu jeg har oplevet 2 dyre sæt aio cpu køler have larmende pumper, corsair H100i, cooler master nepton 240m), men det skal være ordenligt selv om det skal være prisrimeligt, da jeg ved et alene en kvalitets pumpe (i hvertfald de dyre coolerkit har) kan koste omkring 500kr og op til 1000kr så det bliver en dyr fornøjelse hvis resten er lige så dyrt.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af gasolin d. 12-02-2015 09:24:32.


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2015 10:41:09
Svar/Indlæg:
709/10
du kunne jo kigge i denne retning og starte der ?

http://www.coolerkit.dk/shop/1...


gasolin
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2015 11:00:04
Svar/Indlæg:
5504/640
Har jeg også gjort (link i #0)

Jeg har mod på at samle det selv, men vil være sikker på det er med en støjsvag pumpe, selv ved max omd og det stadig yder bedre end en lad os sige en 500kr cpu luftkøler.

Ved ikke hvad der er lige så støjsvag eller mere og køler bedre end en Noctua NH-D15 og om det koster en bundegård