Zotac GTX 970 bios skift? på grund af lav power limit

Grafikkort d.  13. februar. 2015, skrevet af SkylineGTR
Vist: 601 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 18:44:37
Svar/Indlæg:
2011/185
Jeg overvejer kraftigt at flash bios med en højere power limit på mine 2 Zotac GTX 970 kort , da den lave power limit (max kun 106 %) som mine kort har nu total kvæler mit overclock på de kort.

Hvilket betyder de f.eks. i crysis 3 tros er sat til at clokket til ca. 1500 MHz på GPU clokker helt ned til 1361 MHz og har set power limit peak ved 121 % som gør at de clokker voldsomt ned på grund af at power limit kun kan forøges til 106 %.

Det er de her kort jeg har:

https://www.komplett.dk/zotac-...

Men inden jeg gør det, ville jeg lige høre hvad i mener om at gøre det. Altså vil det være dumt og smide en bios på som f.eks. har en power limit på 115 % eller 120 %. Her tænker jeg på om f.eks. VRM og andre komponenter på kortet vil blive for hårdt belastet og derfor risikere og futte af alt for hurtigt. Jeg har igen planer om at overvolte mine kort, bare lige for at få det på plads.

Så hvad mener i, kan jeg trygt gøre det eller vil det give en seriøst risiko for at de brænder af ret hurtigt. Overclokking forkortet selvfølgelig levetiden, men alle kort jeg før har haft overclokket har snildt hold til det, men der har jeg så heller ikke skifte bios på mine tidligere kort.
noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 19:20:29
Svar/Indlæg:
3321/21
Jeg ville ikke tøve.

Hvis du har en temp probe, kan du jo se hvor varme VRM bliver, de er typisk lavet til at arbejde ved op til 100C.
-Ellers prøv med en finger, hvis du får en brandvabel efter 1 split sekund, så er de for varme 🤡

Mit 660Ti ligner dit kort mht VRM design og strømforbrug, det krævede hardmod af powerlimit og vGPU samt et oc på 1500/1944MHz for at VRM blev varm.


Det er også muligt et BIOS mod ikke hjælper ret meget, gjorde det ikke på mit.
Grunden er at det er hardware begrænset, og alt efter printdesignet, er det muligt med et større eller mindre offset via biosmod..


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 19:40:34
Svar/Indlæg:
8947/160
Det skal virkelig gå galt før dit kort brænder af, sålænge du holder øje med temps ser jeg ikke nogle problemer i det... Gogo


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 19:56:25
Svar/Indlæg:
2011/185
Super takker for jeres svar. Så skal der flashes bios.