Ny router ?

Diverse d.  13. februar. 2015, skrevet af Nittenti
Vist: 941 gange.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 21:27:39
Svar/Indlæg:
1495/34
Jeg overvejer en ny router da min "gamle" Asus RT-N66U er begyndt at drille.

Jeg vil gerne have en AC router og indtil videre har vi været glad for Asus, men er der andre som er bedre ?

Vi har en 80/80 Mb/s forbindelse. 2 kablede pc'er tilsluttet, Asustor NAS kablet, 2 telefoner (wifi og flere når ungerne er her), 2 tablets (wifi), 2 tv (wifi) og en printer (wifi).

Har kigget på -

Asus RT-AC66U
Asus RT AC68U

Andre forslag ?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Nittenti d. 13-02-2015 21:30:26.
ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 22:58:42
Svar/Indlæg:
3799/43
Har du overvejet at kable en accesspoint på?

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 23:05:08
Svar/Indlæg:
1495/34
Egentlig ikke, for vi bor i en lejlighed og alle enheder tilslutter sig fint, men der er 8 andre wi-fi's tæt på, så måske er det derfor det driller. Jeg har prøvet at skifte kanal, og det hjælper ikke, så jeg tror at routeren måske er ved at være "træt/gammel".

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2015 23:19:47
Svar/Indlæg:
3799/43
Puha det var da også en del netværk.

Nu ved jeg ikke hvor stor at din lejlighed er, men det kunne være en fordel at have 2 wifi kørende med en accesspoint og router, på den måde så har du flere antenner til rådighed og du kan dække i en større radius.
Men det bedste er at du får 2 kanaler på dit wifi.
Fordi dine enheder vil altid vælge det stærkeste signal, og hvis at nogle af dine naboer skifter kanalen på deres wifi automatisk så kommer det ikke til at påvirke dig så meget da dine enheder tilslutter sig det netværk som er stærkest.

Nittenti

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2015 09:47:59
Svar/Indlæg:
1495/34
Vores lejlighed er på ca 90 m2, og som sagt er der, for det meste, fin forbindelse over det hele.

Men næsten ugentligt er vi nødt til at genstarte routeren da det kører meget langsomt. Efter en genstart er der fart på igen.

Om det er routeren der "sander til", eller om de andre netværk i nærheden driller ved jeg ikke.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2015 19:22:32
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har selv en Asus RT-AC68U router og den er jeg rigtig glad for. Jeg vil klart anbefale den og ifl flere test er det en af de hurtigeste routere på markedet i test, eller det var den ind til den nye Asus RT-AC87U udkom. Jeg har dækning ca 100 meter fra min lejlighed og super dækning i hele lejligheden, hvilket var noget min gamle router havde svært ved at levere.

Du skal dog være opmærksom på nogle ting når du anvender AC wifi. Hvis du smidder N enheder på dit 5Ghz AC wifi vil dit wifi blive nedgraderet til N. Så jeg har opgraderet netkortet i min bærbare til et AC kompatibelt netkort og lader kun enheder der understøtter AC koble på mit 5Ghz wifi. Det virker ikke at lave flere SSID´er på samme frekvens og fx have et SSID til AC enheder og et til N enheder, dine N enheder skal ned på dit 2,4Ghz wifi.
Heldigvis er der ikke mange enheder som understøtter 5Ghz som ikke er AC kompatibel.

Forresten har du prøvet at fabriks resette din nuværende router?

jonasnoehr

Ny Bruger
Tilføjet:
16-02-2015 00:55:51
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har selv en Asus router, hvilket jeg er super glad for. Sørg for at få en 5Ghz, gik fra 2.4 til 5 Ghz og fordoblede min hastighed som resultat. Alle pengene værd at skifte.