Køling af HTCP

Luftkøling d.  15. februar. 2015, skrevet af Aleks
Vist: 1898 gange.

Aleks
 
Overclocker
Tilføjet:
15-02-2015 10:55:55
Svar/Indlæg:
70/22
Halløj derude,

Jeg overvejer at købe en ny maskine snart, og i den forbindelse lave en HTCP af den gamle. Jeg havde ikke tænkt mig at smide for mange penge efter projektet, og satser derfor på blot at skulle købe et nyt kabinet og flytte det hele over. Ergo kommer jeg ikke til at bytte fra ATX til ITX el. lign.

Til sagens kerne:
Jeg har kigget på et kabinet A la Fractal node 605
Planen er at det skal stå i tv bænken under tv'et, og altså ikke ude i det åbne. Jeg har tænkt mig at lågen skal være åben når den er tændt, men da der hverken er blæsere i fronten af kabinettet, eller hul i bagsiden af tv bænken, er jeg bekymret for om den bliver for varm. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at skabe så godt et flow som muligt inde i kabinettet, men vil det være nok?

Min gamle PC som skal laves om er en PhenomBE 955, med et AMD 5850 GFX. Ikke ideelt til formålet, men jeg nænner ikke at smide den ud :)

Hvad mener i, har jeg noget at frygte?

Aleks
--
[Indsæt en klog sætning her]


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Aleks d. 15-02-2015 10:56:20.
AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2015 15:11:32
Svar/Indlæg:
1300/30
altså nu skal cpu og gpu op og runde de 90 grader før det blir kritisk. Tror den vil blive rigtig varm men ikke kritisk.

Håber det gav mening 🙂


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2015 15:19:02
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvad skal system lave, bare film og net?
Begge dele er både noget der bruger meget strøm og laver meget varme.
Tror det vil blive meget varmt hvis du lukker det system inde og har det tæt sammen men bliver det for varmt så lukker system ned.
Dine fan vil nok komme langt op i rpm for at køle det og det er bare om støj fra køling bliver for træls i længden?


Hvad med at se om du kan sælge det og få lidt penge som kan hjælpe til nogle nye dele?