Støj fra mic efter nyt kabinet???

Diverse d.  15. februar. 2015, skrevet af tuzzen
Vist: 677 gange.

tuzzen

Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2015 00:34:37
Svar/Indlæg:
12/2
Jeg skiftede for et par dage siden mit gamle kabinet ud til et nyt Define R5, jeg skiftede intet hardware ud eller tilføjede noget som helst nyt, kun blæserne i det nye kabinet er anderledes. Lige siden jeg skiftede kabinet har folk jeg sidder på skype med sagt at der på tilfældige tidspunkter og i tilfældige længder tidsrum kommer en irriterende baggrundsstøj der minder om lyden af en flue der flyver tæt på ens ører.
Har prøvet at rykke lydkort ud og sat i igen, dog uden held. Bruger et Asus Xonor DGX lydkort og et sennheiser pc360 headset. Bundkortet er et ASRock z77 extreme 4.

Hvad kan forårsage dette underlige problem og hvad/hvordan kan jeg teste hvad der er galt?
Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2015 00:55:07
Svar/Indlæg:
2246/14
Dårlig jord måske ? Har du alle skruer i mb og lydkort ?

tuzzen

Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2015 00:59:29
Svar/Indlæg:
12/2
Har ingen jord stik i og har aldrig haft?
Eneste forskel er nyt kabinet alt andet er som før.. Kan det være noget med nogen vibrationer fra gpu eller blæsere som er anderledes i dette kabinet? Kan ikke lige se hvad ellers det kan være?

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2015 11:17:25
Svar/Indlæg:
3385/80
Mit bud er også dårlig jord.

Nybrat

Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2015 12:30:33
Svar/Indlæg:
23/1
Hej Tuzzen. Jeg er begyndt at få samme problem, det opstod dog af sig selv. Det eneste jeg har tilfælles med dig er: sennheiser pc360. Jeg har ikke fundet en løsning endnu, men vil prøve at sætte mit lydkort over i et andet slot.

Polle68

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2015 12:39:07
Svar/Indlæg:
983/167
En lille dum ide, men kabinettet er malet indvendig ikke?
Prøv evt at tage en stump ledning og afisolere det i begge ender løsne skruer på din psu og sæt den i klemme imellem kabinet og psu, og spænd lortet fast igen. fin så et sted i kabinettet hvor der ikke er maling og sæt den anden ende af ledningen på der, og lyt om det har hjulpet.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Polle68 d. 15-02-2015 12:39:44.

tuzzen

Enthusiast
Tilføjet:
15-02-2015 15:34:13
Svar/Indlæg:
12/2
Tror ikke helt jeg forstår hvad det vil sige at have "dårlig jord forbindelse"?
Har desværre ikke andre slots jeg kan sætte mit lydkort i.

Jo, kabinettet er malet indvendigt. Jeg kan ikke rigtigt komme til at teste om noget virker, da jeg ikke selv kan høre det, det er kun dem jeg snakker med som brokker sig ind imellem.

Har sådan en støj dæmpnings ting til PSU'en på vej med posten, ville den hjælpe? Ellers må jeg prøve det med en ledning.
http://www.coolerkit.dk/shop/c...

tuzzen

Enthusiast
Tilføjet:
20-02-2015 13:26:26
Svar/Indlæg:
12/2
Jeg har fået mig en ny GPU og i den forbindelse monterede jeg den silikonering til PSU'en og prøvede igen at tage lydkortet ud og sætte ind igen og nu er problemet væk - Hvad der lige gjorde forskellen vides ikke, men væk er det.

Nybrat

Enthusiast
Tilføjet:
20-02-2015 15:10:50
Svar/Indlæg:
23/1
Jeg har læst mig til at problemet typisk skyldes støj fra grafikkortet. En go måde at teste det på er ved at lytte om støjen er der når du er inde i et spil eller andet som hiver nogle fps ud af dit grafikkort. For nogle hjælpe det er flytte gfx og lydkort længere for hinanden. Andre skifter det ene eller det andet. Eller simpelthen går over til at benytte usb mic.

McCleod

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2015 11:02:48
Svar/Indlæg:
2470/41

Det er forsyningsstøj fra grafikkortet. Jeg fik problemet da jeg gik over til at køre SLI på GTX 275 (to identiske kort). Problemet forsvandt igen da jeg skiftede til ét GTX 570.

Et passende støjfilter på forsyningskablet til lydkortet bør løse problemet.